Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaan jullie je laten vaccineren tegen het Corona virus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gaan jullie je laten vaccineren tegen het Corona virus?

    Korting op 420shop
    Even iets anders, noem me een anti-vaxer maar ik ga me het eerste jaar toch allesinds niet laten vaccineren tegen het virus.
    42
    ja
    47,62%
    20
    nee
    52,38%
    22

    #2
    Ik wil wel alleen het Pfizer vaccin. Dat is gemaakt van hetzelfde water waarvan ze Duvel maken,

    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10270764.html

    Comment


    • Hubertus
      Hubertus commented
      Editing a comment

    • Botanicus
      Botanicus commented
      Editing a comment
      Ja, grapje erbij...Dat is nog het beste denk ik...verder ga ik deze thread aan mij laten voorbij gaan, dat gaat ook het beste zijn

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Ik vindt het een verwarrende stelling! Waar zeg je Ja op? Beter zou zijn. Wanner laat jij je vaccineren?

    #3
    Ik wacht er in ieder geval een (paar) jaar mee.
    Ik ben absoluut geen risico groep, en of zo'n vaccin de verspeiding van een virus stopt valt enorm te betwisten.

    Eerst maar eens zien of het geen kat/muis spel gaat worden met al die mutaties enzo.. Dat laat ik dan liever aan mijn natuurlijke afweer over.
    Ik ben 23 en gezond, en ga niet elk jaar een prikkie halen.

    Maar ik ben blij dat er zometeen voor de mensen die wel risico lopen een prikje komt, dat bescherming biedt.
    Dat betekent hopelijk dat mijn generatie zich niet meer zo onwijs hoeft aan te passen aan een kleine risicogroep. (Doe het met liefde hoor.. Mijn generatie is toch al genaaid )

    Als zo'n vaccin beschermt, dan vaccineer je de risicogroepen, en keldert je ic opname/sterftecijfer. Dan is de hele situatie dus direct aanzienlijk minder ernstig.

    Hopelijk kun je dan de keus van wel/niet vaccineren aan je gezonde burgers laten, en gaan we niet lopen kutten met vaccinatiebewijzen enzo..
    Naja, ik zie de bui al hangen.. Ik kom zometeen de kroeg niet meer in.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      das het probleem juist he...je natuurlijke afweer kent dit virus nog niet.
      Dat is precies het hele doel van de vaccinatie.
      Je immuunsysteem kennis laten maken met de vingerafdruk van dat virus zodat je afweer zegt "ho even, jou ken ik ergens van"..en niet van "Goeienavond, geef je jas maar, recht naar beneden en dan heb je links en rechts alvast de longen, veel plezier."

      Vaccineren ja, uit zelfbehoud.
      Waar is dat fijne oerhollandse egoisme ?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      QnQ snap ik. Is ook helemaal waar, mijn natuurlijke afweer zou het Coronavirus wel eens niet kunnen herkennen als direct gevaar. Mogelijk ontbreekt de bouwtekening voor de juiste antistoffen dus nog. DNA en genetica spelen daarin dan waarschijnlijk ook weer een rolletje. In die paar miljoen jaar evolutie is er wellicht een soortgelijk coronavirsuje geweest waarvan de antistof tekening in je dna zit opgeslagen.
      Maja, zoals het er nu naar uit ziet is de immuniteit vergelijkbaar met de gewone griep. Zowel bij natuurlijke besmetting als vaccinatie. Immuniteit houdt dus niet lang aan zoals bij andere virussen als de mazelen ofzo wel het geval is.
      Dat betekent dat je na 1 vaccinatieronde waarschijnlijk niet klaar bent, en volgend jaar gewoon weer mag.
      Daar trek ik de grens, ben er graag voor mijn medemens. Maar wij cheaten als Mensheid de de natuur al genoeg. Beetje volksverdunning zou zeker geen kwaad kunnen..
      Je hoort nu ook al verhalen over verpleeghuizen waar het virusje gewoon rond gaat, ook na vaccinatie. Alleen zijn de ziektebeelden minder heftig.. (net als immuniteit bij natuurlijke besmetting) Daarom blijft mijn standpunt. Investeer op vaccineren van je risicogroep, en laat je gezonde mensen zelf antistoffen kweken. Net als met de gewone griep. Iedereen die denkt dat we Corona helemaal weg gaan krijgen leeft in sprookjesland. Veiligheid voor vrijheid is wat mij betreft geen goed uitgangspunt, in ieder geval niet in dee situatie.

      En daar aan toe te voegen, zometeen als ik 75 ben, dan ben ik vermoedelijk al meerdere keren besmet geraakt met covid-19, en heb ik een bouwtekening voor antistoffen.
      Omdat het een nieuw virusje is gaan er zoveel oudere en zwakkere mensen aan ten onder. Niet per definitie omdat het een heel gevaarlijk virus is.
      Mensen gaan dood aan de overreactie van hun imuunsysteem. Een direct gevolg van het virus, maar ook een direct gevolg van een imuunsysteem dat spreekwoordelijk een stukje software update mist.
      Wie weet komt er tegen die tijd wel weer een nieuw virusje de hoek om kijken, dan sta ik in de rij voor een prikkie, en laat ik mijn jongere medemens graag wat natuurlijke immuniteit opbouwen.
      Last edited by Nederhigh; 27 May 2021, 13:25.

    #4
    Diegenen die zich in laten enten worden in elk geval mijn proefpersonen. Ik wacht er nog wel een jaartje of 40 mee, maar het liefst helemaal niet. Het hoe en waarom zal ik jullie besparen. Maatschappelijke acceptatie zeg maar.

    Comment


      #5
      Nederhigh Je verwoord het goed vanuit jouw standpunt.

      Wat bedoel je met Mijn generatie is toch al genaaid?

      Ik ben 46 en laat mij voorlopig niet vaccineren. Ik vertrouw op mijn afweersysteem mocht ik het krijgen.
      Ik heb de laatste 15 jaar nooit griep gehad. De laatste was wel een heftige dat wel.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Kom op, de mensen zijn niet aan te slepen in de fabriek, juist nu zijn er mensen nodig. Maar als iedereen hoge functies wilt bekleden die spaarzaam zijn dan is er inderdaad niet veel keus.

        Een dakdekker bijv, ik krijg er geen. Als ik een metselaar nodig heb moet ik maanden wachten. Jobcrisis ? In dit soort beroepen kunnen ze zo beginnen. Expediteurs, declaranten, planners, niet aan te slepen. Mijn vrouw ging voor een bijbaantje, naast haar reguliere baan. Poetsen in de thuiszorg, kon zo beginnen, binnen een dag. Of ze nog vriendinnen had of familie op zoek naar werk. Ze krijgen de mensen niet gevonden. € 11,14 per uur om te poetsen, dat is wel degelijk meer dan die 1200 € in de maand.

        Toen ik ging werken heb ik geen auto van de zaak geeist, 30 verlofdagen, een 4 daagse werkweek. Ik zei ik zoek werk, desnoods stront scheppen. Dat was op vrijdag, maandag was ik aan het werk. Ik ben onderaan begonnen en heb mij opgewerkt.

        Bij mij zoeken ze planners, niet te krijgen want er komen alleen maar managers van school. Heb er ook zo ene zitten, kan nog niet zijn veters strikken, ik moet hem alles voordoen terwijl ik geen diploma heb.

        Ben onlangs nog eens gaan solliciteren, voor de gein om om te kijken hoe ik in de markt lig. Daar kreeg ik te horen dat ik een prima CV heb en dat ervaring meer telt dan diploma’s. Om werkervaring op te doen moet je wel gaan werken en dat gaat niet als je tot je 35ste allerlei fancy opleidingen gaat doen waar je straks niks aan hebt omdat je niet uitgekozen wordt omdat je 10 jaar werkervaring mist.

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Ne manager wordt ge, dat kunt ge ni gaan studeren. Die 11 euro is nu net zo'n uurloon waarmee je niks kan beginnen in je eentje. Als je dan geen 50K kan leggen krijg je bij geen enkele bank een lening. Triestige tijd als we beginnen neerkijken op mensen met diploma's, alsof ze ze gewoon gratis uitdelen.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Flip Hasjkip Jup, ik ben ook na mijn middelbare school direct gaan werken. ik heb een heel gemiddeld baantje waar ik +/- zo'n 18 euro p uur verdien.
        Maar denk je dat ik een hypotheek kan krijgen? Ha, mooi niet.. Eerst zit ik van mijn 18e tot mijn 22ste vast aan een huur van 745 euro per maand.. (35m2 appartement).
        Echt sparen zit er dus niet in, want al je geld verampt in huur.
        Dan heb ik een leuk huisje op het oog, en krijg ik van de bank een hele dikke middelvinger. In theorie kan ik de maandlasten van de hyptoheek makkelijk betalen.. Dat is namelijk goedkoper dan mijn vorige huur...
        Maar als alleenstaande kun je het echt vergeten, zonder goeie achterban, flinke zak spaargeld, of werkend parter. Ik heb geluk met een welvarende famillie, waar ik bijna de hele waarde van mijn huis rentevrij heb kunnen lenen.. Ik heb dus ook op mijn 23ste mijn eerste hypotheek lopen.. Dat is enkel en alleen omdat ik geluk heb met mijn famillie.
        Ik ken verder ongeveer niemand die het zelfstandig voor elkaar krijgt om voor zijn/haar 30ste een huisje te kopen. Ook niet al mijn maten die al 4> jaar werken.
        Dan heb je het dus alleen nog maar over de woningnood. Nog niet eens over de pensioenen, staastschuld, inflatie, eurokrisis, stijgende lasten etc..
        Zoals het er nu naar uit ziet, hebben we de rijkste tijden gehad in Nederland. Vanaf nu bergafwaarts.

      #6
      Of zo,n vax gebeuren werkt weten ze helemaal niet ,wel dat het een immuunrespons geeft als het goede vax zooi is,wat er dan gebeurd als je blootgesteld word aan de ziekteverwerker weet niemand want zulke testen mag je niet doen op mensen ,wel op proefdieren en laat die test nu toevallig door tijdgebrek zijn overgeslagen,de mens is dus nu het proefkonijnin het verleden zijn die test wel gedaan bij sars en bijna alle proefdieren gingen kapot,is een van de reden dat ze daarom gestopt zijn .naar vaxzooi tegen.griep word ook alleen getest op jonge gezonde mensen,en die gaan ze niet opzettelijk besmetten met griep ,want dat mag gewoon in geen enkel land.Nederland wil nu weer als eerste land toch mensen opzettelijk gaan besmetten met covid zooi dit betekend wel dat ze nu ervaring hebben met het opkweken van covid,volgens een maat van me doen ze dat op gekweekt longweefsel of het veilig is als je na het vaxen besmet raakt weten ze dus nog echt niet,en of je niemand meer kan besmetten nadat je de prik heb gehad weten ze nog helemaal niet.ben je nog maar een beetje besmettelijk dan zou dat al super zijn,want de superspreaders zorgen nu juist voor de ellende.Deze vaxzooi heeft tot doel de hoogbejaarden en zwakkere te beschermen en die hebben een slecht<de zwakkere> en een oud immuunsysteem dus deze zooi had nooit maar dan ook nooit zo snel goedgekeurd mogen worden.Maar neem het maar dan krijg je mooie code voor je smartphone en mag je weer lekker naar de kroeg
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #7
        Zoveel rommel geslikt, gerookt, opgelikt, onder mijn oksel gelegd en gesnoven in mijn jongere jaren.

        Ik heb in het Ruhrgebied gewoond toen daar soms smog-alarm was, en in een erg vervuilde Aziatische en Afrikaanse grootstad gewoond.
        Milieu kan ook tellen.

        Al minstens 100 spuiten in mijn lijf geramd gekregen.

        Dan kan deze ook geen kwaad.

        Comment


        • Hubertus
          Hubertus commented
          Editing a comment
          ahhahaha

        #8
        Hier net zo,,,ben ook een wandelende chemokar...
        Dus dat prikje neem ik,
        Zeg maar zo, Keep It Simple

        Comment


          #9
          Als ik Hugo op z'n blauwe ogen moet geloven ben ik voorlopig liever al m'n vrijwillige proefkonijnen dankbaar.

          Eigenlijk zouden we het moeten omarmen op dit overbevolkte gekkenhuis.
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


            #10
            Nee het is een mrna vaccin. Nieuwe technologie. Hugo weet dat het risico meebrengt.
            sigpic it is just a flower

            Comment


              #11
              Ik laat me als allerlaatste vaccineren omdat iedereen zo graag lijkt te willen mogen jullie allemaal voor mij in de rij!
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #12
                https://youtu.be/aWrZxCx6L6g
                sigpic it is just a flower

                Comment


                  #13
                  IK sta voor aan als ik de spuit mag gaan halen.
                  Ik heb al Corona gehad ik hoef eigenlijk niet meer
                  Ik heb Corona gekregen begin Maart en ben nu al bijna 1 jaar lang dood ziek
                  Ik heb geen Conditie meer
                  Ik heb te weinig zuurstof in mijn lichaam
                  Ik heb Long schade van de Corona
                  Ik heb spier schade van de Corona
                  Mijn spier massa is verdwenen
                  Mijn immuunsysteem is stuk
                  Ik ga 2 keer in de week naar de long corona fysio
                  ik heb om de week contact met de arts
                  Ik slik 8 paracetamol per dag voor de pijn in mijn lichaam door de Corona
                  Ik slik 300 MG Tramadol per dag Door de Corona
                  Ik kon niet naar het ziekenhuis toen ik ziek was er was geen plek

                  EN NATUURLIIJK jullie krijgen geen Corona alleen ik en al die ander mensen die ik ziekenhuis liggen of al dood zijn
                  Dus ga je geen spuit halen ik snap het hoor !!!!

                  Jullie zijn jong en gezond Toch!!!!
                  En jullie hebben geen reden.
                  God was never on your side..

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Herkenbaar, mijn moeder heeft dezelfde klachten, is ook onlangs positief getest.

                    Het is de vraag wanneer je een spuit kan gaan halen. Zo lang ze 90 plussers blijven inenten lopen jongere mensen die wel nog ettelijke jaren te gaan hebben risico.

                    Niet lullig bedoeld natuurlijk maar ik denk dat als ik straks de 90 zou halen en in een verzorgingshuis dagelijks in mijn eigen zeikluier zou moeten zitten dan ben ik wellicht opgelucht als ik geveld zou worden door Corona.

                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    Flip Hasjkip mijn vader is 82 bijna een hij zit niet in bejaarde huis en voor hem teld elke dag. Hij fiets en doe zijn eigen boodschappen en wil nog lang niet dood. Die jongeren die nu alles slopen en tegen de politie in gaan die mensen hebben geen recht op een spuit. Die oude mensen die wel willen die gaan voor zo hoort dat ook

                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Tuurlijk hebben oude mensen net zoveel recht maar ik zou eerst zorgen dat alle medici ingeent zijn zodat die tenminste gezond blijven zodat ze die oudere mensen kunnen behandelen. Wat ik begrepen heb is dat er zelfs twijfel is of er wel genoeg vaccins geproduceerd kunnen worden om een 2de noodzakelijke spuit te kunnen zetten.

                    Die relschoppers moeten ze ter plekke executeren, dat heeft niks meer met demonstreren te maken maar puur met rotzooi schoppen.

                  #14
                  Noem me een complotdenker of whatever you wish maar NO WAY! Ik vlucht nog liever het bos in (en ik mag hopen dat het niet zover gaat komen). Alle details over het waarom zijn te vinden op fb's Viruswaarheid 2.0.

                  Comment


                    #15
                    In totaal heb ik 7 jaar in tropische landen geleefd. Van ZO Azie tot in de rimboe in Afrika.

                    Van mij mag iedereen doen wat die doet. Maar voor vaccinaties ben ik overtuigd dat ik er baat bij gehad heb. Dengue, malaria, geelkoorts ... etc etc etc....

                    Ik ben 46 jaar oud nu. Dus ik ga in de zomer aan de beurt komen? Dat is wel een absurd moment. De zomer wordt als afgelopen zomer, angstig zonder veel reden. Ik ben ook alleen maar buiten als het kan. Liever eind oktober dan. Bill van de microsoft is al 30 jaar mijn leverancier, die heeft geen chip nodig voor mij, dus die krijg ik niet. Ze zijn wel efficient! Die complotters!

                    Comment

                    Bezig...
                    X