Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BelgiŽ draaischijf synthetische drugs?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Onlangs is in ons land de eerste loods opgedoekt waar op grote schaal synthetische cannabis of spice werd geproduceerd. Wekelijks goed voor 600 kilogram of 200.000 dosissen. ďSynthetische cannabinoÔden zijn structureel niet verwant aan de klassieke cannabisĒ, zegt Nele Samyn van het Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie. ďMaar ze veroorzaken wťl dezelfde high in de hersenen. Toch zijn ze wettelijk niet verboden.Ē

Drughulpverleners zijn verontrust door de opmars van synthetische cannabis, dat - net zoals synthetische cocaÔne - simpel te bestellen is via het internet. ďVan de cannabis die de mensen kennen kan je geen overdosis krijgen,Ē zegt Peer van der Kreeft, hoofd preventie van De Sleutel. ďDe synthetische cannabis kan echter tot 100 keer sterker zijn. In onze buurlanden zijn al tientallen gebruikers op spoed beland, voor sommigen met fatale afloop.Ē ďEen handel in synthetische drugs zou zeer lucratief zijn,Ē getuigt een ervaren gebruiker anoniem in Koppen. Bovendien, wie synthetische cannabis gebruikt, test negatief op de speekseltest, dat blijkt uit eigen onderzoek. De actieve stoffen van de synthetische cannabis staan immers niet op de lijst van verboden middelen. ďDe makers van die drugs zijn creatief,Ē zegt Samyn. ďZe zorgen ervoor dat de wetgever altijd achter de feiten aanholt.Ē
    Reportage: Bart Aerts en Thomas Ortegat-Traen
    (Koppen - 10 maart 2011)

http://www.een.be/programmas/koppen/...hetische-drugs

Re: BelgiŽ draaischijf synthetische drugs?

BelgiŽ is al langer een draaischijf van veel lijkt mij zo , coke in het Antwerpse , heroÔne in Oostende en synthetische cannabis in ... tja draaien doen ze in BelgiŽ wel behalve de politiek dan

Grtz Hash
    Geniet nooit met mate !

Comment

Een land draait meestel beter als de bestuurders er even niet zijn

Grtz, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Haha, die 'ervaren gebruiker' die zijn eigen synthetische wiet maakt (noemt Birdy) is een kennis van ťťn van mijn beste vrienden op hogeschool. Hopelijk een test binnenkort :p
        Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

Comment

Ik blijf bij men gelievde plant .
          Zou het niemand aanraden om dit te doen.

Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

welke zot wil dat nu testen ???

Comment

Het lijkt mij wel interessant om een vergelijkingsproef te doen hoor, mits zuiver, zodat het nauwkeurig af te wegen is.

Comment

blijf trouw aan de natuur

Comment

Ik vrees dat dit toch eens populair zou kunnen worden bij de jongeren. Het kan (nog) niet gemakkelijk opgespoord worden.

Comment

Slecht man, i just want nature! En wiet is geen drugs, maar synthetische wiet mag van mij dan wel als harddrug. Ze zouden beter al dat geld voor die wiet te maken in labo's investeren in deftige kwekerijen!
                    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Naar het schijnt smaakt en ruikt het totaal niet naar wiet, maar je zou er wel erg snel een lekkere high van krijgen, al vanaf de eerste trek...
                      Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

Comment

Hier had ik nog nooit van gehoord, de enigste synthetische variant waar ik wel eens van gehoord heb is Marinol maar ben dit verder nooit tegengekomen.
                        Ik vraag me af of dit soort spul in Nederland veel gebruikt wordt, lijkt me niet aangezien gewone wiet zo makkelijk aan te komen is, ook voor minderjarigen.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Hoi mensen , ik kom nog even ieder1 afraden om dit te gaan proberen en hier waarom ,

Ten opzichte van THC, die een partiŽle agonist in CB1 receptoren is , is JWH-018 (en veel van haar analogen) een volledige agoniste zowel in de cb1 als cb2 reseptoren. Dit betekent dat gebruikers veel intensere effecten in vergelijking met het roken van cannabis kunnen ondervinden. Bij THC is aangetoond dat GABA neurotransmissie in de hersenen wordt geremd via verschillende routes. JWH-018 kan intense angst, opwinding, en zelfs aanvallen of convulsies veroorzaken door het remmen van GABA neurotransmissie efficiŽnter dan THC. CannabinoÔde-receptor agonisten volledig aanwezig kunnen ernstige gevaren voor de gebruiker brengen als het om overtollig gebruik gaat .

Een agonist is een chemische stof die bindt aan een receptor van een cel en veroorzaakt een reactie van die cel. Agonisten vaak imiteren de actie van een van nature voorkomende stof. Overwegende dat een agonist leidt tot een actie, een antagonist blokkeert de werking van de agonist en een inverse agonist leidt tot een actie tegengesteld aan die van de agonist.

Het gevaar zit hem dus best diep geworteld in de hersentjes , pas op mensen , je speelt met vuur al je dit doet, geloof het maar !

Grtz Hash

Bron wiki
                          Geniet nooit met mate !

Comment

Wat ik me afvraag: hoe kunnen ze het opdoeken als het niet illegaal is?
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Zal ook niet lukken, de verbinding van de stof kan vele malen aangepast worden waardoor het legaal blijft en zo ook verkocht , de JWH 18 is maar 1 van de vele verbindingen van synthetische CannabinoÔde , deze is al gekend maar er zijn er veel meer ... ook al sterkere vormen zijn nu al op de markt en nog niet opgenomen in de drugwet .

Grtz Hash
                              Geniet nooit met mate !

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X