Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overpotten van planten - vraagje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • stuntmanbart
    replied
    Re: Overpotten van planten - vraagje

    ok thx sammy! ik ga ervoor
    Groeten,

    Stuntman Bart

    Leave a comment:


  • Sammy
    replied
    Re: Overpotten van planten - vraagje

    In potjes van 12 bij 12 (1,7 Liter ongeveer) ga je niet het geslacht zien, en het is gewoon slecht voor je planten om ze zo lang in zo'n klein potje te laten staan. Het duurt nog wel ff voordat je stekken kan nemen en al helemaal voordat je het geslacht kan zien. Dus ik denk dat je ze zoiezo wel minstens nog 1 keer moet overpotten.

    Good Luck!

    Leave a comment:


  • stuntmanbart
    replied
    Re: Overpotten van planten - vraagje

    ok thx alot sammy, ik denk dat ik weet wat nodig is.

    Ik ga die plantjes gewoon in potjes van ongeveer 12 bij 12 zetten (of nog wat groter) en wachten/ hopen om al te zien of het een vrouwtje is voor ik hem in de grote potten zet.

    Groeten,

    Stuntman Bart

    Leave a comment:


  • Sammy
    replied
    Re: Overpotten van planten - vraagje

    vraag 1: Het beste kan je van je plantje gewoon (wanneer je em in minstens 6 liter bakken hebt staan) een stekje nemen en die onder 12/12 zetten, zodat hij zo z'n geslacht veel eerder laat zien dan je echte plant. Maar het duurt nog wel een paar maanden (buiten) voordat ie z'n geslacht laat zien hoor.

    Vraag 2: Kan je zeker doen, maar er is dan wel wat aan voedingsstoffen verloren gegaan, waardoor je wel goed moet bijvoeden. Je moet ook goed de wortels van het mannetje eruit halen dan. Pas ook op voor beestjes die er mogelijk nog in zitten.

    Vraag 3: Klinkt helemaal goed, als je die koopt, zal het zeker niet aan de grond liggen, als je plantje dood gaat (laat ik het zo zeggen )

    Leave a comment:


  • stuntmanbart
    heeft een topic gestart Overpotten van planten - vraagje

    Overpotten van planten - vraagje

    Hey allemaal

    Ik heb een vraagje waar jullie me wederom misschien mee kunnen helpen.

    Ik heb beperkt ruimte om planten neer te zetten. Ik heb 1 feminised big bang en die kan ik natuurlijk meteen in een grote pot zetten.

    Wat betreft de andere....ik zou graag eerst willen weten of het een mannetje of een vrouwtje is voor ik ze in de grootste potten zet.

    Vraag 1
    Is er een mogelijkheid om met een klein formaat bakje...bijv 8 bij 8 of 12 bij 12 (verzin maar iets) te werken ook al evt. met wat mestgrond etc. en er achter te komen of het een mannetje of vrouwtje wordt? (volgens schema dat bobo heeft gemaakt lijkt dit te kunnen)

    Of duurt het proces toch langer en moeten de planten verder doorgroeien voordat je kan zien of het een vrouwtje is?

    Vraag 2
    Stel dat het niet mogelijk is om al in een vrij vroeg stadium (met plantje nog in kleiner bakje) te ontdekken of het een vrouwtje of mannetje is....kan ik potten aarde waar een mannetje in heeft gestaan gewoon weer opnieuw gebruiken om een nieuw plantje (vrouwtje) in te plaatsen?

    Vraag 3
    Ik ga binnenkort mijn eerste plantje in een grote bak zetten. Ik zat zelf te denken om hem te laten groeien in een Grow-mix van het merk plagron (http://www.plagron.com) white perlite...samenstelling van veensoorten, perlite, wormenmest en nog andere mestsoorten en vezels...klinkt goed toch?
    Iemand ervaringen met dit merk of nog andere sugesties?

    Lange post, veel vragen....maar ook alvast veel dankbaarheid voor jullie betrokkenheid

    Groeten,

    Stuntman Bart
Bezig...
X