Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toch maar alvast oogsten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Gps
    commented on 's reply
    Ik zit hier ook in de weer stress. Als het weer niet beter word, dan heb ik een probleem.

• Focuz
    commented on 's reply
    Yes. Weerstress in full effect. Maar goede hoop ook..

Nog enkele slechte dagen en dan hopelijk een zachte late nazomer om ze te kunnen laten afbloeien.

Fingers crossed

• Cannone
    replied
    Er gloort licht aan het einde van deze duistere periode van horizontale regen!! Synoptische ontwikkeling:

Het omvangrijke lagedrukgebied nabij IJsland dat ons weer deze dagen domineert trekt begin volgende week noordwaarts weg. Een laatste randstoring snoert daarbij af en koerst gedurende de eerste helft van volgende week via Noord-Frankrijk richting het Middellandse Zeegebied. Op donderdag 7 oktober komt er daardoor ruimte voor een uitloper van het Azorenhoog om een apart centrum van hogedruk te vormen in onze omgeving, dit betekend een definitieve stabilisering van het weertype.

Leave a comment:

• Gps
    replied
    Ik zie nog alleen maar witte pistels, binnen zetten als het regent ?

Leave a comment:

• QnQ
    commented on 's reply
    probeer eens sierbrandnetels, die stekken ook heel makkelijk.

• Cannone
    commented on 's reply
    Geraniums, die kweek ik ook, is zo'n beetje het 1ige wat het bij mij in potten doet.

• Focuz
    replied
    Hier nog eentje met heel de plant
    Attached Files

Leave a comment:

• belladonna
    commented on 's reply
    Als dit gaat oogsten heb je nog niks als het droog is. Kan je ze niet ergens zetten waar ze droog staan. Als je plant droog houd je mischien met beetje geluk 1/4 over van wat je nu hebt dat is dus bijna niks

• Focuz
    commented on 's reply

• Focuz
    replied
    Hier alvast wat algemene foto's van de toppen van de twee af's. Je kan duidelijk zien dat bij de ene plant de toppen duidelijker dikker zijn. Degene met de dunnere toppen bloeit ook anders; meer 'in torentjes' ofzo, if that makes sense.

ik probeer later nog wat ingezoomde foto's te maken. Degene die ik probeerde lukten nog niet goed voor duidelijke close up.
    Attached Files

Leave a comment:

• Gps
    replied
    Ik word niet blij van het weer, en heb bij mij net van 6 toppen de top er af moeten knippen vanwege rot.

Ik gebruik een miscroscoopje, en kijk naar de trichromen, dat is de enige goede manier.

Of misschien en goede foto camera waar mee je goed mee kan inzoomen, en hier de foto plaatsen.

Leave a comment:

• kelderkastje
    commented on 's reply
    Geraniums, zou dat wat doen?

• belladonna
    replied
    Foto zegt zoveel meer en tevroeg oogsten daar ga je echt dikke spijt van krijgen

Leave a comment:

• QnQ
    replied
    Nee, na 3 weken bloei is het zeker niet verstandig te oogsten.
    Want ze bloeien nog geen 5 weken als het dezelfde zijn als in dit topic waarin de bloei nog maar nauwelijks begonnen was, 3 weken geleden: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oeding-starten

Daarom heb ik al eens gevraagd waarom je niet in 1 topic doorgaat.
    Dat is voor iedereen makkelijker en je maakt zelf ook geen vergissingen.

Je kunt pas aan oogsten gaan denken na een week of 7 bloei.
    Eerder heeft geen zin, dan kun je net zo goed geraniums gaan roken.
    Het is niet anders, deal ermee, net zoals je planten ermee moeten dealen.

Toprot hoort er ook bij eind van het jaar. Zeker met autoflowers die gevoeliger daarvoor zijn.
    Kwestie van je kweek beter plannen en zorgen dat ze eerder klaar zijn.
    Autoflowers buiten duurt 3 maanden.
    Simpeler is het niet. Dat betekent uiterlijk 1 juli beginnen als je voor oktober klaar wil zijn.

Gewoon doorgaan tot de eerste echte toprot, en hopen dat het nog even duurt.
    Echte planten (fotoperiode) moeten vaak nog wel tot in november staan, dus het is echt niet raar om te wachten.
    Vroeger ging dat niet anders.....alleen nu met auto's kun je eerder klaar zijn als je op tijd begint.

Leave a comment:

• Focuz
    replied
    Jup, ik moet sowieso nog 14 dagen zuiver water geven eigenlijk om de voedingsstoffen weg te spoelen (gebruik wel alga bloom en sugar royal/green sensation)

Misschien een idee om nu te stoppen met voeding, en ze nog 2 weken zo te laten staan met zuiver water.. dan zitten we half oktober ongeveer...

Leave a comment:

Bezig...
X