Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CaliforniŽ wordt per 1 januari de grootste legale cannabismarkt ter wereld

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

CaliforniŽ wordt per 1 januari de grootste legale cannabismarkt ter wereld

Korting op 420shop
    In het algemeen hebben we altijd de neiging van Amerika slaafs te volgen en op gebied van cannabis kijken we de andere kant uit.
    Wat een gemiste kans...

KLIK
    ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Straks gaat de helft van de touristen naar Californie ipv Amsterdam
    ma dat hebben we niet zien aankomen

Comment

Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en dat is me goed bevallen, zelfs in de staat Colorado kan je legaal als toerist aan een lekker wietje
      Als je daar zegt dat je uit de buurt van Amsterdam komt dan vinden ze het reuze interresant om je uitgebreid te laten zien wat ze allemaal in huis hebben.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ja en nee, federaal is het ginder ook nog gewoon strafbaar. En rara wie er die state laws en/of de subsidiŽring voor staten wil gaan aanpakken die niet doen wat de grote leider verwacht dat ze doen.

Comment

beowulf Leuk stukje wat je hebt gepost!!
          Wetgeving omtrent cannabis is in Amerika is inderdaad nogal ingewikkeld en niet helemaal waterdicht.
          Maar toch zijn ze in Amerika in sommige staten al een stuk verder als Nederland.
          Zeker als je jezelf bedenkt dat we hier eigenlijk helemaal geen cannabis wetgeving hebben, maar een simpel gedoogbeleid.

Tot op heden is wiet gewoon strafbaar in dit land.
          Even een kleine situatie schets van een issue voor veel Nederlanders.
          Ik woon in een dorp waar geen coffeeshop is, dus rijd ik met de auto naar een nabijgelegen stad. Waar ik vervolgens 5 gram wiet haal, om direct naar huis te rijden om daar lekker mín joint te roken.
          Maar dan gebeurt het!! Onderweg rijd ik in een algemene controle (fuik) van de politie en wordt volledig gecontroleerd.
          De gevonden softdrugs wordt inbeslag genomen met de mededeling dat je dit niet mag vervoeren in een auto.
          Resultaat Weg Wiet!!

Dat is net zoiets als dat wiet wel verkocht mag worden door een legale (officieel gedoogde) coffeeshop, maar de wiet mag vooralsnog nergens gekweekt worden en ook niet aangeleverd worden per auto.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat we in Nederland nog niet eens een wet hebben maar een gedoog beleid.

In de VS zijn ze tenminste wel bezig met wetten, ondanks dat het daar ook nog een wankel systeem is. Zijn ze daar wel een goed systeem aan het opbouwen.
          Zoiets zal misschien nog een aantal decennia duren voor zoiets volledig werkt.

Wat er wel bij komt kijken in beide landen is dat als de regering verandert ook het beleid weer totaal omgegooid kan worden.
          Al met al blijft het wereldwijd een onzeker iets, iets wat voordurend aan verandering onderhevig is. Tot de politiek het ooit eens wordt.

Nu de Nederlandse regering bezig is met het organiseren van een test op het gebied van legaal kweek beleid voor bepaalde gemeentes. En er gesproken wordt over de legalisering van kweek heb ik er ook wel eens aan gedacht een legale kwekerij te beginnen.

Maar tot in hoeverre ben je dan afhankelijk van nieuwe regelgeving van de overheid en wat als de overheid het beleid toch weer omgooit zodat ik ineens weer strafbaar ben?
          Als je je eenmaal hebt opgegeven als legale kweker, blijf je dan de rest van je leven enigzins in de spotlight omdat ze weten dat je graag kweekt?

Al met al, het blijft ťťn groot grijs gebied. Precies tussen zwart en wit in.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...en-coffeeshops

https://informatiecentrumcannabis.nl...ndom-cannabis/
          Last edited by Hoeloes; 3rd January 2018, 12:10. Reden: enter enter enter enter etc.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X