Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De rotzooi in je 'toespijs'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De rotzooi in je 'toespijs'

    Korting op 420shop
    Lekker zo een stukje salami, kippenwit, sneetje ham enz op je brood. We eten het bijna elke dag of elke week en niemand staat er echt bij stil of dat allemaal wel zo gezond is.
    Dan bedoel ik niet dat vlees vis en kip slecht voor je zijn, althans echt vlees, vis en kip.
    Maar is alles wel wat de benaming op de verpakking zegt dat het is, sta je daar ooit bij stil?
    Weet wat je op je brood legt en lees het volgende artikel eens => KLIK

    Meer over voeding in een vorig topic kan je hier lezen =>https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...dingsindustrie


    #2
    Dag Ganjax!

    Je bent wel heel actief op deze kant van het forum. Heb nog lang niet alles gelezen maar heb je al een Soros zien bespreken en hier voeding. Komt goed overeen met veel info die ik zelf de laatste jaren heb gevonden. En aan de reacties te zien, of het uitblijven ervan, is er nog niet veel geweten bij het gros van onze medemensen.

    Blijf zeker verder zoeken en delen. Ik hoop van harte dat je niet gefrustreerd geraakt als mensen niet open staan voor deze harde waarheden die onze maatschappij al sinds enkele eeuwen sturen. Zie bijvoorbeeld ook de familie Rothschild

    Comment


    • Ganjax
      Ganjax commented
      Editing a comment
      Hey, ja ik heb hier al wat tijd versleten. Veel mensen weten wel wat er allemaal gaande is maar zijn meer bezig met hun plantjes denk ik.
      De grote massa echter is zo dom als een kip en volgen blindelings hun smartphone en de politiek correcte voorgekauwde kak. Het is gewoon 1 grote zwendel en ze doen niet eens moeite meer om het te verbergen.

    #3
    Dat artikel heeft voor mij een iets te hoog geitenwollensokkengehalte.
    Het is ook eigenlijk gewoon een reclame-artikeltje voor het boek dat de schrijfster zelf geschreven heeft.
    Bewerkt vlees is slecht, nja, dat weet iedereen wel zo'n beetje toch?
    Plakkie boerenkaas op brood is ook lekker
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Dat artikel heeft voor mij een iets te hoog geitenwollensokkengehalte.
      Het is ook eigenlijk gewoon een reclame-artikeltje voor het boek dat de schrijfster zelf geschreven heeft.
      Bewerkt vlees is slecht, nja, dat weet iedereen wel zo'n beetje toch?
      Plakkie boerenkaas op brood is ook lekker
      Last edited by Ganjax; 17 January 2020, 00:22.

      Comment


      • Ganjax
        Ganjax commented
        Editing a comment
        Hollandse Gouda, maffia? Dat wist ik niet.
        Melk is idd voor kalfjes, wat ga je doen met de overschot? Erin laten zitten of weggooien?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik bedoel daarmee de kritieken op allerlei middelen die niet meteen schadelijk zijn, aannames en overtuigingsdrang zonder goeie fundatie.
        Dat vind ik sowieso niet fijn, ik lees liever een wetenschappelijke onderbouwing als het over wetenschap gaat en niet een groot reclame artikel om een boek heen.
        Ik ben al niet zo goedgelovig van mezelf, eigenlijk helemaal niet, dus als iemand iets beweerd wil ik dat kunnen checken zonder de halve dag te googelen naar onderzoeken op uni-servers.
        Ik heb een beetje de drang om het tegendeel of ander standpunt te verwoorden als iemand iets beweerd, en zonder betrouwbare bronnen krijg ik een beetje het cnnbs-gevoel bij zo'n artikel. Ikmis alleen de epilepsie-opwekkende reclamebanners
        LR2 heeft het veel beter verwoord, maar die heeft ervoor geleerd

        Ik denk als je een publiek wil aanspreken dat dit nog niet weet dat je het simpeler moet doen met het hoe en waarom erbij en je moet alternatieven bieden.
        Bewerkt vlees is slecht, overal zit rommel in, dus eigenlijk kunnen we er niks aan doen.
        Veel mensen kopen dan schouderophalend hun volgende onsje cervelaatworst, want men kent geen alternatief, alles is slecht, zelfs het brood waar we het op doen.

        De vleesindustrie heeft zichzelf een flinke dreun verkocht door het gaan verdoven van varkens voor de slacht.
        Ik eet dat niet meer, want het stinkt verschrikkelijk tijdens de bereiding.
        Ik vind het ook ronduit belachelijk dat die beesten eerst verdoofd worden en dan om zeep worden geholpen.
        Alleen vanwege de eis van een minderheid die waarschijnlijk toch geen vlees eet en allerlei onbekende afgevaardigden uit Europese landen die alleen maar aan zichzelf denken.

        De export is m.i. de grootste boosdoener.
        Zouden we daarmee stoppen gaan er allerlei bedrijven over de kop. Tja....dat moet ook. We produceren veel teveel voor ons land.
        Export hebben wij niks aan, alleen de bankrekening van de grote industrie.
        Je fokt hier beesten, hebt alle problemen en ziektes, overlast, ruimte-tekort etc... en dan worden ze geslacht en naar een ander land ge-exporteert voor een appel en een ei want we hebben afspraken. Handelsafspraken, dus ons kipfileetje kun je misschien nog wel goedkoper in een ander land vinden.
        Het nadeel van grote industrie, alles moet groter, en dat in bijna het kleinste land op aarde.
        We hoeven eigenlijk alleen onszelf te voorzien van voldoende en goede voeding en zouden af moeten van het idee dat wij de hele wereld wel even kunnen redden.
        We zouden ook gewoon voor ons zelf kunnen zorgen met een hogere kwaliteit voeding en als ieder land dat zou doen zou iedereen genoeg hebben.

      • Ganjax
        Ganjax commented
        Editing a comment

      #5
      Blijft gewoon een politiek spelletje of je
      er aan mee wil doen of niet, niets andersss......

      Comment


        #6
        De voedingsmiddelenindustrie is geen zuivere koffie, dat geef ik ruimhartig toe. Ook die industrie heb ik van binnenuit gezien en de rommel die ze gebruiken is soms niet veel anders dan die van de make-up industrie.

        Echter, het gejank over bindmiddelen ben ik nu wel zat. Ja, er zit veel water in vlees, ja er zitten andere onschadelijke stoffen bij die toevallig ook uit voedselgewassen komen en ja, die klinken soms heel eigenaardig.
        De schrijver doet alsof extracties met CO2, ethanol e.d. (zoals wij toevallig ook doen bij onze BHO, AHO enzovoorts) ontzettend gevaarlijk zijn. Ondertussen steunen we op het forum wel de methode.
        Antioxidanten, de stoffen die kanker soms remmen (kanker kan veroorzaakt worden door oxidatiereacties) worden in dit artikel als iets slechts neergezet. Een citroen zit er vol mee. Vitamine C is letterlijk een anti-oxidant. Onze paarse wiet zit vol antioxidanten.

        Het artikel druipt van de vooringenomenheid.
        aceton (het ontvlambare goedje waarmee je nagellak verwijdert)
        Aceton, het spul wat je lichaam produceert als je suikerziekte hebt. Het spul wat we winnen uit bacterien door beukensnippers te fermenteren. Het spul wat aangeduid is als een van de minst schadelijke solventen die er bestaan. Leuk dat ze aan cherry picking doet, maar het is cherry picking.

        De consument bepaalt, de consument betaalt. We zijn hier zelf schuldig aan. Ik slik zulke artikelen niet als zoete koek omdat ik direct zie dat er woorden gebruikt worden die een echte kenner niet zou moeten gebruiken.

        Alleen: niemand weet hoeveel je van een kankerverwekkende stof moet binnenkrijgen vooraleer je kanker krijgt, of hoeveel van een bepaalde gifstof je lichaam kan verdragen tot het je zenuwstelsel gaat vergiftigen
        Hier zijn letterlijk toxicologen voor, zij weten en bestuderen die effecten. We hebben model-organismen in de wetenschap, daarvan wordt een LD50 opgesteld maar vaak ook lange-termijn studies naar effecten van bepaalde stoffen. Door zulke afsluiters word ik misselijk; kan een mens echt zo naief oogkleppen dragen en het niet door hebben?! Er is een wetenschappelijke tak specifiek opgericht om antwoorden te zoeken en deze persoon zegt dat die wetenschap niet bestaat. Dan vraag ik me oprecht af wie nu de slecht geinformeerde lezer is, de schrijver, of ik..
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Ganjax
          Ganjax commented
          Editing a comment
          Als je ziet hoeveel darmkankers er zijn sinds al dat bewerkt spul bij de handel in aanbod is vergeleken met toen je enkel een lap vlees, organen, gehakt en een schelleke hesp kon kopen. Als je weet dat sommigen meer dan 300/400 gr vlees per dag eten.
          Je kan daar moeilijk aan voorbij gaan, beter minder maar een puur goed stuk vlees ipv overvloed aan al dat bewerkt spul. En vlees heb je niet eens elke dag nodig, je krijgt dat niet eens verwerkt. Is dat niet een beetje de kern van het artikel en het doel van het boek?

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Als je bekijkt hoeveel ouder we zijn geworden, is dat ook deels anders te verklaren; hoe vaker een cel deelt, hoe groter de kans is dat er kanker ontstaat. Dat is een kip of ei verhaal. Er zijn immers ook veel minder doden door infecties en darmontstekingen, parasieten, sinds het invoeren van bewerkt spul. Ik denk dat het riskant is om de kankers wel te benoemen, maar alle andere doodsoorzaken weg te laten.
          Ook de diagnostiek is beter geworden, niet zo lang geleden werden veel ziektes niet opgemerkt totdat ze op andere plaatsen voor kwamen: uitzaaiingen. Omdat toen niet duidelijk te bepalen was waar de kanker vandaan kwam, werd deze gezien als 'kanker op het orgaan waar het zit'. Inmiddels weten we dat bijvoorbeeld adenocarcinoom (longkanker) kan verspreiden naar het hele lichaam, we kennen de moleculaire oorsprong en kunnen deze ook achterhalen.
          We hebben als burger een totaal scheve weegschaal op het moment; we zijn vergeten dat difterie, meningokokken en allerlei derde-wereld ziektes tot diep in de jaren 1960 alom aanwezig waren. De verwachte levensduur van een mens was toen ook stukken lager dan nu.

          Het doel van het boek ken ik niet. Het doel en de kern van het artikel lijkt me vooral bangmakerij om in het boek duidelijkheid te vinden. Ik krijg een gevoel dat de boodschap in deze zin is samen te vatten: jullie vergiftigen jezelf en dit boek legt uit hoe het werkt.

          Nogmaals, ik zal niet ontkennen dat de voedingsmiddelenindustrie zichzelf voorbij gegroeid is. De overheid draagt hier een substantieel deel aan bij: producenten moeten met 100% garantie hun houdbaarheid kunnen bepalen. Daar zijn middelen voor nodig die normaliter niet gebruikt zouden hoeven worden, als de consument zou weten hoe bacteriegroei eruit ziet en ruikt. We willen ook geen vlees meer uit de vriezer, want dat verpest de textuur. De vleesvervangers barsten soms van stoffen die de hormoonhuishouding verstoort en worden ook niet altijd even fris behandeld.
          Wat is rotzooi en wat niet? En bovenal, waarom? Dat zou ik eens in een boek willen zien.

        #7
        Gezond moet je zelf doen, is anders onbetaalbaar. Er is te weinig gezond voedsel.om iedereen te voeden.

        Ik twijfel met het weer om evt de ijsheiligen te negeren en al wat pastinaak te laten kiemen.

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Eens!!

        #8
        Weet je waar ik ziek van word!!!

        Als ''hier'' de boeren worden uitgekocht en we het
        vlees elders vandaan halen. En dan zeggen,, we
        houden ons toch aan de regels? Welkom in NL.....


        Last edited by Ipie; 17 January 2020, 14:45.

        Comment


          #9
          In goedkoop gehakt zit mager rundvlees uit Botswana en varkensvetoverschot van hier.

          Omdat we hier vooral kipfilet eten, worden de andere kippendelen diepgevroren op de Afrikaanse markt verpatst. Lokale kippenboeren kunnen niet concurreren met ons 'afval'.

          Tsja, rare wereld.

          Ik ga een jointje draaien.

          Comment


          • Ganjax
            Ganjax commented
            Editing a comment
            https://actforfood.carrefour.eu/nl/Onze-acties/actie-19

            Je kan toch perfect achterhalen bij Carrefour waar ze hun vlees halen.
            Colruyt die werken rechtstreeks samen met slachthuizen, duurzaamheid is hun ding daarom ook dat ze in de korte keten kopen, Belgisch dus.
            "
            De 25 slachthuizen waarmee we samenwerken moeten het convenant van FEBEV (Federatie van Belgisch Vlees) naleven. Ook als ze geen lid zijn van FEBEV.
            Wat staat er in dat convenant? De slachthuizen moeten op strategische plaatsen in het slachthuis cameratoezicht voorzien. Ze moeten ook een audit toelaten van de Thomas More Hogeschool.
            Daarnaast moet elk slachthuis een ‘Animal Welfare Officer’ aanstellen. Die moet toezicht houden op het respectvol slachten.
            Colruyt laat zelf onaangekondigde controles uitvoeren door het controle-organisme ‘Quality Control’.

            Niks Botswana bij de Colruyt.

            ZAANDAM - Albert Heijn verkoopt geen vlees meer van runderen uit Botswana. Het kritische consumentenprogramma Keuringsdienst van Waarde verraste vriend en vijand in 2004 met een reportage waarin werd gesteld dat AH vlees uit dit Afrikaanse land verkocht.

            https://www.vleesmagazine.nl/industr...swana-10121565
            Last edited by Ganjax; 18 January 2020, 00:03.

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Dat zijn mooie cijfers
            Raar dat de EU dan quota afspreekt in het kader van ontwikkelingssamenwerking met Botswana, dat zal toch ergens naartoe moeten. Veel vlees gaat intussen idd. naar China.

            Er was (en is lijkt me) daar en hier ook veel etikett-fraude in die industrietak.

            Ik ben niet 100% zeker dat ik Belgisch blauw wit op mijn Martino krijg bij de Panos Jij blijkbaar wel.

            Cijfers: de moeder van alle misleiding, willen ze dat wel openbaren? Succes met het vinden van het aantal handvuurwapens dat FN effectief exporteerd. Ze maken immers ook heel veel wisselstukken. Die samengevoegd...

            Ik ga eens naar mijn plantjes kijken.

          • Ganjax
            Ganjax commented
            Editing a comment
            Dude, zo kun je blijven lullen he. Eerst haal je die warenhuizen aan, blijkt niks van je theorie van Afrikaans vlees over te schieten dan begin je maar over je martino bij pano en dat de cijfers bullshit zijn,
            Tja laat maar.

          #10
          Dat we langs alle kanten voorgelogen en gemanipuleerd worden is al wel een aantal eeuwen duidelijk en daar is de voedingsindustrie echt geen uitzondering op.

          ​​​​​Maar als ik zo eens om me heen kijk kunnen we er in het kader van overbevolking best wel een heel aantal missen..
          Als ze troep willen eten kan ik dat alleen maar toejuichen. Vreet jezelf maar op.
          Jammer alleen dat ik dat terug zie in m'n zorgverzekering.
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Precies. Uiteindelijk proppen we het allemaal zelf naar binnen..
        Bezig...
        X