Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vijfde dode in VS door longziekte: “Rook geen e-sigaret zolang onderzoek gaande is”

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vijfde dode in VS door longziekte: “Rook geen e-sigaret zolang onderzoek gaande is”

    Korting op 420shop
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...e-is~a6e4c15a/

    #2
    Mijn bejaarde vader wordt er enorm hees van als hij de hele dag door aan zo'n ding loopt te lurken. Dat is de enige ervaring die ik er mee heb. Dat het onschuldig is geloof ik in ieder geval niet.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ik heb het 3 maanden gedaan, noooooooit meer!!

    #3
    Ik snap niet goed hoe er enige twijfel kan bestaan dat het ongezond is...

    Comment


      #4
      Dat wisten we toch al het 3 tot 5 x schadelijker was als een normale sigaret
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #5
        Dat waren zeker figuren die hele walmen inhaleren en er trucjes mee doen etc.. (vaak jongeren) Dat was ook nooit de bedoeling En let maar op.. veel van hen lurkte aan de JUUL!


        Na 10 jaren dat die dingen op de markt is vallen er in ene meerdere doden?

        Toevallig nu alleen nog in Amerika..

        Nadat ze de stoffen hebben vervangen die schadelijker waren als de stoffen die er nu in zitten.. Er is voldoende onderzoek naar gedaan en ze blijven het verbeteren.

        Bij sigaretten vallen er dagelijks duizenden doden wereldwijd.. altijd zo geweest. Er kan nog massaal pakken sigaretten worden gekocht.

        Dan hypen ze dit omdat de tabak industrie dik geld misloopt

        De bedoeling was juist om van het roken/inhaleren af te komen en zodoende ook van je nicotine verslaving..
        Vapen met zulke grote walmen hoor je niet over je longen te doen in de first place!!
        de stoffen worden al opgenomen onder de tong.. dus no need to inhale!


        Doe het al langer en heb er nooit last van gehad, alleen als je het over de longen rookt dan wel ja zelf ook ervaren dat gebeurt wanneer je net overstapt!! Ben dankzij dat vapen nu helemaal verlost van de sigaretjes.
        Ad usum proprium!

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Word alleen de vaperook of alle rook onder de tong opgenomen.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Weet het niet zeker van tabaksrook maar van het verdampen wel.
          Delen glycerine en nicotine zal worden opgenomen vanuit de tongslijmvliezen.

          E-sigaret bevat dezlfde stoffen als het goed is maar daar komt bijna geen damp/rook vanaf dus een betere keus dan verdampen als je wilt stoppen met sigaretten of beter noig een pleister

        #6
        Ad usum proprium!

        Comment


        • Ganjax
          Ganjax commented
          Editing a comment
          Gij kent dienen ook, die kerel is geniaal he!

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        #7
        Dacht er hier ook een topic over te posten, ik lees al een paar weken die berichten, ik vind dat toch maar verontrustend.

        Heb met lange tijd tussen eens 2 keer aan zo'n vape getrokken, ik hoeste niet alleen bijna een stuk long uit maar me ballen kletsten tegen me adamsappel. Bah.

        Die liquid moet vuiligheid zijn dat kan toch niet anders, ze zouden beter allemaal wiet vapen.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Zit iets van glycerine in, zoals in nitroglycerine, kan je ook leuk fikkie mee stoken, je neemt 2 delen glycerine en doet daar 1 deel k........... bij en dan nog 2 delen a....., maar oppassen als je dat doet want er kan een ............... reactie plaats vinden, dus moet je ........ !!
          Veel plezier deze jaarwisseling.

        • Burundanga
          Burundanga commented
          Editing a comment
          " ik hoeste niet alleen bijna een stuk long uit maar me ballen kletsten tegen me adamsappel. "
          Haha ik kom niet meer bij

        • Ganjax
          Ganjax commented
          Editing a comment
          Burundanga ghehehe

        #8
        Uhm, ik vind dit wat verwarrend, maar dat kan aan mij liggen.
        We hebben het hier toch alleen over een E-sigaret en niet over het vapen van wiet?

        Ik gebruik namelijk zelf een vaporizer voor mijn wiet, omdat het minder schadelijk zou zijn, maar eerlijk gezecht....
        Soms vraag ik me af of het wel echt minder schadelijk is. Misschien is het in sommige opzichten minder schadelijk, maar in andere opzichten schadelijker. Wie kan het zeggen?
        Je vaped wiet, dat geeft minder tot geen verbrande stoffen, dus beter. Dat is de redenering toch? Maar als je een kip vol met salmonella op de barbecue gooit en helemaal zwart blakert, dan krijg je misschien kanker, maar in ieder geval geen diarree Uhm, snap je wat ik bedoel? misschien is vapen in sommige opzichten slechter om dat je stoffen in je longen krijgt, die bij roken verbrand zouden zijn en daardoor geen kwaad meer doen. Het is misschien wat ver gezocht, maar toch denk ik daar wel eens aan.

        Comment


          #9
          Slome Joop gaat over vapen van e-liquid in het artikel, daarom dat ik zeg beter wiet vapen ipv die chemische brol.

          Comment


            #10
            https://www.telegraaf.nl/nieuws/1966...apen-verbieden
            Ad usum proprium!

            Comment


            • Meglow
              Meglow commented
              Editing a comment
              Wow... Trump... goed bezig!!
              Sinds ik 'the Insider' heb gezien en Zomergasten met die longarts (naam kwijt) begrijp ik dat de oude tabaksgiganten, die nu ook in de E-sigaretten zitten (Juul is 1/3 Phillip Morris), over lijken gaan. Tuig van de bovenste plank is het.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Las net dat er hier ook al doden zijn met onbekende longziekte.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              linkje rreppell?

            #11
            Ok, maar komen die doden nou (waarschijnlijk) door de e-liquid of puur door het vapen?

            Comment


            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Precies en wie weet hoe slecht dat is?
              Zit ik hier lekker te vapen, omdat het minder schadelijk zou zijn, maar wat voor bewijs heb ik daar nou eigenlijk voor?
              Rook is ook slecht voor je, dat weten we in ieder geval wel, maar verdampte wiet is ook (deels) vochtig en weet ik veel wat nog meer, we weten nog bijna niets hier over. Soms maak ik me daar toch een beetje zorgen om.

            • Ganjax
              Ganjax commented
              Editing a comment
              Veel van die vape pennen lekken ook hoor ik, je moet ze regelmatig kuisen, dus soms bij een hijs hebben ze zo'n e-liquid spetter mee de longen in. Dat kan ook niet goed zijn.

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Alleen vochtige lucht kan volgens mij geen kwaad want dan zou je ook niet kunnen stomen of lang onder een hete douche staan. Die e-liquid spetters waar Ganjax het over heeft, dat lijkt mij inderdaad niet gezond.

            #12
            Zes mensen in VS overleden na gebruik e-sigaret: New York verstrengt regels

            Comment


              #13
              Zes mensen op de 10 miljoen, waar praten we over...

              Comment


                #14
                Zo zijn andere ziektes ook begonnen Ipie

                Comment


                • Ganjax
                  Ganjax commented
                  Editing a comment
                  Daar zit wel logica in wat je zegt, ook vreemd dat het nu pas opduikt, men zat 10 jaar geleden ook al te vapen. ganjagast ben benieuwd naar het vervolg ...

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Ganjaxallemaal weten dat sigaretten dagelijks slachtoffers eisen maar daar gebeurt niks mee. Nog steeds te koop bij de super wat ze zogenaamd wilde verbieden aantal jaren terug..

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Vooral jongeren, kan misschien komen omdat zij nog geen teerlaag hebben.....!?

                #15
                Ad usum proprium!

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Da's pas handig, over 1 long roken.
              Bezig...
              X