Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spint in droge wiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint in droge wiet?

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik heb dit jaar voor het eerst 4planten buiten gezet.
    1daarvan is een mannetje geworden en 3 zijn redelijk goed geworden. Ik heb ze alleen door de vele regen wat eerder moeten oogsten. De 2die ik eerder heb geoogst zijn opzich redelijk goed gelukt. Alleen wordt je er niet stoned van maar meer High.
    Nou heb ik 1plant als test de laatste 2weken binnen gezet voor een raam waar ligt doorheen kwam.
    Nu heb ik hem geknipt en hij hangt al 2weken te drogen.
    Viel me laatst in 1keer op dat er allemaal oranje stipjes in zaten. Ik heb eens flink gegoogled en zoals ik het nu zie is het spint.
    Heeft iemand tips wat ik er tegen kan doen? En is het inderdaad spint.
    De wiet is al super droog en het zit ook een beetje tussen de toppen. Ik las al dat spint naar boven klimt (de takken hangen ondersteboven) en daar uiteindelijk een web gaat maken. Nou zitten er inderdaad veel oranje stipjes boven. Maar ook in de toppen zit het nog. Gaat dat nog weg? Ik las ook iets over met een stofzuiger erlangsheen gaan. Iemand ervaring daarmee? En krijg ik de stippen dan ook tussen de toppen weg. Want als ik de topjes opzij druk om bv met de stofzuiger er tussen te komen dan breken die topjes doormidden (zo droog is de wiet al. Dus Snap niet wat die beesten er nog in doen).
    Ik hoop dat iemand weet wat ik er tegen kan doen. Want ik las ook dat je het gewoon kon roken. Maar dat lijkt me niet zo'n goed idee
    Attached Files

    #2
    Re: Spint in droge wiet?

    Spint is overduidelijk wit, spint kan niet leven op droge planten, en spint is een typische binnenziekte. Buiten zul je ze niet gauw vinden.
    Ik denk dat je te maken hebt, vooral vanwege de kleur, met de fluweelmijt.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Fluweelmijt

    Blijkbaar leeft er iets op je toppen wat ze graag eten. Als je ze uitdroogt tot ze dood zijn, kun je ze zo uit je toppen kloppen. Maar dat kan best een maandje duren.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Spint in droge wiet?

      Bedankt voor de snelle reactie. Als ik het goed begrijp is het dus gewoon afwachten? Weer wat geleerd (dat spint wit is). Het wachten vind ik geen probleem. Als het maar niet ten koste gaat van de wiet. Want er is al behoorlijk weinig vanaf gekomen. Ik heb al wel een beetje ervan gerookt. En die oranje stipjes kon ik er zo afhalen. Nou zie ik het niet zitten om dat bij elke tak te doen. Ik heb de plant vandaag precies 2wekej hangen. Dus nog 2extra weken geduld hebben?
      Of nog 4weken?
      Groeten

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Bedankt voor de snelle reactie. Als ik het goed begrijp is het dus gewoon afwachten? Weer wat geleerd (dat spint wit is). Het wachten vind ik geen probleem. Als het maar niet ten koste gaat van de wiet. Want er is al behoorlijk weinig vanaf gekomen. Ik heb al wel een beetje ervan gerookt. En die oranje stipjes kon ik er zo afhalen. Nou zie ik het niet zitten om dat bij elke tak te doen. Ik heb de plant vandaag precies 2wekej hangen. Dus nog 2extra weken geduld hebben?
      Of nog 4weken?
      Groeten

      Comment


        #4
        Re: Spint in droge wiet?

        Hoe lang heeft een mijt nodig om te sterven? Ik heb werkelijk geen idee.
        Punt blijft, deze mijten komen alleen voor op vochtige plaatsen waar andere beestjes leven waar ze op jagen. Ze wandelen niet zomaar in je toppen omdat het daar veilig schuilen is. Dat betekent dus dat je pot niet goed afsluit, of dat ze mee zijn gekomen uit een vochtig schuurtje of iets dergelijks. In een afgesloten pot, zonder vocht, zouden ze het geen maand uit houden. Behalve als er ergens een kiertje zit waar ze doorheen kunnen. Een plakstrip of dubbelzijdige tape kan er voor zorgen dat je ze voor een deel kunt vangen, maar goed, waar plak je die tape dan? Zonde als je wiet eraan blijft kleven natuurlijk.

        Ik kan zo snel geen oplossing bedenken, behalve dat je de volgende keer zorgt dat ze er niet in kunnen belanden.. Maar ook dat vergt wat creatief oplossen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Spint in droge wiet?

            1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

            Het lijkt allenmaar erger te worden, het rare is dat mijn andere planten er geen last van hadden.
            Ik heb een deel in een doos bewaard en luchtdicht bewaard. daar zitten ze nogsteeds in. de rest hangt nog op zolder.
            Eerst zaten er een paar beestjes maar het worden er steeds meer. Ik heb nog even op internet opgezocht over roofmijt. maar als het roofmijt is dan is het niet erg
            want die komen juist op andere beesten af, (Precies zoals jij zei @LR2) Maar dan blijft de vraag. waar komen ze dan op af?
            Ik zie wel wat kleine webjes. Dus toch een beetje spint? Maar waarom blijft die roofmijt dan nog zitten en de spint ook. De roofmijt zou toch de spint allang hebben opgegeten?
            Maar er zit al een paar dagen een webje waar de Roofmijt ook in de buurt zit.
            Heel bijzonder allemaal.......
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Spint in droge wiet?

              Je wiet is het enige plantaardige materiaal in een vochtig zoldertje zoals ik het nu zie.. Daar komt van alles op af, van mijten tot aan pissebedden, tot aan miniscule beestjes die je nauwelijks kunt waarnemen. Die mijten zijn er om zulke beestjes op te eten.

              Droge pot, wachten, schudden. Dat is de beste oplossing. Alles uit hangen, trekt enkel nog meer dieren aan.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Spint in droge wiet?

                oke thanks voor de tip. ik ga het morgen allemaal in een luchtdichte bak doen en dan zie ik over een tijd wel verder. ik heb al een tijdje een paar topjes als test in een luchtdichte bak bewaard. zal morgen is schudden. is kijken wat er gebeurt.

                Comment


                  #9
                  Re: Spint in droge wiet?

                  Harde muziek helpt ook tegen spint.
                  Dan doen ze de vingers in de oren, en daardoor houden ze zich niet meer vast en vallen uit je plant.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Spint in droge wiet?

                    HAHAHAHAAHAHAAHAHAHA.
                    ik zet wel even wat dikke hardcore aan!

                    Comment

                    Bezig...
                    X