Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BelgiŽ: Anti-wietreclame langs de snelweg

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

BelgiŽ: Anti-wietreclame langs de snelweg

Korting op 420shop
    Onlangs zat ik (100% nuchter) in de wagen op de snelweg. Elke paar kilometer kwam ik langs een bord dat me het bloed deed stollen. Zo kort door de bocht heb ik allang niet meer gezien:

"Ik blow niet
    Ik coke niet"

Terug te vinden op : http://217.21.184.146/5414/images/st..._coke_niet.jpg onder leiding van verkeersveiligheid en de speekseltest. Mijn god, deze propaganda gaat sporen nalaten in de onwetenden hun geest. Beweer anders meteen dat wiet een harddrug is.

Reacties?
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Re: BelgiŽ: Anti-wietreclame langs de snelweg

Coke en wiet das wel een heel groot verschil

Maar ja blowen en auto rijden is FOUT
    God was never on your side..

Comment

Dat het fout is vind ik ook. Maar deze vergelijking is wel wat uit de context getrokken. Door wiet zo naast coke te zetten maak je volgens mij de perceptie van wite als schadelijke, gevaarlijke drug alleen nog maar sterker. Terwijl ze langs de andere kant veel crucialere informatie uit de campagne weglaten: "Niet achter het stuur.", of andere drugs die waarschijnlijk meer schade doen in het verkeer. Ik zie dit niet meer als preventie voor verkeersveiligheid, maar eerder als pure antiwietpropaganda. Dat wordt ook duidelijk door de kleine lettertjes, het verschil in kleur, en het duidelijke verschil in drugs. VInd het echt erg om dit zo te zien.
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

beetje jammer weer!

Comment

Ik denk dat het niet echt de bedoeling is om wiet te vergelijken met coke maar eerder met het feit dat je het niet moet gebruiken als je moet gaan rijden, zoals Bella al zei. Ik volg je wel in je redenering maar laat ze gewoon doen en maak dat je zelf niet gaat blowen achter het stuur

Comment

ja da denk ik ook wel dat ze niet de gelijkenis willen stellen tussen weed en coke maar da ze dus gewoon willen zeggen dat iedere drugs verboden is achter et stuur

Comment

ik denk dat het een woordspeling hoort te zijn.
              Ik blow niet, ik ook niet.
              Toch vind ik het een groffe campagne die niet gericht is op informeren maar op angst zaaien
              If I had a world of my own, everything would be nonsense.

Comment

Zijn er ook nog steeds de borden "Zware voet, moordenaar" of "Pied lourde, assasin"?

Comment

Ja, is uiteraard een woordspeling. Maar in 1 zin komen zowel wiet als coke voor, vandaar dat er wat verwarring is. Nuja, niet snuiven noch blowen voor je achter het stuur moet hť...

Comment

dus eigenlijk als ik et zo goe bekijk eh maken ze eigenliojk van softdrug een harddrug , of laten ze dat toch zo overkomen ...

Comment

Nou, nou, nou, zo erg is het toch niet? De zin eronder geeft toch aan waar het om gaat, namelijk "rij clean" en dan dat de speekseltest daar voor bedoelt is, namelijk het detecteren van drugsgebruik (meer specifiek op de poster het coke en wiet gebruik) in het verkeer. Niet stigmatiserend, gewoon de 2 primaire targets waar de test op bedoeld is.

Het gaat er niet om of de ene een harddrug is en de ander een softdrug, het gaat er om dat beide, net als alcohol, niet in het verkeer thuis horen.

Comment

ja true maar die speekseltest werkt wel voor geen meter eh !
                        als je de dag ervoor gerookt hebt dan gaat ie de dag zelf van de speekseltest nog altijd aangeven dat e onder invloed rijd ....

Comment

en nog andere leuke slogans zijn:
                          geen gezever
                          roesbaan

iets met die woorden

gaat gewoon om de promotie van die fantastische speekseltest

Comment

hey gratis blow reclamen houden ze ons blowers mee hoog

nee maar wel overdreven, maar sorry in belgie is erg veel erg overdreven, lijkt soms wel een kudde schapen die regering van hun

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
                              Nou, nou, nou, zo erg is het toch niet? De zin eronder geeft toch aan waar het om gaat, namelijk "rij clean" en dan dat de speekseltest daar voor bedoelt is, namelijk het detecteren van drugsgebruik (meer specifiek op de poster het coke en wiet gebruik) in het verkeer. Niet stigmatiserend, gewoon de 2 primaire targets waar de test op bedoeld is.

Het gaat er niet om of de ene een harddrug is en de ander een softdrug, het gaat er om dat beide, net als alcohol, niet in het verkeer thuis horen.
                              Er zijn er toch nog die wat kunnen relativeren. Nergens wordt de vergelijking gemaakt tussen wiet en cocaÔne, enkel dat ze niet thuis horen in het verkeer. Niks meer, niks minder.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X