Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shop dicht door "Achterdeur" Advies gevraagd

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• jit
    heeft een topic gestart Nederland: Shop dicht door "Achterdeur" Advies gevraagd

Shop dicht door "Achterdeur" Advies gevraagd

Ik weet wel iets van de wet, maar hier kom ik niet uit. Gemeente gaat te ver en zit er volgens mij naast. Oordeel zelf:

1e bericht Maandag
    Coffeeshop 't Rotterdammertje per direct dicht

DOETINCHEM - Coffeeshop ’t Rotterdammertje aan de Varsseveldseweg in Doetinchem moet per direct dicht. Dit laat de gemeente Doetinchem weten.
    Volgens de gemeente is de aanleiding voor de sluiting een integriteitsonderzoek waarbij gebruik is gemaakt van de Wet Bibob. Uit dit onderzoek wordt geconcludeerd dat er ‘een ernstig gevaar’ bestaat dat de vergunning voor de coffeeshop kan worden gebruikt om strafbare feiten te plegen.

Aandeelhouder en eigenaar Uit het onderzoek zou naar voren komen dat er strafbare feiten zijn gepleegd door een derde. Met deze persoon zou de eigenaar van de coffeeshop een een ‘zakelijk samenwerkingsverband’ hebben, zo staat in het besluit van de gemeente Doetinchem. Deze derde zou aandeelhouder zijn van ’t Rotterdammertje en eigenaar van het pand zijn.
    Juridische procedure Het besluit betekent dat ’t Rotterdammertje niet langer een vergunning en gedoogverklaring krijgt voor de verkoop van softdrugs. De eigenaar van de coffeeshop kan tegen het besluit een juridische procedure starten.
    Door het besluit wordt het aantal coffeeshops in Doetinchem teruggebracht tot een: Diamond aan de Huber Noodtstraat.

2e bericht Maandag

Coffeeshop 't Rotterdammertje gewoon open: 'Ik ben brandschoon' DOETINCHEM - Jan van der Heijden, exploitant van de Doetinchemse coffeeshop ’t Rotterdammertje, zegt dat hem geen enkele blaam treft. Van der Heijden is het er dan ook niet mee eens dat zijn coffeeshop meteen dicht moet, op last van de de gemeente, en heeft de shop maandagavond gewoon open gedaan.

„Ik ben het niet eens met het besluit. Mij treft geen blaam, ik word nergens van beschuldigd", aldus de exploitant.

Bibob

Aanleiding voor de sluiting maandag is een integriteitsonderzoek via de Wet Bibob. Daaruit wordt geconcludeerd dat er een ‘ernstig gevaar’ bestaat dat er via de coffeeshopvergunning strafbare feiten kunnen worden gepleegd. Uit het onderzoek zou blijken dat Van der Heijden zakelijke contacten heeft met een persoon die mogelijk strafbare feiten heeft gepleegd. De persoon waarom het gaat is, volgens de gemeente, eigenaar van het pand waarin de coffeeshop zit en zou aandelen hebben in ’t Rotterdammertje.
    Om welke strafbare feiten het gaat die zouden zijn gepleegd door deze persoon is onduidelijk, wel gaat het om overtredingen van de Opiumwet.

Procedure Door gewoon open te gaan kan Van der Heijden mogelijk een procedure tegen de gemeente Doetinchem starten. De gemeente kan via bestuursdwang sluiting afdwingen, waarna Van der Heijden daartegen een procedure kan starten. Hierdoor kan de sluiting van de coffeeshop worden opgeschort. Hierover beslist de rechtbank.
    Strafmaatregel Een gemeentewoordvoerder legt uit dat er besloten is tot sluiting om te voorkomen dat de gemeente faciliteert dat er strafbare feiten worden gepleegd. „In dit geval is hiervoor een ernstig risico. Wat niet wil zeggen dat die strafbare feiten ook zullen worden gepleegd. De sluiting is dan ook geen strafmaatregel.”
    Door de sluiting van ’t Rotterdammertje zou het aantal coffeeshops in Doetinchem worden teruggebracht tot één: Diamond in de Huber Noodtstraat. „Er is plek voor twee coffeeshops, dus Van der Heijden kan een aanvraag doen”, zegt de woordvoerder. „Maar dan volgt er opnieuw een Bibob-onderzoek."

Van der Heijden: „Als ze dat onderzoek alleen naar mij doen, zullen ze niets vinden. Ik ben brandschoon.”

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? sorry voor het slechte knip en plak werk.

groetjes jit

• Stemma
    replied
    Dan gaat de rechter nadenken wat te beslissen.
    De gemeente handhaaft niet voor de uitspraak dus in principe krijgt hij geen bezoek van handhaving totdat de uitspraak er is. Ik durf niet te zeggen of de Gemeente ook geen dwangsommen gaat vorderen achteraf ..

Leave a comment:

• Ronthebudman
    replied
    In die tussentijd gaan de rechters nadenken.....

Leave a comment:

• jit
    replied
    Coffeeshop 't Rotterdammertje mag langer open blijven

DOETINCHEM - Coffeeshop 't Rotterdammertje krijgt tot na de uitspraak van het kort geding respijt van de gemeente Doetinchem. Aanvankelijk moest exploitant Jan van der Heijden de coffeeshop komende vrijdag 17 februari om 18.00 uur sluiten. „Nu zullen we niet handhaven voor de uitspraak van de rechter”, zegt Arian Kuil, woordvoerder van de gemeente Doetinchem.

Het kort geding zou aanvankelijk donderdag 16 februari dienen, maar is een week verplaatst naar 23 februari. De uitspraak wordt begin maart verwacht.

Bibob De gemeente Doetinchem besloot 23 januari dat de coffeeshop dicht moest. Dit naar aanleiding van een Bibob-onderzoek dat uitwees dat de eigenaar van het pand waarin de coffeeshop huist ernstige strafbare feiten heeft gepleegd. Exploitant Van der Heijden diende hiertegen een verweerschrift in, omdat hij geen strafbare feiten heeft gepleegd en kon ondertussen open blijven.
    Gedoogvergunning Nadat de gemeente dit verweer terzijde legde, spande de coffeeshop een kort geding aan om zo toch open te kunnen blijven. Om een gedoogvergunning te krijgen zal 't Rotterdammertje een bodemprocedure moeten volgen.

Het wordt steeds gekker!!! Of ik wordt gek, maar juridisch snap ik er geen bal van.
    Want de uitspraak is begin maart en de zaak dient 23 feb.... wat gebeurd er dan tussen 23 feb en bv 1 maart!??
    De gemeente denkt dus niet sterk te staan. Nu igg

Leave a comment:

• MWay
    commented on 's reply
    Je islamiseer!

• jit
    replied
    Coffeeshop spant kort geding aan tegen Doetinchem

DOETINCHEM - Jan van der Heijden, exploitant van coffeeshop 't Rotterdammertje in Doetinchem, spant een kort geding aan tegen de gemeente Doetinchem. Dit om dreigende sluiting van de coffeeshop op vrijdag 17 februari tegen te gaan. Vorige week maandag maakte de gemeente bekend de coffeeshop aan de Varsseveldseweg per direct te sluiten.
    Dit omdat Bibob-onderzoek uitwees dat de eigenaar van het pand waarin 't Rotterdammertje zit, en van wie Van der Heijden huurt, ernstige strafbare feiten heeft gepleegd.\

Beroep

Van deze directe sluiting is het overigens niet gekomen en de coffeeshop is sinds vorige week maandag nog elke avond (vanaf 18 uur) open geweest. Vorige week dinsdag heeft de gemeente, in reactie daarop, een 'voorgenomen last onder bestuursdwang' gestuurd naar Van der Heijden. Daarbij kreeg de coffeeshophouder gelegenheid een zienswijze in te dienen en in beroep te gaan. Dat heeft Van der Heijden gedaan.
    Sluiting Daarnaast spant de coffeeshophouder nu een kort geding aan tegen de gemeente. De 'voorgenomen last onder bestuursdwang' dreigt namelijk een 'definitieve last onder bestuursdwang' te worden. Als dat inderdaad gebeurt moet de coffeeshop 17 februari om 18.00 uur dicht, schrijft de gemeente. De enige manier om dat te voorkomen is via een kort geding bij de rechtbank voorlopig open te mogen blijven.
    Vrees „De gemeente gaat nu de zienswijze van de coffeeshophouder bekijken", zegt Arian Kuil, woordvoerder van de gemeente Doetinchem. Het is onduidelijk wanneer het kort geding is. „Mijn grote zorg is nu dat het kort geding pas na 17 februari op de rol komt", zegt Van der Heijden. „De gemeente heeft de mogelijkheid mij tegemoet te komen en de uitspraak van het kort geding af te wachten. Maar ze kunnen ook beslissen de sluiting door te voeren. Ik ben in dat geval van de gemeente afhankelijk en vrees het ergste."

Leave a comment:

• Eerstekamerlid
    replied
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...ikje_erom.html

Waren er hier nog mensen met blind vertrouwen in ons landsbestuur??

Leave a comment:

• Urban
    replied
    Pak een vrijstaande oude boerderij ergens in de polder die niet in je gemeente is, geen buren geen last en de school afstand is dan meestal wel groot genoeg, precies dat wat coffeeshop checkpoint hier in terneuzen waarschijnlijk in leven had kunnen houden, maar nee natuurlijk precies in een centrum blijven zitten en daar je gebouwtje laten neerzetten, soorte van kat op het spek binden.
    Gezond verstand, dat mist nog wel eens.

ze pakken de brommer maar gvd

Leave a comment:

• jit
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
    Gewoon naar ander pand verhuizen van eigenaar zonder strafblad, klaar..
    Daar is de gemeente al jaren mee bezig, maar het blijft allemaal gelul. Er is geen locatie in de gemeente die een shop toestaat.

Ik hou jullie op de hoogte en heb geen idee qua tijdsbestek.

Leave a comment:

• Eerstekamerlid
    replied
    Als het zo makkelijk was begon iedereen een coffeeshop..

Leave a comment:

• Stemma
    replied
    Gewoon naar ander pand verhuizen van eigenaar zonder strafblad, klaar..

Leave a comment:

• Eerstekamerlid
    replied
    Als wet en regelgeving slechts voor één uitleg vatbaar zouden zijn zou je gelijk hebben. De realiteit is echter de ruimte tot een hoop geschuif in de marge voor totale willekeur en met de financiële middelen om zo'n beetje elke zaak kapot te procederen..
    Met gemeenschapsgelden uiteraard...

Kan hier zo een paar nieuwe landelijke rellen neerpennen maar daar benadeel ik de verkeerden mee dus zou zeggen leg zelf wat contacten met de ambtenarij en gebruik google maps eens creatief..

En ja, het kan altijd heel veel erger maar in een landje wat zichzelf graag als "rechtstaat" ziet zou zulk ambtelijk gehossel niet voor mogen komen.

Leave a comment:

• Stemma
    replied
    Gemeente handelt juist (conform wet- en regelgeving) en de coffeeshophouder heeft gelijk dat hij een rechtzaak forceert. Ben benieuwd wat het voor jurisprudentie oplevert.

Leave a comment:

• Eerstekamerlid
    replied
    QnQ

Zolang een gram wiet de kwekert een eurie of 4/5 oplevert gaat de achterdeur helemaal nergens naar toe voorlopig. Dat valt niet te beveiligen of de staat moet het zelf gaan doen op legerkazernes of het binnenhof ofzo. Dan is de narcostaat compleet.
    Als brinks beroofd kan worden en n kwekert voor 2 kilo door zn kop geschoten wordt ga je je tuintje echt niet kunnen beveiligen tegen hongernekken met geld fobie.

Spreiding over tigduizend losse tentjes met een 600 erin zou een oplossing kunnen zijn waarbij je met een kvk gewoon wat bij mag klussen maar dat levert ze sowieso niet meer controle op dus daar zijn ze per definitie tegen..

Stelletje wegkijkende schijnheilen hebben een monster gecreëerd met rondgaande bedragen waarvoor complete oorlogen begonnen zijn. Ze hadden t lekker in handen van Jan Hippie moeten laten maar ja, Jan Hippie moest kapot want was een gevaar voor de samenleving..

Ze zoeken t maar uit allemaal, dat we op velerlei vlakken in een onhoudbare situatie zitten zal de tijd leren. Of ze dan ineens wel verstandige keuzes gaan maken betwijfel ik..

En Bibob is een lachertje. Die trekken ze alleen van stal als t ff goed uitkomt.
    Leer mij de gemeente ambtenaar kennen, krijg er kale plekken van..

​​​​​​
    Last edited by Eerstekamerlid; 25th January 2017, 07:45.

Leave a comment:

• joremkrank
    replied
    ken iemand die kreeg geen vergunning omdat ie criminele contacten zou hebben,de naam kwam hem een beetje bekend voor ,maar hij had eigenlijk geen idee wie het was,lieten ze een foto zien was het ze buurman

Leave a comment:

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X