Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BLOWERS in Actie tegen ‘Cannabis-Terreur’ Haarlem ZAT20 Mrt SMOKE-IN

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BLOWERS in Actie tegen ‘Cannabis-Terreur’ Haarlem ZAT20 Mrt SMOKE-IN

    Korting op 420shop


    Verzamelen vanaf 14.00u in CoffeeShop Indica op de koudenhorn 58 in Haarlem !

    JE HOEFT NIET MEE TE DOEN !
    WE KUNNEN OOK HEEL GOED FILM EN FOTOBEELD GEBRUIKEN !
    Om onze zaak kracht bij te zetten !

    We gaan ons tenslott bewust laten arresteren om een rechtzaak en eventueel een Kort geding uit te lokken !


    Bronnen:
    VOC & CoffeeshopStaking


    #2
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Volledig verslag Smoke-IN-Actie voor Politiebureau Haarlem


        Ruwe Videos staan hier
        mooie montage vlgt later dit weekend...


        Fotos de eerste set van mij ....

        meer fotos volgen nog en videos ook we verzamelen al het materiaal vandaag en morgen

        Grtz,
        Peter Lunk
        webmaster Coffeeshopstaking.nl

        Comment


          #5
          www.coffeeshopstaking.nl. Je ziet de links hierboven in t bericht van de topic starter. Hieronder nog wat foto's van Nol en de smokeout voor t hoofdburo van politie in Haarlem.



          Last edited by dokkie; 21 March 2010, 13:55.

          Comment


            #6
            Last edited by MrLunk; 21 March 2010, 17:35. Reden: addition

            Comment


              #7
              Schutto In tha house

              Comment


                #8

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10

                    Click het plaatje vor volledig verslag ... Video rapportage en Vergrootte krantenartikelen



                    21 Maart 2010.

                    Conclusie:


                    De Haarlemse Burgemeester en Wethouders schijnen een nieuw beleid te hebben gelanceerd voor wat betreft cannabisgebruik en cannabisbezit op de openbare weg, dat is me duidelijk geworden na het gesprek met de commissaris.
                    Tot vandaag heb ik deze beleidsverandering niet onder ogen gekregen, dat schenen de autoriteiten niet nodig te vinden.

                    Er is niets over gepubliceerd, er is niets gemeld aan de Haarlemse coffeeshopeigenaren en hun bezoekers, maar sinds Januari 2010 werden wel bekeuringen uitgedeeld voor het bezitten van een joint en een kleine hoeveelheid wiet in beslag genomen.

                    Wij hebben samen met onze advocaat bekeken of deze manier van handelen wel wettelijk onderbouwd was. Dit bleek niet zo te zijn, het bleek zelfs tegen de wet te zijn, de Opiumwet. Mr.Veldman kwam na grondig onderzoek tot de conclusie dat het bekeuren voor cannabisbezit op de openbare weg gewoon niet mag.

                    Hij stelde voor om de Burgemeester en de Haarlemse Hoofd Officier van Justitie te sommeren te stoppen met bekeuren van mensen voor cannabis bezit op straat. Michel, mijn compagnon, en ik stemden daar in toe.
                    Dat bleek echter moeilijker dan gedacht, dit was nog nooit eerder gedaan, met andere woorden, niemand had ooit in Nederland gerechtelijke stappen ondernomen tegen het in beslag nemen van een zakje cannabis met een gewicht onder de landelijk gestelde toegestane hoeveelheid van – 5 gram.

                    Mr. Veldman deed er uiteindelijk drie dagen over om de sommatie op te stellen, hij riep zelfs de hulp van een rechter in om er zeker van te zijn dat het document perfect werd opgesteld.

                    Uiteindelijk werd deze sommatie Vrijdagmiddag naar de Hoofd Officier van Justitie van Haarlem verstuurd, en konden we dus de volgende Zaterdag de demo houden, beschermd door de in de sommatie gestelde punten tegen het in beslag nemen van joints en cannabis op straat.

                    Afgelopen Zaterdag werd er niet tegen ons werd opgetreden, ook niet nadat ik daar twee keer om had gevraagd aan medewerkers van de Politie. We hebben met 46 coffeeshoppers ruim drie kwartier voor het politie bureau staan blowen, zonder dat er ook maar een persoon op werd aangesproken.

                    Ik meen nu uiteraard dat blowen op straat in Haarlem gewoon mag, net als de afgelopen 39 jaar, en volgens mij zijn de mensen die wel zijn bekeurd gediscrimineerd door de Haarlemse gemeentepolitie, aangezien wij wel op straat mogen blowen.

                    We wachten af wat het Haarlems Dagblad te melden heeft, want ik neem aan dat de verslaggeefster contact opneemt met de Gemeente Haarlem, en om opheldering gaat vragen.

                    Ik denk dat er nu snel duidelijkheid komt omtrent het Blowverbod in Haarlem, zo niet, gaan we nog een dag of tien voor het politie bureau staan blowen, aan 1 stuk!

                    Nol van Schaik
                    http://www.NolvanSchaik.info

                    Comment


                      #11
                      Stoners live, stoners die
                      F*ck the world, lets get high

                      Comment

                      Bezig...
                      X