Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in assortinment bij Ledstrip-koning 480leds per meter strip van Epistar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw in assortinment bij Ledstrip-koning 480leds per meter strip van Epistar.

    Korting op 420shop
    Ik kreeg deze onder mijn neus.
    Een flexibele ledstrip met 480 leds per meter, 24v, CRI >90 plusminus, kleur 4000K, lichtopbrengst 1900lm.
    Verkrijgbaar in lengtes van 1 tot en met 10mtr.

    Zou dat interessant voor de doe-het-zelvers microkweek ledpanelen etc?
    Ik weet het niet of de fabrikant EpiStar een goede reputatie heeft..

    Ik heb het ook verder rondgekeken, er bestaan ook wel ledstrips van EpiStar met ruim 700 leds erop per meter, maar of die voor gewone stervelingen te kunnen kopen weet ik niet,
    alleen enkel voor de KvK-houders.

    De link:
    https://www.ledstripkoning.nl/helder...-wit-420-leds/


    #2
    Dat is 0,05 watt per led die er in zit. Ik denk niet dat dit het zal worden dan. Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat voor kweekleds leds van minimum 3 watt nodig zijn correct me if I'm wrong

    Comment


      #3
      Bescherming : Keuze uit IP20, IP65 of IP67

      Alleen kan je dat nergens kiezen tijdens je bestelling
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Volgens mij wel Q, heb alleen niks in de winkelwagen gegooid
        ledstrip.jpg
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ahja, nu zie ik het ook.
          M'n ogen zaten nog een beetje dicht denk ik

        #5
        Ik heb 7 van deze strips in me voorgroei tentje van 40x40 dat werkt opzich prima!

        € 5,35 40% Off | 5 stks/partij SMD2835 LED Buis 220V 72leds Clear Shell Melkwit Shell 30cm 50cm Koud Warm wit Licht Groeien Voor Indoor Verlichting
        https://s.click.aliexpress.com/e/qqFBRGTOL

        Comment


          #6
          In deze zit 420x de Epistar 2110 op 1 meter strip.
          Dat is een ander type dus kun je niet vergelijken
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Type 2110 - oftewel 2,1mmx1, 0 mm afmetingen als ik me niet vergis.

            In een COB led zit er circa 100 leds op een chip in een strakke arrays, als het lichtopbrengst van 100w is, dat is 1 watt per led als ik me niet vergis.
            En de mijne een 14,4 watt led fullspectrum strip en dat zijn 60leds per 1m.. dus 60:14,4w = 0,24w per led.
            Klinkt wel laag, maar het levert veel licht op.

            Bij mijn vorige kweekronde waarbij er een plant een groeiafwijking had en bleef zo klein maar het levert mij wel 7 gram nat/5gr droog op.
            De grap is dat de groeicylinder een gesloten container is en waardoor er heel weinig lichtverlies optreed en dus maximaal rentement uitgehaald hebt vermoed ik.
            Maar bij mijn huidige kweekrun zie ik wel hoe de experiment verloopt..
            (Ik geloof dat ik nu wel beetje offtopic raakt)

            Comment


              #8
              1900lm is wel extreem weinig. Je hebt toch minimaal wel iets van 50000lm nodig per m2. Dan heb je 26m van die strips nodig. De efficientie lijkt me ook erg laag met 80lm/W. Een nieuwe led strip doet standaard iets van 170 tot 190lm/W tegenwoordig. Dat is ruim twee keer zoveel licht per watt.

              In een Citizen 1212 zitten overigens al 144 leds. In een 1825 zelfs 450. Maar het is natuurlijk meer dan alleen het aantal.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment

              Bezig...
              X