Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaren advies gezocht: ik heb zelf veel gelezen. Nu wil ik een mening van een pro.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • HJM
    replied

    Leave a comment:


  • martinh
    replied
    Hallo.
    Al jaren zaai ik ze half april, en half mei gaan ze in de volle grond.
    Belangrijkste is je grond en je ph
    Niet te moeilijk doen met heen en weer gesleep.
    Veel succes dit jaar

    Leave a comment:


  • chef
    replied
    Re: ervaren advies gezocht: ik heb zelf veel gelezen. Nu wil ik een mening van een pro.

    heee mij is ook verteld zet ze gewoon lekker in de zon buiten na wat op strart problemen ... plantjes beginnen nu aan de groei .en laat ze mooi buiten staan .dus ik sluit mij aan bij lekker laten staan in de zon en niet gaan slepen gr chef

    Leave a comment:


  • Herborist
    replied
    Re: ervaren advies gezocht: ik heb zelf veel gelezen. Nu wil ik een mening van een pro.

    haha nice, de lamp gebruik ik dan alleen voor t voorgroeien aangezien ze dat wel lekker vonden zodat ze wat steviger op de pootjes staan. en misschien kloot ik wat verder met een autoflower er onder. die andere gaan er nie meer onder ..maar dat hield eigenlijk ook al een beetje op met die royal mobyof powerflower....want die zou naar buite moete en dan zou die in 1 keer minder licht krijgen... en daarbij het verslepen dat niet werk...
    Het verslepen van die potten of zeil of een zak over je plant heen doen daar zat ik dus ook al mee in mijn hoofd dat dat niet bepaalt bevorderend werkt ivm met stress en condence/// ik begrijp wat er gebeurt met licht en donker en dat minder licht geven met de bloei periode verkorten ...dat wil ik graag om de grootste nattigheid van het najaar tegen te gaan voor toprot en schimmel en andere fratsen zodat ik ze wel fatsoenlijk kan laten afbloeien, ......mijn vraag is hoe het wel fatsoenlijk kan dat verduisteren? zonder ze te veel stres te geven. ik bedoel als je een vuilniszak over een plant gaat trekke dat gaat toch condenseren waardoor nog steeds alles vochtig word waardoor weer kans op rot of schimmel ontstaat en dan nog...een zak over je plant trekke?...of die bakke gaan verslepen?...das in mijn oge vrij stressvol maar dat blijk wel de moeite waard te zijn als ik da zo allemaal lees............Of zie ik dat verkeerd? En ja ze staan op het zuiden. ..Iederen in ieder geval bedankt,

    Leave a comment:


  • nulvijfnul
    replied
    Re: ervaren advies gezocht: ik heb zelf veel gelezen. Nu wil ik een mening van een pro.

    mensen die hier gaan reageren gaan elkaar tegenspreken net zoals op het internet
    maar hou het idd gewoon simpel het is en blijft onkruid en volgens mij komt het dan wel goed

    succes! greeeetz

    Leave a comment:


  • SirSmokeAllot
    replied
    Re: ervaren advies gezocht: ik heb zelf veel gelezen. Nu wil ik een mening van een pro.

    Beste herborist,

    Alvast welkom op jointjedraaien.nl. Stel je anders even voor in het member introduction gedeelte aub.
    Ik heb je topic verplaatst uit de sectie "member introduction" naar "vragen buitenweed kweken" omdat ze daar beter op haar plaats staat. Ook zul je sneller en gerichter antwoord krijgen op gestelde vragen. Gelieve er in de toekomst aandachtig voor te zijn steeds in het correcte subforum te posten!
    Ik merk dat je alvast veel gelezen hebt en staat te springen om nu eindelijk eens in de praktijk bezig te zijn. Veel suc6 alvast maar hou er altijd rekening mee dat we niet in spanje wonen en ons klimaat eigenlijk niet ideaal is voor het growen van canna outdoor.

    Grtz $iR

    Leave a comment:


  • tumble trimmert
    replied
    Re: ervaren advies gezocht: ik heb zelf veel gelezen. Nu wil ik een mening van een pro.

    als je planten op het zuiden staan,hoef je niet bij te lichten.wel kan de wind kleine wietplantjes vermoorden.voor autoflowers is 11 liter lightmix ruimvoldoende.voor normaale planten zou ik gaan voor minimaal 65 liter specikuip met lightmix en gaten in de bodem boren.dan de voeding,biovoeding hoef je niet aftezuuren,biobizz en canna heeft die.biogroei is perfecd als je plant lang moet groeien,want daar zit veel stikstof in.en een mooi afdakje voor als het regent,en wat bamboe stokken voor als het waait.lees ook eens over verduisteren,daardoor verkort je de natuurlijke bloeiperiode,en kan je veel problemen voorkomen,verzuuring van de grond en rot.nog vragen?vraag

    Leave a comment:


  • Xtreme
    replied
    Re: ervaren advies gezocht: ik heb zelf veel gelezen. Nu wil ik een mening van een pro.

    Met alle respect, maar dat wat je aandraagt is evenzeer bullshitt. Waarom zo moeilijk doen: planten in donkere dagen bijlichten? Met planten heen en weer gaan sjouwen? Houd het toch eenvoudig. De natuur doet zijn werk wel. Op de manier waarop je het wil gaan doen is de kans dat je de boel verkloot levensgroot.

    Leave a comment:


  • ervaren advies gezocht: ik heb zelf veel gelezen. Nu wil ik een mening van een pro.

    Dit jaar is een soort van test jaar voor mij om mijn eige goed rookbare kruidje te kweken en wil er dan daarom ook zo serieus mogelijk mee om gaan. Ik ga geen kast of tent zetten dit jaar.misschien volgend jaar wel maar dat ligt aan mij kwali/kwantiteit van deze oogst.
    Ik wil het proberen met Daglicht (zo veel mogelijk) omdat daar naar mijn weten veel lumen in zitten. daar in tegen is het klimaat niet stabiel en heb daarom ook een tl armatuur van 60 bij 60 waar 4 TL buizen in hangen van 18 watt kleur 830. Hier worden ze onder geplaatst in de avond en vroeg in de morgen, maar zo snel de zon schijnt gaan ze meteen weer naar buiten.Ook met bewolkt weer gaan ze onder de lampen. Zo probeer ik een 18/6 lichturen cyclus ongeveer tot stand te houden door ze ook die 6 uur pik donker te zetten.
    Toch wil ik al de bullshit die je gevoerd word op internet en in comerciele growshopjes reduceren tot minimaal.
    Ik heb al meerdere jaren een kruiden en moestuinen en ervaring met kweken van groente fruit bloemen bomen kruiden noem maar op... en ik heb er veel over gelezen maar het internet is vrij hypocriet...of iig de mense die de info plaatsen want iedereen praat elkaar tegen als je je wat verdiept in de detaisl...dus het beeld ervan is me wel duidelijk. Grond Water Licht Ruimte(boven de grond als onder de grond) Voeding Genetica en boven,
    alles natuurlijk de omgang met het product en kennis van de teler hier over.
    Dit is wat ik heb en ik zou hier graag een fatsoenlijke mening over hebben van mensen die weten waar ze over praten en hier al meerdere jaren ervaring mee hebben inclusief resultaat.
    Ik wil er toch het maximale uit halen maar wel zo biologisch mogelijk. Ik heb daarom ook aarde en voeding in een growshop gehaald. Dus de puntjes die ik dit jaar al op de i kan zette die zet ik... en ja de rest is hartstikke welkom voor volgend jaar.

    Dit is hoe het er voor staat.

    Royal Queen Seeds:2 x autoflower Easy Bud en 1x (normale lichtafhankelijkheid) Powerflower of royal moby.

    Grond: Eco Logic All Mix (compleet voorbemeste aarde met vezel)van de growshop

    Potten voor de easy bud (uit eindelijk 11 of 15 liter)
    Potten voor de Powerflower of royalmoby uit eindelijk 50 liter(cement kuip) mocht het een moby zijn dan twijfel ik over de volle grond.

    Voeding: Hy Pro Terra ( 1 componente voeding) die ga ik pas gebruiken na 3 weken groei of zichtbaar voedings tekort, wederom van een growshop.
    misschien op de plek in de volle grond(voor het geval dat het een moby is reguliere compost/kippenmest (naarmate wat de aarde aangeeft wat er nodig is) Het is me afgeraden dat te doen in potten die regulieren mest.

    water: regenwater met een Ph 5,8

    Ze zijn allemaal ontkiemt en heb ze daarna in de aarde geplaatst en zijn allemaal uitgekomen. Ik heb ze niet allemaal tegelijk geplaatst. 3 mei is de Powerflower of royal moby te ontkieme gelegd 4 mei zichtbaar 5 mei de grond in 6 mei zichtbaar. 9 mei heb ik de easybud te kieme gelegd 11 mei 1e in de grond geplaatst 12 mei de 2e, 14 mei beide easybuds boven de grond gekomen Heb goed gekeken en gewacht tot er een geschikte lengte van wortel uit het pitje stak.

    mijn vraag is als dit zo allemaal op zijn beloop gaat of dat dan prima gaat werken? mits de zon mee werkt wat word dan mijn resultaat ongeveer? kwaliteit/ kwantiteit?
    ik weet dat al deze vrage internet kan beantwoorde maar internet is hypocriet en spreekt zich zelf regelmatig tegen., zoals ik al eerder vermeld had,
    dus als iemand nog nuttig tips of aanwijzinge heeft zou ik dat waarderen.

    bijvoorbeeld het overpotten, voeding, water, belichtings kleuren, geschikte manieren om ze donker te zetten als ze wat groter zijn, hoe nuttig fimmen, toppen en dieven is, en of dit ook bij de autoflower gebruikelijk is (ik zie mezelf al gaan met een cementkuip op een skateboard)....hoeveel verschil in pot bij overpotten is gunstig ? is dit te vergelijken met rozen? zo veel mogelijk overpotten voor een zo optimalen wortel opbouw?....zo
    Wat is een geschikte afstand voor de TL lamp want die 10 cm die ze aangeven vind ik nog al krap ivm met warmte...welke temperatuur is echt slecht voor de plant? als bijv. een zomerdag 32 grade is dat mag toch geen probleem opleveren? ...Het staat onder een 70% licht doorlatende overkapping waar het goed kan ventileren...
    Maar als de zon ook maar schijnt gaan ze onder overkapping vandaan en de zon in.
    er zal me in het verdere verloop vast nog wel iets binnen vallen...maar dat meld ik dan wel...
    in ieder geval bedankt

    groet

    herborist
Bezig...
X