Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

** Het grote Wat-Zal-ik-dit-Jaar-gaan-Kweken-topic **

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik heb vorig jaar wat zaden getest en zal mijn ervaringen delen.

    Bruce Banner ofwel de Hulk
    Dit vond ik een topper, misschien wel sterkste wietsoort die er momenteel te krijgen is. Het is een kruising tussen original og Kush en Strawberry Diesel.

    NY Diesel
    Ook een topper. Relatief korte plant, lekker vet, echte dieselgeur.

    Somango
    Voor mij nooit meer. Geur is lekker maar plant met veel blad, top zo groot als cola flessen maar niet compact. Rot te knippen.

    OG Kush
    Redelijk , een echte Kush maar voor mij geen topper.

    Black Domina
    Korte plant, niet schokkend.

    Cheese haze
    Redelijle plant maar niet mijn smaak. Lijkt beetje op de Kush.

    De zaden had ik gekocht bij HY Seeds.
    http://akk.li/

    Comment


    • zeitgeistmovement
      zeitgeistmovement commented
      Editing a comment
      Krijg je geen toprot met die sativa's?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Sativa's kunnen veel beter tegen vochtige omstandigheden omdat ze luchtiger toppen hebben.
      Nadeel is de latere en langere bloeitijd.
      Als je daar een balans in kunt vinden heb je een goeie.

    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      QnQ Heb ergens ook al hybrides gezien, die merendeel sativa zijn, die een kortere bloeitijd hebben. Weet niet of het waar is alleen.

    #17
    Goeiemiddag iedereen,

    Ik heb al een klein beetje ervaring met binnen kweken. Maar zou nu graag paar planten buiten zetten, ik ben woonachtig in West-Vlaanderen
    dus het klimaat hier is dus niet op en top...

    Wie geeft mij tips?

    Welke zaaden koop ik het best?
    (ik hou enorm van haze maar zeer moeilijk te kweken heb ik gehoord?)

    Op wat let ik als ik buiten kweek?

    Wat heb ik zeker nodig als ik buiten kweek?

    Auto flowers of grote planten?

    Alle info is welkom!
    Stress vrije dag gewenst!

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Kweekverslagen kweekverslagen kweekverslagen kweekverslagen kweekverslagen kweekverslagen

      Er staan op JD buiten-kweekverslagen van de afgelopen 10-11 jaar!
      Daar zal toch wel een soortje te vinden zijn die het goed gedaan heeft en aan je eisen voldoet ?

    #18
    Alhoewel ik geen buitenkweker ben zijn autoflowers bij uitstek geschikt voor buiten.

    Comment


      #19
      Welkom zoekfunctie op dit forum geeft je wel wat lectuur zou buitenkweken intypen
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #20
        Een buitenkweek zou ik niet met afjes doen
        als je wat meer opbrengst wil hebben, zou ik
        daar dus niet voor kiezen.

        Ja kunt hier veel vinden rechtsboven bij zoeken.
        Alle informatie is daar aanwezig en als je hier
        een kweekverslag maakt met enkele foto's plaatst
        zijn er best mensen die je willen helpen, succes!

        Ps. buiten dat is een afje wel sneller klaar.......
        Last edited by Ipie; 13 April 2019, 16:21.

        Comment


        • Lambalski
          Lambalski commented
          Editing a comment
          AFjes in 20 liter potten kan je ook met gemak 50 tot 70+ gram er vanaf halen, zo niet meer.

        #21
        Een buitenkweek zou ik niet met afjes doen

        Buiten juist wel!
        Ad usum proprium!

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          "Een buitenkweek zou ik niet met afjes doen als je wat meer opbrengst wil hebben" zei Ipie.
          De zin ging nog verder

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Weet het QnQ Maar wat is het eerste wat jij zou adviseren voor een buitenkweek over het algemeen? AF neem ik aan.. gebaseerd op wat ik heb geleerd van jou en buitenkwekers die tijdens de zomermaanden af zetten en hierdoor meerdere keren kunnen oogsten, de kans kleiner is op toprot (terwijl af gevoeliger zijn ) daarom eerder kiezen voor autoflowers dan fem of regulier. Heeft hij/zij tijd genoeg dan zou je voor fem of reguliere zaden kunnen gaan, kan ze voldoende laten groeien genoeg tijd. Begin je nu heb je straks een boom staan wanneer deze in de bloei schiet/ aan het bloeien is mits je topt etc en de plant zo laag mogelijk houd

          yaridikkn

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Neehoor ik ben het helemaal met je eens.
          Alhoewel een fem of reg soortje die niet autoflowert altijd groter wordt en veel meer opbrengt zit je altijd eraan vast dat het half september pas 12/12 is.
          Ik zou ook autoflowers kiezen maar dan wel een aantal verschillende soortjes.
          Af en toe heb je er nog weleens eentje tussen zitten die klein blijft en daar wil je er geen 5 van.

        #22
        Heeft iemand een goeie site waar ik mijn zaden op kan kopen? Mvg

        Comment


        #23
        Auto's: Cookiemonster (fem) , Grapefruit tangie (fem) , Monstertruck (reg)

        Gewone : Blue God en Afghani beide reg

        Bovenstaande allemaal van Seeds seedbank .

        Verder wil ik sws nog de White Russian Roulette van suzyseeds.

        *Update: Heb net de White Russian Roulette en Silver Haze besteld bij suzyseeds. Echt benieuwd naar alle soortjes!
        Last edited by Lambalski; 5 May 2019, 09:50.
        Buitenkweek 2019

        Comment


          #24
          Gaaaaaaap, zo ik ben weer uit winter slaap.

          Vorig jaar had ik:
          3 x Dinamed CBD Autoflowering van Dinafem
          - Ik vind dit waardeloos spul, wordt er onrustig van in plaats van relaxed. (Sommige andere op dit forum zijn er wel enthausiast over weet ik)
          1 x Critical+ Auto CBD van Dinafem
          - Dit was mijn favoriet van vorig jaar, wordt er lekker relaxed van en je blijft erg helder in het hoofd
          1 x Jack Herer auto van Zamnesia Seeds
          - Ook dit vind ik een fijn soortje, nog meer onspanning dan Critical, maar wel iets minder helder in het hoofd.
          1 x Gnomo auto van Kannabia Seeds
          - Deze zat vol met beestjes en ik heb haar dus nog niet geprobeerd.

          Ik gebruik erg weinig, dus ik zit nog met wekpotten vol en eigenlijk is er helemaal geen noodzaak om te kweken dit jaar, maar de kweek hobby is minstens net zo leuk, dus ik ga wel wat zetten.

          Afgelopen jaar heb ik zaden gewonnen hier op dit forum:
          Spliff Seeds - CBD Spliff Berry
          CBD Seeds - Diesel
          CBD Seeds - Kali
          Allemaal fem, maar niet AF.

          Ik denk dat ik er 2 van uit kies, welke raden jullie aan?

          Ik zit niet te wachten op een boom op mijn balkon, dus daar zit ik wel wat over in aangezien dit geen atuo's zijn, misschien dat ik wat later moet gaan zaaien. Enige advies over zaaitijd is welkom. Ik moet wel rekening houden met het feit dat mijn balkon op het oosten is en daardoor niet de hele dag zon heb, waardoor sommige van mijn auto's vorig jaar tot wel 130 dagen nodig hadden ipv de beloofde 70 dagen.
          Bovendien rook Jack vorig jaar erg sterk, dat vond ik wel lekker, maar ik had wel enige angst voor minder tollerante buren. Er is vorig jaar gelukkig niet over geklaagd, maar al te sterk ruikende soorten kan ik denk ik beter vermijden.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ik redeneer zo: eind augustus begint meestal de bloei bij indica of hybride soorten. Als je dan 2 maanden daarvoor begint met ontkiemen, kunnen ze maar een week of 7 groeien en hou je ze klein. Keertje toppen helpt daarbij ook. Later beginnen dus.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Logisch ja, daar houd ik van
            Deze logica gecombineerd met de info van QnQ ga ik denk ik in juli zaaien, dan heb ik nog wel even (geduld nodig).

          #25
          Welkom terug Joop
          De Kali zou ik dan niet doen. Dat is een kruising van 2 landrassen, Sativa. 12-13 weken bloei
          Leuk om binnen te doen denk ik. Misschien kun je ze met iemand ruilen op de marktplaats van JD?
          De Diesel is minder geschikt, omdat die ook best kunnen ruiken. (heerlijk) Qua grootte is die wel te doen.
          Spliff Berry is een Kush - Blueberry kruising. De kans bestaat dat die een kleurtje krijgt dus. Grootte net zoiets als de Diesel
          Die zal het meest geschikt zijn voor je balkon denk ik.

          Begintijd? Ik zeg altijd 1 juni, maar zelfs eind juli kan je nog beginnen.
          Heel vroeg heeft meestal niet zoveel zin als je geen autoflowers hebt, omdat veel growers schrikken als de planten de 2 meter voorbij gaan.
          Alles hangt af van het weer, maar je kunt altijd wat snoeien of buigen als ze te groot worden.
          Er een stukje bijplakken is dan weer een stuk moeilijker als ze klein blijven door slecht weer.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Wat suf van mij, ik vergat te subcriben op dit topic en ik maar afvragen waarom niemand reageerd.
            Bedankt, hier kan ik wat mee. Misschien doe ik dan idd die Spliff Berry en een Critical ernaast, want daar heb ik nog zaadjes van over van vorig jaar en daar ben ik erg enthausiast over.
            Zou die Diesel meer ruiken dan een Jack Herer auto van Zamnesia Seeds? Want die vond ik vorig jaar al aardig geuren.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ja, Diesel is een echte stinker

            Maar het hangt af van het klimaat.
            Als ze maar een paar uur direct zon krijgen zal de geur minder zijn dan dat ze 10 uur in de volle zon staan.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Bij mij hebben ze hooguit een hele ochtend zon, maar ik kan denk ik beter het zekere voor het onzekere nemen en deze soort niet planten. Wel jammer, want ik vind het zelf heerlijk als ze zo sterk ruiken, maar mijn buren denk ik niet

          #26
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Alle autoflowers denk ik ?

          Stank = goed. De beste wiet stinkt het hardst. (serieus)

          Heb je geen specifieke eisen verder ?
          Onzin! Heb je nog nooit bij mij
          op de wc gezeten!

          Comment


          #27
          Ik ben voor dit jaar ook aan het rondkijken wat ik ga planten. Drie potten zijn al bezet, dit zijn min of meer de vaste soorten (NorthernLight--JackHerer--OG-Kush), allemaal in de auto-variant. Eigenlijk zoek ik nog een ultieme couch-lock-soort om lekker te kunnen slapen, en een happy high-soort die geen 4 jaar hoeft af te bloeien. Alleen de auto varianten, geschikt voor kaskweek, niet al te hoog.
          Autoflowers 2016

          Comment


            #28
            Er zijn meer dan 100 soorten die daaraan voldoen
            Misschien deze ? : Sucker Punch
            Ik heb die in m'n "want" list staan, maar ik heb eigenlijk nog niet naar kweekverslagen hiervan gezocht.

            Wat me een beetje weerhouden heeft is de zin "can be cultivated outdoors (where the plants will need a flowering time of "
            9-10 weken bloei hoeft in een serre/kas geen probleem te zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #29
              Misschien ben ik een beetje vroeg, maar je moet toch wat doen als je de hele dag binnen zit met dat verdomde virus in omloop.
              Is er al een nieuw topic als deze, maar dan voor 2020?
              Ik heb slechte ogen en kijk daarom meestal met mijn neus, daarom kan ik nooit wat vinden, dus ik dacht eerst maar eens vragen voordat ik zelf een topic start

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                We kunnen ook gewoon hier doorgaan eh
                Dan haal ik dat 2019 even uit de titel, dat lijkt me handiger om herhalingen te voorkomen misschien.

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ik vind het een fantastisch idee van je

              #30
              Ik heb wat nieuwe CBD soortjes aangeschaft afgelopen maanden.
              Ik weet niet of ze allemaal aan de beurt komen dit jaar, we gaan het zien in m'n buiten-kweek-verslag

              IMG_8423.png IMG_8421.png IMG_8422.png

              srry voor de rommel hieronder, ik heb weer eens oorlog met de plaatjesuploader op jd.
              Attached Files
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                CBD Q?
                Je verrast me, ik wist niet dat jij daar ook aan deed. Ik ben benieuwd en volg je verslag toch al, dus we gaan het beleven.

              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Ik zie nu pas dat je lekkere CBD soorten hebt gekozen QnQ. Mooie thc/cbd verhoudingen. Ben benieuwd welke het dit jaar gaan worden en ga je zeker volgen!
            Bezig...
            X