Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enquête Cannabisvergunning - Bachelorproef Cannabisbeleid België

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    @4 Databanken zijn zowiezo geen aanwinsten...

    Vroeger had ik ongeveer 50 strekkende meter aan goeddeels losbladige naslagwerken en vakliteratuur op mijn werkkamers staan. Thans is mijn vakliteratuur gedigitaliseerd. Het scheelt me enorm veel invoegen aan supplementen en de gegevens zijn veel toegankelijker. Dat de maatschappij nog zou kunnen functioneren zonder databanken acht ik ondenkbaar. Kun je internet wegdenken? Dat is immers ook een enorme database. Of wil je terug naar de tijd van het telraam?
    Ik mis dan ook een essentieel verklaringsmechanisme in je zienswijze, die je overigens (gemakshalve?) als feit en niet als mening aandraagt.
    Last edited by Xtreme; 24 July 2011, 17:48.

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        @en dacht dat het wel duidelijk was dat het ging over databanken met persoonlijke gegevens die voor een breed publiek toegankelijk zijn...

        Dat is een specifiek standpunt, terwijl je in eerste aanleg een generiek standpunt inneemt.

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            @4 Databanken zijn zowiezo geen aanwinsten..*1

            @ik probeer gewoon geen half blad vol te lullen als ik denk dat het met 1 zin ook wel duidelijk is *2

            Dat hoeft ook niet: *1: deze volzin bestaat uit 5 woorden en 12 lettergrepen:
            *2
            als je had aangevoerd:"ik vind databanken geen aanwinst": dan had je ook 5 woorden gebruikt , maar slechts met 9 lettergrepen. Je vult dan geen half blad, maar geeft wel exact aan dat het een mening is en geen feit en zelfs met minder lettergrepen.
            Last edited by Xtreme; 25 July 2011, 09:23.

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Wat kunnen (kleine) kinderen nu met cannabisplanten aanvangen? Volgens mij zijn de fraaie rode bessen van een taxushaag veel gevaarlijker en ze zien er veel smakelijker uit. Bij opgroeiende kinderen zet je toch niet alles achter slot en grendel? Portemonnee en autosleutels verstoppen, de drankenkast afsluiten, lucifers verstoppen, gevaarlijk gereedschap buiten bereik houden? Gewoon je gezond verstand gebruiken bij de veiligheidsaspecten: medicijnkast afsluiten, land- en tuinbouwgif achter slot en grendel en verder het vertrouwen hebben dat kinderen op weg naar de volwassenheid geen domme dingen doen. Hoeveel mensen zorgen voor een kindveilige sluiting bij de stopcontacten? Dan is elk stukje metaal dat er in past ook een potentieel gevaar.
              Ik doel er niet op dat de plant op zich schadelijk is voor kinderen. Voor mij is het iets zoals sex. Volwassen mensen kunnen daar mee omgaan en genot aan beleven, maar kinderen horen daar nu eenmaal nog niet mee bezig te zijn, niet?

              Comment


                #22
                (en de gevaren, want die moet je niet onder een korenmaat schuiven ) van het gebruiken van cannabis hebben we breedvoerig besproken. Wat leverde dit uiteindelijk op: mijn dochter rookt niet, drinkt geen alcohol, maar gebruikt op bescheiden schaal cannabis. Mijn zoon rookt en drinkt niet en gebruikt geen cannabis.
                Ik heb ook voor jou een vraag: wellicht heb je je ingelezen op dit forum. Vind je ons allen idioten of leiden de diverse manieren van omgaan met cannabis tot een genuanceerd standpunt?
                Terzijde nog een triviale opmerking: ik heb mijn kinderen nooit aanwezig laten zijn bij het seksueel verkeer dat ik met mijn vrouw had. Echter, het verdampen van cannabis heeft in hun aanwezigheid veelvuldig plaatsgevonden. Voor zover ik kan beoordelen hebben ze dat niet als traumatisch ervaren.

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Last edited by Xtreme; 25 July 2011, 16:22.

                    Comment


                      #25

                      Comment


                        #26

                        Comment


                          #27

                          Comment


                            #28

                            Comment


                              #29

                              Comment


                                #30
                                Last edited by Xtreme; 27 July 2011, 19:22.

                                Comment

                                Bezig...
                                X