Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is it art, or a brainfart, it just sounds smart ! Jdee poëziebundel samengebracht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Filosofie Is it art, or a brainfart, it just sounds smart ! Jdee poëziebundel samengebracht!

Korting op 420shop
    Iedereen is een poeet, zelfs als jet niet weet, poeet klinkt zelfs als een scheet voor je het vergeet, deze tweet kostte al wat poeetzweet.

opstartgesprekken zijn al begonnen met de uitgeverijen, zij zien toekomst in deze wat vergane kunst, gemengd met wat mensen graag doen, wiet!

Het is zowat wel als een rapper zonder werkende mic, liplezen is key daar. De beat moet je er bijhoren.

Menig mensen hier wagen zich eraan, tijd om te bundelen en voor het miljoen te gaan!

-jaydeepoetree-

Ik advocaat wiet en bewiet mijn advocaat . Ook zijn het kladjes hier he , dus als de c in advokaat verkeerd is gaat de uitgever wel zijn werk doen!

Mc hammer, of ganzeveer schrijvend uit de jaren jammer, alles gaat want fantasie is je maat!
    Ganja always does the trick.

Opstartgesprekken met de uitgever?
    Geen probleem!
    Dat is hopelijk geen zever
    om een robuust iemand
    te formeren naar zwever
    voor 15 minutes of fame.
    Die droomt van een bundel,
    in elke boekenzaak.
    Met een felgekleurd embleem:
    nu te geef voor een knaak.
    Zodat hij ontgoocheld
    zonder schoeisel naar bed gaat.

Bedtijd zonder bekendheid,
    werd hij maar bekend....
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Oe , een 2-4-2 , nice ! ( er bestaan zulke termen maar deze heb ik redelijk uit mijn duim gezogen, terwijl het niet zou mogen. Wat verdiepen ga ik in
      deze kunst, alles voor de uitgevers gunst.

De droom is idd op de eerste plaats in de etalage, en hopen op de start van een nieuwe rage!

Your rhyme is worth more than a dime, it has a certain shine, should i steal and make it mine?

Oei ik ruik nog maar geld en ben al snel naar de dark side gegaan. Als dit roem is , dan helpt poèźië de wereld naar verdoemnis?

Wat vinden jullie de beste songtekst?

Een goed nummer heeft een goede tekst. Geen 'busje komt zo nivo' dus maar een goede slimme tekst met een boodschap of verhaal. Daar hou ik van

Mijn eigen kan ik niet geven, dan verteld dr google je direct wie ik ben

Deze vind ik een van de allerbeste ooit:

I'm never gonna dance again Guilty feet have got no rhythm
    Though it's easy to pretend
    I know you're not a fool
    I should've known better than to cheat a friend
    And waste the chance that I'd been given
    So I'm never gonna dance again
    The way I danced with you, oh

En dan die sax
    Sax en gitaar zijn de enigste instrumenten waar je echt gevoel in een solo kunt leggen

Dus
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zalige plaat !

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Patience van nas & damian marley is krachtig. Iron sky van paulo nutini , sommige zijn duidelijker van boodschap dan andere, en soms zoek ik het zeer
      ver terwijl het overduidelijk is. Sommige zijn wereldberoemd en andere geraken er net niet. Soms is de tijd waarin de artiest leeft perfect ervoor, en zou het niet passen elders, wicked games en blue hotel bv . En soms is er geen tekst nodig ook. Zoveel goeie muziek, ik ga nog es goed nadenken bij die vraag!

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ook om ff te melden niet dat dat niemand opvalt maar de inhoud geraakt gemodded. Als je vergelijkt hoe een youtuber nu zijn content moet aanpassen naar wat zijn kijkers willen zien, en niet wat ie echt wil doen en tonen, staat rechtstreeks in verband met tekstinhoud van muziek. Vroeger had je ook songtekstschrijvers, maar zelfs bij dat deden ze de moeite om het inhoud te geven en te doen passen bij de artiest. Nu is dat niveau zodanig aan het verzwakken , onlangs een plaat gehoord, en het enige ik er kon bij denken was , het liedje heeft mss 10 woorden en het sleutelwoord heeft ze pas voor de eerste keer gehoord en een plaat rond gemaakt. Echt dom sorry. Iets van its all chill take a pill maar 100x dommer en 100x tzelde zinneke.

Joe cocker - night calls - with a little help from my friends- lets all get stoned - eerste krijg ik kippenvel bij denken aan de plaat, tweede was geschreven door de beatles en zei men , joe jij gaat dat beter kunnen brengen dan wij, en drie kende ik niet tot over 5 jaar zot he. Is vaders favoriete artiest r.i.p. en samen met janis en velen anderen was die stem alleen al diepgang genoeg, om bergen te verzetten . Weinig stemmen, klanken, noten , spreken nog tot de verbeelding nu.

Ook zei men sinds de klassieke periode, dat ieder
      akkoord ooit al gemixed was, en alles nadien al
      een cover was en is. Dus als we in een paar 100
      jaar alles maken dat we kunnen maken, heb ik
      een deja vu gevoel erbij, dat dat al eerder is
      gebeurd of zelfs een multiversum gevoel erbij
      dat alles ooit is en was, en zal gebeuren op elke
      manier mogelijk. Raar verwoord kweet niet goed
      hoe uit te leggen.

In any case toen had je ook al reclame en managers en studiebeureaus en the beatles die mochten trippen maar liefst niet te veel, onlangs nog notorious bekeken waar diddy ook zei maak deze platen voor een groter publiek.

Goeie muziek is zoals lichaam ziel en geest , de tekst moet even goed als de muziek en de stem zijn, en dan heb je magie.

Het zotte is sinds de 60's is er wel nog wat veranderd maar alsof we heel snel aant einde van ons latijn zitten, alsof dat op voorhand bepaald is.

Curtis Mayfield ,jaren 70 een voorbeeld voor vele rappers en hiphop zangers die na hem kwamen.
    Maakte ook heel veel film muziek buiten ze eigen songs die heel veel over drugs gingen.
    Een vergeten legende

Give me your love ,

I want you so, babe
    Can't even get mad at you
    What a thing you really swing
    And I feel so good it's true
    You're such a gun, make my lungs sigh
    Breathin' in the air
    Through lovin' you, I really know, child
    Just how much I care

Give me your love​

Preparing for tomorrow
    You do what you have to do
    I'll share the weight, whatever fate
    Plans to bring to you
    Don't worry 'bout no attitude
    You just be yourself
    Could live with you in solitude
    And need no one else​

De Meest bekende song die de meeste wel kennen Pusherman

Last edited by PH donner; 4 February 2025, 13:04.

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      wesly pipes Dit komt van het album Super Fly en de song heet , Give me your love .de muziek is wel psychologisch. Ik vind dit hele album zeer goed!
      Meerdere liedjes met rakende teksten over de jaren dat de eerste dealers de straten veroverden.

Last edited by PH donner; 8 February 2025, 18:02.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik ga heel dat album es beter inspecteren. Als je bekijkt van waar ze komen en hoe ze behandeld geweest zijn. Als er maar 1% waar is van dope uit false flag operations rondgedeeld word in die wijken, met als doel te verzwakken, de kost komt niet hun kant terug uit, want er was of is geen ziekenzorg of drugsgerelateerd.

In de oorlog, de grote, mochten ze niet aan de frontlinie vechten tegen de nazis , enkel maar omdat er geen helden zouden ontstaan tss de zwarten. Het gevecht ging wel over racisme haat en discriminatie. Hoe ze de ziel willen raken van een volk . En jokes on them, it makes them hard, innovative, smart, flexible, and more.

They cloned tyrone is een goeie komedie erover.
      Notorious big toont hoe ie enkel dope had om uit de ghetto te geraken.

Als je bedenkt dat sommige dingen gewoon kunnen uitgevonden zijn.met als doel dat. Crack en snuifbare heroine bv . Dan die beelden van usa die dope uitlaad en wapens inlaad naar een land waar ze ook de boel naar hun hand zetten, waar de president daar de wapens niet kan betalen met geld maar met heroine. Die word deels in medicatie gedraaid maar de rest laten ze los in de getthos .

Een landgenoot van jullie had een boek , drugsbaron in spijkerbroek, iemand dat gelezen? Gaat ook over dope vervoeren waarbij ze hercules volproppen met dope en rifles en het leger niet onder controle valt he.

Dope en gangbangen is het enige daar, en de znige reden dat dat zo is , is de staat. They simply dont give a fuck, plus they have all the money in the world to fix it, but wont.

Dmx is er nooit vanaf geraakt jammer genoeg, ook een belichaming van wederom 50 jaar stille opressie. Als het leven een schaakspel is en de gemiddelde amerikaan wat dommer zeker id regering, dan kan een schaakspel lang duren, maar zijn ze opt einde weinig aan de winnende kant voor de timer uitloopt. Russen waren altijd net iets beter met minder. Is een algemene regel daar wss dat comfort zwak maakt en afzien je
      sterk houd. Die kracht zit in die teksten en als je daarin opgroeit kan je er over rappen, en mensen horen en zien of dat echt of fake is. Hak op tak, way out there lol sorry

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ja zeker wel gelezen!
      Drugs baron in spijkerbroek, Steve Brown groot
      geworden door Amsterdam dmv subsidie voor zijn street conner werk waar de Happy Familie uit voor kwam. Gewoon een verkapte koffie shop Ben er geweest op de Overtoom maar er waren meer happy’s in de stad van hem.

Een gedicht van Friese dichter Harry de Jong, een groot countrymuziekfanaat waar hij ook een aantal boeken aan heeft gewijd.

harry de jong.jpg
    Moet zeker nog eens een van zijn boeken lezen!
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik zou er ook een paar posten maar zou wat linken ook niet naar mij maar omgeving eerder. Ook een paar poeeten en of kaligrafisten als dat een woord is in het ronde, die ik dan es opzoek en alhoewel kaligrafie enkel uitdrukken van anderen is, verzamelen ze soms mooie wijsheden bijeen ook. Een woord in een zin in een context kan heel veel kracht bezitten he. Mooi!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja dat kan mij verder niet zoveel interesseren, zo interessant ben ik niet denk ik dan maar laconiek. Lezen we morgen zeker 'thuiskweker loopt tegen lamp door Friese dichter.'

Sommige ruwe diepe platen en artiesten geraken er niet, en jammer genoeg heeft het soms iets te maken met je ziel verkopen aan de duivel. Zouden ze tegen Mozart ook gezegd hebben, hmm als je dat akkoordje daar zet, ga je 10 lp s meer verkopen en ga je mogen optreden tussen de patatten van boer ludwig ipv tussen de zwijnen van boer adolf lol.

Vergelijken met presidenten en poppenkasten, welke geven een expressie van hun ziel als artiest. Welke artiest is echt en hoe zwaar is een masker indien de duivel hem aanbrengt. Ps niet katholiek, en ook geen lsd , ben zo opgestaan vandaag

Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Alles wat een mens een mens aandoet zit in deze tekst, niet alles maar . Moet denken aan parodie van david attenborough' we're all fucked '

De piraten van de zee
    nemen steeds nieuwe meisjes mee
    Deze, als ze zijn versleten
    worden overboord gesmeten

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Vrouwen aan boord waren een slecht voorteken, ze deden hun daad en hoopten de vloek voortijdig te breken, de vrouw liep de plank en de vloek terug op de bank.
Bezig...
X