Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaailing vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Wiu
    commented on 's reply
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vraag me dan alleen nog af of ik alle planten, specifiek de zaailingen, nu permanent in de kas kan gaan zetten? In de zon of in de schaduw(in de kas)? In verband met dat de zaailingen de eerste 2 dagen merendeels binnen hebben gestaan, en maar eventjes in de zon. (De zon was er uberhaupt al amper)

• QnQ
    replied

Die in witte bekertjes even wat dieper zetten ja, overpotten, zodat ze overeind blijven met een beetje wind.
    Je houdt het makkelijkst de kluit bij elkaar als je een dag geen water geeft. Als de grond goed is opgedroogd valt die niet uit elkaar.
    Dit is wel een klusje waarbij je niet al te lomp moet doen omdat ze nog jong en fragiel zijn.

Dat blad wat omhoog staat is niet erg. Het betekent niet dat er een water tekort is en komt vanzelf weer goed.

Die zaailing komt ook wel overeind als je die gewoon met rust laat.

Leave a comment:

• Michevan
    replied
    Lekker overpotten, de scheve zaailing iets dieper ingraven zodat er meer steun is en deze rechter staat, de natuur doet de rest!
    Let wel op slakken etc., die kunnen elk jong feestje verstoren

Leave a comment:

• Wiu
    heeft een topic gestart Zaailing vragen

Zaailing vragen

Tijdens de storm van 5 op 6 juni zijn 2 van mijn 5 planten gesneuveld, want we waren er te laat bij. Terwijl we de planten binnen aan het zetten waren, heeft 1 harde windstoot de gehele kas omgewaaid en verwoest samen met de planten die er nog in stonden. Inmiddels zitten er sinds 2 dagen 3 nieuwe autoflower ontkiemde zaadjes in de grond. Ik heb een paar vragen.
    1. Zoals te zien is op de foto, is 1 van de zaailingen horizontaal aan het groeien. Ik heb dit nog niet eerder meegemaak en kan online ook niet zo'n "heftig" scheef geval vinden als de mijne. Kan ik iets doen voor deze zaailing of gewoon afwachten?
    2. De zaailingen hebben de eerste 2 dagen binnen gestaan met af en toe even in de tuin wanneer de zon scheen. De 3 nog levende planten stonden toen ook tijdelijk binnen (hiervoor hebben ze ongeveer 3 weken in de kas gestaan, de kas is gemaakt van polyethyleen). Het waren zeer bewolkte/regenachtige dagen, en de kas is vandaag pas gemaakt. Kan ik alle planten/zaailingen dan vanaf nu weer gewoon 24/7 in de kas laten staan? En moeten de zaailingen dan nog wat meer in de schaduw, of kunnen ze wel in de "volle zon" voor zover die door de kas heen komt?
    3. Op de foto zijn 2 plantjes in witte bekertjes. 1 van die 2 haar bladeren groeien omhoog. Ik las online dat dit een water tekort betekent, maar nadat ik al meerdere keren vandaag met water geneveld heb, wordt de situatie niet beter. Wat zou dan het probleem zijn en valt daar wat tegen te doen?
    4. Is het andere plantje in het witte bekertje groot genoeg om overgepot te worden? Ik lees online verschillende indicaties voor wanneer je moet overpotten, de één zegt wanneer er worteltjes onder het bekertje uit komen, terwijl de ander zegt dat het moet wanneer de plant breder is dan het bekertje. De worteltjes komen er nog niet uit, maar de plant is wel breder dan het bekertje. De plant is nu al ongeveer 3 weken oud en ik heb volgensmij vorig jaar de planten al veel sneller kunnen overpotten, dat waren echter wel geen autoflowers, ik weet niet of dat uitmaakt.
    Attached Files
    Last edited by Wiu; 14th June 2019, 16:51.

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X