Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgiė: flikken die zichzelf hebben uitgenodigd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Goh, de foto's zijn er nu, ik ga me niet van de domme houden. Ik heb alles wat aan wiet gerelateerd is weggegooid, buiten wat rolmateriaal en een kleine hoeveelheid. Ik rook om medicinale redenen, ik zat te wachten op de oogst voor een jaartje verder te kunnen. Nu kan ik doodleuk weer vervuilde wiet aanschaffen bij criminele circuits of steeds tot bij de Noorderburen gaan om te jagen achter de soortjes. En komaan, hoeveel pech heb ik wel niet? hahaha.
    Last edited by Onbevangen; 9 August 2019, 12:16.

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Dat jij je niet van de domme wilt houden is dom.
      Als ik mensen oppak weet ik ook wel dat ze het hebben gedaan ,maar als zei blijven zeggen nee hoor mr is niet zo en bewijs is er niet meer.. Kan ik vrij weinig doen niet? Sowieso is het dom om toe tegeven dat het van jou is. Mr de agent is er gekomen dus een low key kweker gaat dat ook wel doen. zelfs nog veder. Kan je makkelijk op hun afschuiven.
      Als de politie komt met zo iets, simpel antwoord.. Sorry, ik weet van niks.
      Het is hun doel om te bewijzen dat het wel zo wel.. Jou doel is om te bewijzen dat het niet zo is.. Je hebt alles weg gehaald.. geen bewijs meer buiten een foto om.. Wat LR zei.. Na dat mr de agent op bezoek kwam is het weg..

      Een zaak is niks zonder bewijs, en een foto is echt niet genoeg bewijs Chef.
      Alle lege zakjes zou ik weggooien als je een weegschaal heb zou ik die ook goed schoonmaken.

      Maak je niet zo druk, tis makkelijker gezegd dan gedaan.. Maar jij maakt je zelf gek, wat in nadeel gaat werken als ze over de vloer komen.

    #17
    Maak je niet te druk, die
    komen echt
    niet meer

    Comment


      #18
      En hoe zit het dan in de toekomst? Ik durf niet meer op dezelfde plaats te telen, dus dan word ik haast verplicht om het indoor te gaan doen, wat ik schuw omdat er net zwaardere straffen mee gepaard gaan.

      Comment


      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        maar ook minder makelijk te zien voor politie of criminelen die op je eigendom rond dwalen
        zonder huiszoeking kunnen ze geen binnen instalatie vinden . wens je succes , maar buiten ging ik mij ook van de domme gehouden hebben .
        is allemaal zo belachelijk om paar planten

      #19
      zou het voor de moment wat laten rusten voor enige tijd , zal wel moeilijk zijn maar zeker is zeker
      als ze moesten komen en je hebt binnen planten staan is het zeker naar de knoppen
      En niet tussen vier muren blijven zitten ga eens buiten bij vrienden of een terrasje doen dat je eens in een andere omgeving bent


      vraagje ; hoe lang hebben die agenten bezig geweest met u




      Last edited by Jura; 3 August 2019, 15:40.

      Comment


      • Onbevangen
        Onbevangen commented
        Editing a comment
        Letterlijk enkele minuten, er zijn nog agenten geweest die vroegen of zij op een ander deel van ons erf eens mochten kijken en die waren ook meteen terug weg. Inderdaad ik zal mezelf er bij moeten neerleggen. Hoe een zonde het ook is.

      #20
      ik zou er me niet druk over maken, door rood rijden is ook illegaal en velen doen het. Ze zien dagelijks hele huizen vol met honderden of duizenden planten. Dus denk niet dat ze hier prioriteit aangeven.

      Comment


        #21

        Comment


          #22

          Comment


            #23
            Last edited by Onbevangen; 9 August 2019, 12:13.

            Comment


            • CherryPirate
              CherryPirate commented
              Editing a comment
              Hoe fucking gestoord is dit niet? Wat is de kans nu ook dat die inbrekers langs jouw huis lopen?!?! Echt kut, heel rot voor je :/

            #24
            Huiszoeking op zich niet wettelijk maar gebeurde tijdens achtervolging op derden en niet bedoeld om jouw te vatten. Agenten zijn hoe dan ook verplicht elke inbreuk te melden en
            de vaststelling die gedaan worden worden mogelijks aanvaard. De foto's zijn maar foto's...
            Oppassen met wat je op papier laat zetten.
            Toegeven dat je ooit gebruikt of gekweekt hebt kan leiden tot een fikse boete..
            Planten verwijderd is niet meteen een probleem (behalve indien anders werd gezegd door hun maar dan hadden de flikken iemand ter plaatse moeten laten tot er een huiszoekingsbevel kwam)

            Spijtig dat je niet verklaard hebt de boel samen met hun ontdekt te hebben. Reden waarom je de planten ook meteen verwijderde.

            Kwam de politie met of zonder huiszoekingsbevel terug?? = nog niet via onderzoeksrechter / procureur
            Mogelijks wordt zaak nog geklasseerd zonder gevolg gezien gebrek aan bewijzen (buiten je eventuele verklaringen)
            Zo niet zal je binnen een jaartje voorkomen en waarschijnlijk een boete betalen

            Het verwonderd mij dat ze het kweekmateriaal laten staan hebben = let op dat ze de zaak niet enige tijd laten rusten en binnen een aantal maanden u in't oog beginnen te houden.
            Hun zaak staat voorlopig maar op wankele pootjes en mogelijks wordt gewacht tot ze je betrappen op heterdaad.

            Stay cool, don't worry, you're not totally fucked (yet)
            Last edited by Rekt4Sure; 4 January 2020, 22:14.

            Comment


              #25
              Hey Onbevangen, ik lees nu pas je verhaal & was er van aangedaan.
              Zo veel pech & zo een kut situatie.
              Ik hoop dat je er zonder taakstraf of verder gevolg vanaf bent gekomen & dat ze je nu gerust laten.

              Comment


                #26
                Nog updates? Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe dit is afgelopen ...

                Comment


                  #27
                  Deze las ik ook vol ongeloof, wat een pech.

                  Jammer dat we de afloop hier niet van kennen. Zal wss wel goed afgelopen zijn.

                  Comment


                    #28
                    Er is kort geleden een brief van justitie gekomen, ik moest een boete betalen van 75 euro. De tijden zijn echt aan het veranderen, of ze zijn heel erg mild geweest voor mij. Hoe dan ook, ik wil verder geen gedoe, zelfs hier erover posten voelt niet zo fijn aan. Vandaar dat ik niet meteen het goede nieuws deelde, ik zou zeggen blijven tuinieren broeders, het ziet er steeds beter uit voor ons!

                    Comment


                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Dat is een hele milde boete, goed zeg ! Blij voor je dat je er goed vanaf bent gekomen.

                    • Apenjong
                      Apenjong commented
                      Editing a comment
                      Ik heb het hele topic eens doorgelezen, vreemd dat je uiteindelijk uberhaupt nog een boete krijgt. Zo laag ook dat ik hem nog wel zou durven aanvechten ook, ze hebben geen zaak en anders een zeer wankele. Wat is nu precies de overtreding Volgen OM dan? Ben wel benieuwd...

                    #29
                    Wat Apenjong zegt. Dit is wel heel makkelijk geld verdienen van de (r)overheid. Bedankt dat je dit wilde delen met ons. Pssst, dit blijft ons geheimpje

                    Comment


                      #30
                      in Belgie weet je nooit, in de provincie limburg was er een koppel met 1000 planten die opschorting van straf hebben gekregen omdat ze in financiele moeilijkheden zaten....
                      daarentegen zijn er ook mensen die er maar drie hadden staan en voorwaardelijke straf met 8000 euro boete.
                      Het hangt van regio tot regio en van rechter tot rechter af

                      Comment

                      Bezig...
                      X