Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis Wetgeving Nederland

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Pioneer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post

    1. Coffeeshops

    "Coffeeshops" zijn alcoholvrije horecagelegenheden waar handel in en gebruik van softdrugs plaatsvindt. Deze gelegenheden kunnen ook andere namen voeren, zoals reggaebar, koffiehuis, theehuis, shoarmahuis, sappenbar en dergelijke.
    Is er echt een tent die shoarmahuis heet die wiet verkoopt?
    I love it

    Leave a comment:


  • Kaliber308
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Hopelijk gaan het nu de goede kant op met onze opiumwet!

    Leave a comment:


  • vrankmeister
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Dat zal ook nog wel even duren lijkt me. Want ze bedenken toch elke keer wat nieuws..

    kunnen we met het forum niet het kabinet overnemen?

    Zou volgens mij wel leuk uitpakken.

    Leave a comment:


  • EViLSLT
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Ja ze hebben de vragen gesteld, helaas gaat antwoord steeds niet de kant op dat wij willen

    Leave a comment:


  • Stemma
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    PvdA, SP en D66 hebben wel hun best gedaan

    Leave a comment:


  • EViLSLT
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    http://www.rijksoverheid.nl/document...-opiumwet.html

    dikke pdf, en je krijgt er hoofdpijn van als je het leest

    Leave a comment:


  • EViLSLT
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    http://www.politie.nl/onderwerpen/hennep-thuis.html

    <quote>

    In sommige gevallen maakt de politie wel degelijk proces-verbaal op voor het bezit van minder dan vijf planten. Het Openbaar Ministerie zal in die gevallen echter meestal geen strafvervolging instellen."
    </unquote>

    edit (zat niet in juiste scherm te typen blijkbaar) :
    Toch jammer dat al die informatie weer incompleet is op een site als politie.nl (meeste mensen gaan toch geen wetgeving teksten zitten lezen).
    Last edited by EViLSLT; 9 May 2014, 19:19.

    Leave a comment:


  • gollink
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Is dat punten systeem niet alweer vervallen?

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...verhandel.html

    "Thuis wietplanten of hennepplanten telen. Het is niet toegestaan om (thuis) wietplanten of hennepplanten te telen. Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroepsmatig of bedrijfsmatig handelen.
    Deze situatie wordt gelijk behandeld als die waarin sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Bij ontdekking doet u afstand van de planten en wordt u meestal niet verder vervolgd."


    http://www.wiettelerinjehuis.nl/hoe-...-is-strafbaar/

    Hier staat ook dat het hebben van 5 planten in huis niet strafbaar is.

    Leave a comment:


  • Giel
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Als je dit allemaal zo leest, Snap ik niet dat mensen hier foto's van hun hokjes op plaatsen. Zou je 1 keer een hard werkende overijverige agent hebben die dit soort zaakjes gaat zitten uit pluizen. En ik ga mijn huur contract nogmaals doornemen, Kon eerder namelijk (snel overgelezen) niet zo gauw iets vinden over het telen van wiet of iets dergelijks.

    Leave a comment:


  • moreweed
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    als je een huurwoning hebt staat daar haast zeker een clausule over wiet in, en die is strenger dan wat de overheid heeft te miepen. In geval van een koopwoning heb je alleen met de overheid van doen, in zeldzame (en extreme) gevallen gaat de bank miepen over je hypotheek.

    Zo vaag is het dus niet : de meeste woningbouwverenigingen hebben zero-tolerance beleid. Oftewel : heb je planten staan en wordt dat ontdekt, dan ga je eruit. In mijn woonplaats is het dan tevens zo dat je gedurende 2 jaar geen kans maakt op een huurwoning in de sociale sector.

    Leave a comment:


  • Grasmaaier
    replied
    het is wel vaag allemaal hoor

    Leave a comment:


  • stafford
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Even je huurcontract nalezen. Het kweekverbod is iets van de laatste jaren, dus als je een oud contract heb zit je iets safer.

    CM[/QUOTE]

    cannamamma die zin klopt overigens wel weer.
    in de huidige huur contracten is dit ind van toepassing,maar alles tot 2003 ong is geen probleem met buitenplanten!
    die gehuurd zitten volgensnmij zelfs tot 2008 alles erna kan ind ontbonden worden.
    maar ook deze mensen van nu in deze tijd hebben niks te vrezen met 4buitenplanten!

    en met 4 bedoel ik geen 5 meer zoals in het verleden was.
    ps dit geld niet voor oude huurcontracten daar is 5 weer geen probleem.

    hopelijk heb ik jullie zo een beetje kunnen helpen.
    ik moet wel dit kwijdt en erbij zeggen zodat iedereen safe zit!

    de huidige buitenkweek gaat op een punten systeem.
    daar is aarde,voeding,emmer,meters,toevoegingen op gebaseerd.

    gooi altijd de zakken weg! Nooit laten liggen,
    waarom zit er oerliet in de grond? Deze heb ik bij de Boerenbond etc gekocht.
    zakken bewijzen het tegendeel en zijn bewijspunt 1 dat het voor cannabis planten is geschikt.

    voeding komt bij de tuinwinkel Lidl etc vandaan.
    dus geen namen erop of specifiek info omtrent cannabis! Anders stickers eraf trekken!

    zet een gieter bij de planten!
    Meters uit het zicht houden en nooit bij de rest leggen.

    als je dit naleeft kan iedereen safe en veilig buitenkweken zonder ernstige gevolgen bij de buitenteelt
    en onthoud oude huurder niet meer dan 5planten.

    nieuwe huurders niet meer dan 4!

    koopwoningen allemaal max 5 buiten.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/gedoogbeleid-softdrugs-en-coffeeshops


    lees dit dan maar eens goed!

    Leave a comment:


  • smoking leo
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Bedankt langenl! Duidelijkheid
    @ belladonna, als het contractueel staat opgesteld sta je met de rug tegen de muur wat de wet ook zegt vrees ik...
    Er zijn ook huizen/appartementen waar geen dieren mogen, komt op't zelfde neer...

    Leave a comment:


  • langenl
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Je mag ook niet op de stoep fietsen ! @ leo in de grote steden kun je gewoon terecht als belg , duitser ... niet inwoner van nl . In de grensgemeenten willen ze een rijbewijs zien of iets waarop staat dat je inwoner van nl bent

    Leave a comment:


  • belladonna
    replied
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    In mijn huur contract staat ook in gehuurde perceel mag geen cannabis gekweekt worden gebeurt dat wel dan zal ik het gehuurde perceel moeten verlaten
    Of het nu 1 of 10 is maakt niks uit in het contract staat op gehuurd perceel mag geen cannabis gekweekt worden.
    En ik heb getekend

    Leave a comment:

Bezig...
X