Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetsvoorstel in Belgiė, wiet legaal maken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik denk dat het onderwerp hier serieus aan het afdwalen is...
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Daar zijt ge weer met dezelfde zever, niemand doet nog de moeite om dat te gaan lezen. Gij snapt gewoon niet wat die decriminalisering inhoudt. Cannabis is altijd strafbaar gebleven, alleen word je niet meer vervolgd voor 3 gram bezit of 1 plant voor eigen gebruik. Vervolgd, als in strafblad en den bak in. 3 gram of 1 plant. Daar gaan we hier op het forum praktisch allemaal boven. Dus daar is niks veranderd, en nva draait niks terug. Of heb je mss voorbeelden van mensen die nu in den bak zitten voor bezit van 1 gram cannabis? Ben je dan echt niet slimmer om in te zien dat een vzw als trekt uw plant daar een serieuze grijze zone gaat opzoeken door 100 planten bijeen te zetten onder hps lampen, maar er hangen naamkaartjes aan hoor.

        Ik zeik op de nva, maar ik doe dat met rede. Ik bekijk dat niet vanuit die extreemrode pvda bril waar alles de schuld is van rechts. Wie was er toenmalig minister van justitie toen het gedoogbeleid werd ingevoerd? Juist ja, Laurette Onkelinx. Had het tegoei gedaan, had nva nu niet de mogelijkheid om het strikt te gaan toepassen. Alles bleef op federaal niveau strafbaar. Gevangenisstraffen werden herzien door alternatieve straffen en geldboetes. Jij denkt dat je bij dat gedoogbeleid compleet gerust gaat gelaten worden ofzo? Nee, het is een toegeving zodat je geen strafblad meer krijgt bij die drie gram. Wooow, dank u mevrouw de minister. Dat alles heeft het mogelijk gemaakt dat je nu een growshop inval krijgt en dat iedereen gecontroleerd wordt. Allemaal wat afdokken voor die tent met 4 planten in. Ja, dat is het programma van nva. Lik op stuk straffen, nog meer blauw op straat en gasboetes. Mede mogelijk gemaakt door het gedoogbeleid. Ik stem er niet op, mijn fout is het ni.

        Huidige bevoegd minister is van de cd&v trouwens.

        Comment


          #19
          Ow. U bent geen NVAer. Sorry had dit fout ingeschat.

          Decriminaliseren wil toch zeggen dat gebruik niet meer vervolgd wordt? Wat gebeurt er als je in het openbaar blowt en de politie ziet het? Een boete en men mag een huiszoeking uitvoeren.

          In Nederland is dat ook zo, maar daar zijn shops. Ik blow liever niet binnen en dus zijn er gevolgen voor mij. Met Paars was dit niet. Tuurlijk kon het beleid beter. Maar doe nu niet alsof mensen niet vervolgd worden voor wiet. Geen gevang neen, wel boetes en huiszoekingen.

          uit de mond van Jo Vanderneuzen:Op eenvoudig cannabisgebruik moeten we wel consequent reageren, maar het is meestal niet nodig om de bazooka boven te halen of de gebruiker onmiddellijk naar de gevangenis te sturen.

          Ergo ze vervolgen wel. Geen decrimibalisering dus.

          Comment


            #20
            Ga eerst is kijken wat er in die richtlijnen staat van decriminalisatie mss? Of koop dat boek dat Modest gekocht heeft, sowieso interessant wat die proffen daarover te zeggen hebben. Blowen in het openbaar wordt beschouwd als verstoring van de openbare orde en is al een verzwarende omstandigheid. Ook in 2003 toen de richtlijn werd ingevoerd, toen nva nog maar pas wat ontstaan uit de volksunie en toen ze nog niet eens de kiesdrempel haalden.

            Decriminalisatie betekent niks meer of niks minder dan hetvolgende: Je wordt per ongeluk betrapt met een grammetje op zak tijdens een routine controle. Er wordt nog altijd een pv opgesteld en je bent wsl je gram kwijt. Ze vinden thuis mss een kleine hoeveelheid wiet en 1 plantje. Ipv dat je eindigt met een strafblad en gevangenisstraf betaal je een minnelijke schikking, op federaal niveau beging je nl nog steeds een strafbaar feit. Maar daar blijft het dan bij. Dan mogen er in heel dat proces geen verzwarende omstandigheden zijn. Weegschaaltjes, gripzakjes, kinderen in de buurt etc. Blowen in het openbaar dus.

            Ik heb de indruk dat jij dacht dat je effe in een parkje mocht gaan liggen blowen en dat ze je gerust lieten. Wel, de ene regio pakt het mss wat losser op dan de andere. Welkom in Antwerpen dan zeker? Het was hun programma, mensen hebben erop gestemd, hun programma wordt uitgevoerd. Dat wil ni zeggen dat ik ervoor gestemd heb of daarmee akkoord ga. Ze passen gewoon toe wat er kan omdat ze radicaal anti drugs zijn. Dat gaat in tegen de ideologie van zo'n gedoogbeleid. Met die intentie is dat wsl niet ingevoerd, toch niet als je je baseert op onderzoek van die KUL proffen. Maar het is nu zo opgesteld geweest dat er handig gebruik van kan gemaakt worden. Klantenbestandje van Klima shop. 250 euro of meer per persoon, afhankelijk van de verzwarende omstandigheden. Klein team van 4 personen kan zoiets afhandelen in no time. Dat is behoorlijk winstgevend. Kan je nog gaan zeggen dat het 4 jobs heeft opgeleverd. Denk ni dat ik ni snap wat ze daar aan het doen zijn... Maar al de rest van uw betoog heeft er weinig mee te maken.

            Comment


              #21
              2000 fucking 17.... Waar te merken?
              Ik heb geen boek nodig om mij uit te leggen wat een decriminalisering is. En als ik een boek zou lezen aangaande het onderwerp, zou ik het niet nalaten de essentie ervan samen te vatten. Waar de discussie tussen mij en u over gaat is over ons perspectief over decriminaliseren.

              Jij denkt dat omdat je voor een gram niet meer in de bak vliegt we een decriminalisering hebben. Maar als die persoon daar nog 75 euro boete voor krijgt, spreken we niet van een decriminalisering. Bij Paars (links) hebben wij geen boetes voor gebruik gehad. Wel werd er een PV opgenomen, en 7 op 10 kreeg je uw wiet terug. Die tijd is voorbij.

              decriminalisering / decriminaliseren / gedecriminaliseerd : criminologie - aan bepaald gedrag het strafbaar karakter ontnemen. Bijv. de opheffing van het bordeelverbod. Zie ook: criminalisering / criminaliseren / gecriminaliseerd
              http://www.juridischwoordenboek.nl/w...dec.html#13023

              Comment


                #22
                Denk dat je nog altijd niet gelezen hebt wat de regelgeving is die paars daar heeft ingevoerd in 2003. Wat wilt ge dan? Dat ik zeg dat er onder paars wel decriminalisering was en nu niet? Het is dezelfde tekst op papier. Gij steekt het op de nva. Ik steek het op de regel zelf die het perfect mogelijk maakt om nu door nva op die manier uitgevoerd te worden. Waar ligt dan de fout? Natuurlijk niet bij uw sossen, want die doen nooit iets fout. Ben het beu met u te discussieren.

                Comment


                  #23
                  Hoe wat wil ik? Gewoon een antwoord op een simpele ja en nee vraag? Die discussie vermoeidheid komt van twee kanten hoor beowulf. Maar ik stel mij tenminste open om mee te gaan in uw bedoeling, maar probeer U even de praktijk naast de theorie te schetsen.
                  Ik ben effe off topic gegaan, maar nu gaat het dus over een decriminalisering.

                  Waar ligt het verschil? In de praktijk vaneigenst! Als gebruikers massaal vervolgd worden voor een ludieke joint om als politieker een signaal te stellen is dat signaal mij: einde decriminalisatie.
                  Want openbaar blowen = 75 euro. Waar je vroeger gewoon mocht beschikken en je gerief terugkreeg.

                  Ik steek dat inderdaad op de NVA want die dat in gang stak is Jo Vanderneuzen en dat is een NVA'er.
                  Evenals in Antwerpen worden de pijlers nu massaal op drugs gesmeten. Van mij doen ze maar, maar dan zie ik zo'n onderzoek op tv van "De Rechters" en wat komt daar dan uiteindelijk te zitten? Kleine dealertjes en gebruikers die gewoon iets regelen voor vrienden. Is dat nu de war on drugs? Ge kunt uit hun telefoonverkeer niet een stapke hoger gaan en bij de grote vissen ene binnen trekken? Neen de kleine man is altijd de jos en de pispaal om politieke propaganda op te botvieren.

                  Wat heb ik nu ooit over de sossen gezegd behalve dat zij politiek dood zijn en dat wanneer zij in de regering zaten wij niet vervolgd werden? Denkt maar niet dat ik de sossen spaar in mijn politieke overtuigingen. 't Blijven de pamperaars van kiesvee he.

                  Comment


                    #24
                    Jo Vandeurzen is ne tsjeef. Ik ken genoeg mensen die ook in die periode hun gerief mochten afgeven. Die hun strafblad is wel leeg. Dat is dus decriminalisatie zoals het is ingevoerd in 2003. In de Filippijnen zouden ze er best tevreden mee zijn.

                    Comment


                      #25
                      I stand corrected, Vanderneuzen is inderdaad een Tsjeef. Maar zoals ik eerder aanhield: Cannabis op zijn Belgisch decriminaliseren is een klucht. Mensen worden nog steeds vervolgd voor gebruik en actief opgespoord. Dat is geen laagste prioriteit he.
                      Last edited by Organisch; 24 September 2017, 02:10.

                      Comment


                        #26
                        gedood beleid bestaat al jaren niet meer in Belgie heb ik gevraagd aan de flikken toen ik verhuisde enkele maanden geleden
                        is al jaren afgeschaft maar die regel blijft voor leven onder het volk
                        maar technies gezien kunnen ze u oppakken voor zelfs 1 gram weed ( doen ze meestal niet ) moet je enkel je weed afgeven maar gezien via het wetboek is het wel mogelijk

                        de Franse kant heeft nu een nieuw wet voorstel klaar liggen om canabies terug goed te keuren voor eigen gebruik paar planten en aankopen ......??? ( weet er nog weinig van )
                        weet wel dat er 7 ministers van de Waalse kant het goed heeft gekeurd nu enkel nog de Vlaamse kant da zal wel weer problemen opleveren
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment


                          #27
                          De Vlamingen liggen op dat vlak best wel dwars.

                          denk maar aan bv. Vlaams Belang (popte in mijn hoofd)

                          ik ben chronisch ziek en denk dat medicinale cannabis mij wel helpt
                          Last edited by Kuikie1979; 25 March 2018, 18:35.
                          Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                          Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                          Comment


                            #28

                            Comment


                              #29
                              Ben het beu met u te discussieren. HAHAHAHAhAHAhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

                              Comment


                                #30
                                Amai das ne zware shift knop precies bij u dat ge die al in den helft moet lossen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X