Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paarse wietplanten en Flavono´den..schimmelresistentie???

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Paarse wietplanten en Flavono´den..schimmelresistentie???

http://www.alibaba.com/trade/search?...oduct_en&fsb=y

Het zou een leuk onderzoek zijn eens uit te zoeken of de paarse soorten beter bestand zijn tegen plagen. Of dat we moeten gaar spuiten met flavonides van alibaba

Toch vermoed ik dat planten met genen uit natte gebieden als beste uit de strijd komen.

Grtz.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
      Toch vermoed ik dat planten met genen uit natte gebieden als beste uit de strijd komen.
      vergun mij een stil moment van bewondering voor je diepe inzicht in deze materie HJM hihihi

de proef op de som dus, leuk man! ik heb wel zin om eens een mooie purple in te zepen met Danish Blue of camembert ofzo
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ach, soms ben ik bijna in Satva.

Maar als jeczo begint ga ik voor blauwe kaas, Penisilium is een zeer agressive antibiotica.
        Zou mij niet verbazen als het nog werkt ook
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

misschien in combinatie met een wekelijks dompelbadje LBV port HJM, de tijd van penicilline als krachtig geneesmiddel is sinds het opkomen van Beta-lactamase wel geweest ben ik bang.

verzuipen dus die handel
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik had dit jaar in mijn guerilla kweek 3 paarse planten en had in 6 andere planten wel troprot.
            Tevens is een van mijn bubba kush ook paars uit gevallen, maar dit komt waarschijnlijk door vorst. Dit omdat grotendeels van de toppen wel groen zijn/waren en dit op had gelezen.
            Ik ben groot fan van paarse wietjes,ik heb buiten mijn eigen nog niet anderen paaren gerookt.
            Ook over de flavono´den gelezen en was ook een van de redenen dat ik er fan van was.

Hier wat paarse foto's
            2011-09-29 13.53.21.jpg2011-10-23 17.47.08.jpg2011-10-23 17.47.00.jpg2011-10-23 17.46.29.jpg2011-10-23 17.41.53.jpg2011-10-23 17.26.55.jpg2011-10-23 17.26.25.jpg2011-09-23 13.41.42.jpg2011-09-29 15.41.37.jpg2011-09-29 15.41.23.jpg2011-09-29 13.53.37.jpg2011-09-23 13.43.44.jpg2011-09-29 13.53.13.jpg

Sorry dat de foto's nog niet gedraaid zijn, viel me pas op na het uploaden..

Comment

Dat de wiet paars is heeft te maken met kleurstoffen en niet met een genetische resistentie (actieve immuun reactie) tegen Botrytis. In het geval dat het anthocyanen zijn treed er slechts een remmende werking op. Wanneer de Bortytis de tijd krijgt zal de plant toch gaan rotten en omdat schimmels ook exponentieel groeien is het wanneer je het ziet net zo gevaarlijk als met groene wiet.

Ik heb ook nog een mooi artikel gevonden die wat extra informatie geeft, heb hem nog niet helemaal gelezen maar hier is het alvast.

Let vooral op dit stuk uit het abstract: We found that the risk of fruit-rot in grape varieties infected with Botrytis cinerea decreased with increasing anthocyanin contents. Moreover, anthocyanin contents directly inhibited growth rates of nine fruit-rot fungi on agar plates. Anthocyanins reduced fungal growth by 50% in the concentrations that typically characterise unripe blackberries and by 95% in the concentrations that typify ripe blackberries. We conclude that anthocyanins in fruits not only function to attract animal vectors, but that they also contribute to fruit defence. The antifungal activity of anthocyanins might more widely explain their occurrence in various plant organs such as vegetative tissue and roots.

http://www.biologie.uni-freiburg.de/data/bio1/schaefer/pdf/schaefer-npc08.pdf

Comment

Ik kom net kijken hiero, interessant! Ik heb een paarse ruderalis indica (4e jaar doorkweek) en die zit onder de meeldauw! Hij kreeg ook eerder toprot dan de andere planten buiten. Hij was bijna zwart-paars van kleur toen hij geoogst werd. Hier een plaatje van een maand daarvoor, maar ook al met meeldauw.
                2011-10-27 11.15.11.jpg
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Je toppen zijn groen de bladeren beetje paars da zal door de kou komen
                  sigpic
                  God was never on your side..

Comment

Dus helaas..... geen paars wietje!
                    Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in Ś never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
                    W.L.S. Churchill

Comment

Haha paars wassie zeker! De toppen uiteindelijk ook, inderdaad door de kou! Maar de genen zijn inderdaad niet 'paars' dus.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Waren enkel je bladeren en de steel paars van de kou
                        sigpic
                        God was never on your side..

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                        Working...
                        X