Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enquête Cannabisvergunning - Bachelorproef Cannabisbeleid België

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Belgie: Enquête Cannabisvergunning - Bachelorproef Cannabisbeleid België

Korting op 420shop
    Beste Belgische(!) cannabisgebruiker,

Ik ben student Bachelor in de Maatschappelijke Veiligheid aan de KATHO te Kortrijk.
    Ik maak mijn bachelorproef over het cannabisbeleid in België. Ik probeer een objectief beeld te schetsen, en daarvoor tracht ik het onderwerp vanuit alle mogelijke standpunten te benaderen: vanuit de hulpverlening, het politioneel- en justitieel apparaat, de gebruikers en telers, en de niet-gebruikers. Het onderzoek heeft mij aangetoond dat het huidige beleid voor alle belanghebbende groepen nogal problematisch is.

Als ultieme doelstelling had ik mij voorgenomen om een mogelijke oplossing voor het probleem te formuleren die voor de ganse gemeenschap werkbaar is. De oplossing waarmee ik nu speel is een cannabisvergunning. Dit zou volgens mij de gebruiker wettelijke zekerheid en ondersteuning bieden, de werkdruk op het politioneel-justitieel apparaat verminderen, de criminaliteit en overlast die gepaard gaat met het telen en dealen in dijken, en de mogelijkheid bieden aan de hulpverlening om gebruikers te informeren.

Dit houdt in dat telers bij hun lokale besturen jaarlijks een vergunning kunnen aanvragen waarmee ze de toelating krijgen om 5 planten per huishouden te telen waarmee ze kunnen voorzien in eigen gebruik en eveneens het bezit van de geteelde cannabis zou toelaten. Hieraan worden een aantal voorwaarden gekoppeld:
    1. Er zijn geen minderjarigen woonachtig in het pand.
    2. De plantage kan op geen enkele wijze overlast veroorzaken voor de woonomgeving.
    3. De geoogste cannabis is enkel bedoeld voor eigen gebruik in huiselijke kring.
    4. De huisarts en de lokale politiedienst worden ingelicht door middel van een databank.