Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

‘Behandel softdrugs als alcohol’

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ‘Behandel softdrugs als alcohol’

    Korting op 420shop

    #2
    op een bepaalde plek een zaak te mogen uitbaten her en der verspreid in het land. Zo hebben ze alsnog een goede controle op alles. Ook de buurt voorzien van de nodige veiligheidsmiddelen (politie en dergelijke om die Fransen wat in toom te houden ) wordt dan heel gemakkelijk omdat ze exact weten waar alles gelokaliseerd is. Ze mogen voor mijn part dan ook heel streng optreden mochten er zich problemen voordoen. Het kan alles maar in een beter daglicht zetten. Het moet immers deftig blijven... Anders kom je toch maar in een negatief daglicht te staan in de media (En daar heeft iedereen nu ondertussen ook wel genoeg van?). Ook de nodige extra concurrentie zou een voordeel betekenen voor de consument (jullie dus).

    Hopelijk beginnen ze in Belgie eens aan dergelijke plannen. Al was het maar om de Staatskas te spijzen (want dat zal wel in een verkoopssectie). Ze willen toch maar meer geld die Belgische Staat? Dat ze dan stoppen met aan geldroof te doen en gewoon de boel legaliseren en weliswaar goed controleren... Beste oplossing lijkt mij toch. Want illegale handel kan je NOOIT volledig in de hand hebben. Een 'cannabiswinkelcentrum' duidelijk wel. Plaats wat veiligheidsmensen hier en daar en je bent van de problemen verlost...

    Bobo 4 politician!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door zion
        Die drugstouristen vormen het probleem niet. Of het nu Belgen, Fransen of Duitser zijn.
        Het zijn de drugsrunners die voor problemen zorgen.

        Leers zijn plan was het volgende:
        -coffeeshops aan de rand van de stad.
        -camerabeveiliging op en rond de parking en coffeeshop

        gevolg:
        -drugstouristen hebben geen last van de drugsrunners uit het centrum.
        -drugsrunners zullen niet in de buurt van de aan de stadsrand gelegen coffeeshop durven komen door de camerabewaking


        Greetz,
        zion
        Zou namelijk niet weten wat de nadelen zijn van dit plan. Mag voor mijn part hier in ons Belgenland direct van kracht gaan... Al zal dat wel niet voor de komende jaren zijn
        Lijkt het ernaar dat het plan van Leers in Nederland erdoor zal komen of is het pure toekomstmuziek eigenlijk? (Ben namelijk van de Politiek bij onze noorderburen niet zo op de hoogte).
        Fijne politici hebben die Nederlanders anders wel!

        Maar met drugsrunners bedoel je mensen die eigenlijk dealen op de straat dan? Dat kan toch makkelijk opgelost worden met in de buurt van elke shop een patrouille te voorzien... (al is dit natuurlijk vrij kostelijk, dat wordt dan weer vrij onmogelijk...). Alle shops op een hoopje smijten is volgens mij het beste idee. Makkelijk te controleren en alles speelt zich af in 1 bepaalde buurt. Als de politie zich daar goed kan inbunkeren dan verloopt alles zeker prima en maken herrieschoppers, dealers, drugrunners etc geen kans en opgelost is het probleem...

        Yu

        Comment


          #5
          problemen in Maastricht

          Hierzo

          Greetz,
          zion

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door zion
            problemen in Maastricht

            Hierzo

            Greetz,
            zion
            Heel informatief en verreikend dat debat! Getver, ik wist niet dat die drugsrunners zo aggressief te werk gaan! Heel problematisch is dat! Daar moet je met de harde hand door gewoon. Zit echt niets anders op. Heel veel respect voor die Leers en die dame. Ze weten van aanpakken hoor maar het sleept te lang aan gewoon.

            Als je nu, zoals ik reeds voorstelde, gewoon een soort winkelcentrum BUITEN de stad met 1 TOEGANGSWEG met daarlangs gewoon NIETS (zij het akkerland, open vlakte, rivier, gewoon iets waar toegang moeilijk is). Dan kan je met minimale bemanning die grens bewaken en controleren. Desnoods elke auto controleren die in en uit wil. (5000 auto's per dag is ZEKER te doen, desnoods steekproeven uitvoeren en de resultaten evalueren en erop inspelen met verdere maatregelen). Ook GEEN WOONGELEGENHEDEN in een straal van 5+ km rond een dergelijk centrum voorzien. Zo wordt het allemaal een stuk moeilijker voor die runners aangezien ze ver van huis zijn en ook toeristen niet makkelijk daarheen krijgen.

            Zoals ik reeds zei klinkt het idealistisch maar bereken maar eens wat voor inkomsten Nederland aan die 1,5 miljoen toeristen overhoudt... Dat is vast een pak geld waar je heel veel mee kunt doen aan de veiligheid of hervorming van de hele boel. Zeker de zaak niet laten liggen maar dringend aanpakken en maatregelen treffen is volgens mij de enige mogelijkheid om er een einde aan te maken...

            Cya

            Comment

            Bezig...
            X