Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BelgiŽ: legaal lurken bij de cannabisclub

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

BelgiŽ: legaal lurken bij de cannabisclub

Korting op 420shop
    Het Belgische tijdschrift HUMO brengt deze week een vijf paginaís tellend coververhaal over de eerste Cannabis Social Club van BelgiŽ, Trekt Uw Plant.
    ďLegaal cannabis roken: het kan, en wij weten hoeĒ

De intro van het artikel, in de editie van 7 juni 2011:
    ďEr is hoop voor die 500.000 Belgen die al minstens ťťn keer in hun leven een joint hebben opgestoken: een internationaal panel, met onder meer oud-VN-chef Kofi Annan, Nobelprijswinnaar Mario Vargas Llosa, Virgin-baas Richard Branson en oud-NAVO-topman Javier Solana, pleit voor de legalisering van cannabis.

Tot nader order moeten blowers de grens over om op legale wijze aan hun gerief te komen, naar onze sympathieke noorderburen.

Maar de Antwerpse vzw Trekt Uw Plant (TUP) heeft ontdekt hoe je de wietwet kunt omzeilen. Even mijn roltechniek oefenen, en hop: hier met die lidkaart! Let the good times roll!Ē
    Op de HUMO-website wordt de ontstaansgeschiedenis van Trekt Uw Plant kort samengevat:

Bron
    God was never on your side..

Re: BelgiŽ: legaal lurken bij de cannabisclub

Geen planten meer door tekort aan kwekers

Van de website van Cannabis Social Club:
    Opmerking: vanaf 7 juni 2011 zijn wij genoodzaakt een voorlopige plantenstop in te voeren. Door een gebrek aan kwekers/kweekplaatsen zijn wij op dit moment niet in staat om nieuwe leden te garanderen dat zij dit jaar nog een plantje kunnen ontvangen.
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Ik wil daar gerust een jobstudent worden hoor .
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

"Legaal lurken bij de cannabisclub"

25 euro lidgeld en een 80 euro voor je plantje groot te brengen,waar je dan een 20 gram van krijgt...
        lijkt me eerder legaal dealen,alsof bv 10 buitenplantjes 800 euro kosten maken om ze groot te brengen
        Vzw noemen ze dat dan...
        ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

trek je plan noem ik dat

Comment

Is dat serieus de cover van een groot Belgisch tijdschrift? Het ziet er echt serieus heel lelijk en rommelig uit, wat een ontwerper die dat heeft gemaakt zeg...

Comment

Humo is een groot tijdschrift ja, zowat voor de 'middenklasse', als ik dat zo mag noemen.

Over Trekt uw Plant:
              Ja dat is zo 'duur' omdat ze het in een loods doen, niet buiten. Ze moeten vrij veel betalen ook; electriciteit, personeel, gebouw, advocaat, website bouwers, etc.
              Als je zelf je eigen plant kweekt dan reken je alleen zaadjes, grond, en electriciteit (of gratis zonlicht) en is het dus per definitie goedkoper.
              Dat wil nog niet zeggen dat het een slecht inititief is: het is goedkoper dan de dealer, betere kwaliteit, minder illegaal. Als je een heel varken koopt om op te eten, betaal je ook een veelvoud dan als je het in een schuurtje had gezet, maar daar denken mensen nu eenmaal minder over na. We zijn een consumptiemaatschappij hť.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcoPM View Post
                Is dat serieus de cover van een groot Belgisch tijdschrift? Het ziet er echt serieus heel lelijk en rommelig uit, wat een ontwerper die dat heeft gemaakt zeg...
                Offtopic: Dat is eigen aan Humo, het is ťťn van de betere tijdschriften in BelgiŽ.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
                  Humo is een groot tijdschrift ja, zowat voor de 'middenklasse', als ik dat zo mag noemen.

Over Trekt uw Plant:
                  Ja dat is zo 'duur' omdat ze het in een loods doen, niet buiten. Ze moeten vrij veel betalen ook; electriciteit, personeel, gebouw, advocaat, website bouwers, etc.
                  Loods? Ze zitten in een gekraakt oud klooster, kost dus geen bal aan huur...en wat kost dat siteje van hun,dat zijn de kosten niet ze.
                  ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

Zitten ze nu in een klooster? Dacht dat ze vroeger kweekten in een loods, had ik ergens gelezen dacht ik, maar goed.

Comment

Ze zitten inderdaad in een "gekraakt" pand (momenteel gesubsidieerd door de provincie) maar daar kweken zij hun wiet niet natuurlijk want de politie is er nog altijd op uit om hun plantages (drietal) te ontmantelen. Drie mensen kweken voor hun wiet en daar kruipt nogal wat tijd, veel geld voor elektriciteit en meststoffen, en een risico in wat dus wel degelijk betaald moet worden. Acties en rechtszaken die zij voeren in de naam van de cannabisgebruiker worden ook zo betaald. Hun volledige boekhouding kun je trouwens nalezen op de website. (Vrij ondankbaar om hun organisatie zo af te schilderen imho. (niet tegen u Dissi))
                      Last edited by ceBep; 18 June 2011, 18:33. Reden: verkeerd quoten, lees de regels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcoPM View Post
                        Wat is er tegenwoordig nog netjes ontworpen? Loop je hier langs straat zie je niet anders dan rommel. Teleurstellend. Zeker als ik dan in Nederland kom merk ik op dat de affiches en dergelijke die langs straat lopen echt wel met stijl zijn gemaakt. Tegenwoordig kiest iedereen voor de lokale, goedkope drukker en dan lijkt het nergens naar.

Trek 't uw plant vind ik persoonlijk wel een prachtig initiatief, maar het is gewoon geen oplossing. Tenslotte plaats ik mijn plantje omdat ik het dan zelf kan verzorgen en er tijd in steken. Als het daar staat in een loods is het gewoon nummer zoveel in de plantage en krijgt het geen speciale aandacht.

Comment

en wat doen ze met de zijtakken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WinterWolf View Post
                            Trek 't uw plant vind ik persoonlijk wel een prachtig initiatief, maar het is gewoon geen oplossing. Tenslotte plaats ik mijn plantje omdat ik het dan zelf kan verzorgen en er tijd in steken. Als het daar staat in een loods is het gewoon nummer zoveel in de plantage en krijgt het geen speciale aandacht.
                            Da's waar, maar het gaat om de signaalfunctie, niet om het echte wietgebeuren ook hť. Door trekt uw plant kan aan de wereld getoond worden dat 'legaal' kweken mogelijk is en niet gepaard hoeft te gaan met de criminele milieu's. Bovendien brengen ze de hypocrisie van het huidige beleid naar boven; men heeft nu al een paar keer kwekerijen van hen ontmanteld, maarja, wiet is een onkruid: het spruit toch weer uit de grond tot het lukt. Mensen moeten zich toch beginnen afvragen of het veelvuldig ontmantelen van de kweekplaatsen dan wel de meest gepaste strategie is of niet. Zo zie je ook dat er een meer georganiseerde vorm is voor cannabissensibilisering, iets wat ik alleen kan toejuichen. Voor de wiet moet je het niet doen, voor het steunen van het goede doel wel.
                            SPijtig dat ze niet verder kunnen groeien; door meer media aandacht zouden ze immers nog veel kunnen groeien denk ik. Als ze enkele honderden leden hebben, wordt het ook moeilijker en moeilijker voor de politiek om de problematiek nog langer te negeren.
                            In mijn mening is het een nobele zaak waar ze mee bezig zijn daar.

Comment

bij nader inzien wil ik me lullige opmerkingen over trek u plant intrekken,want door voorvechters zoals hun,kunnen ze over 5 jaar mischien wel legaal wiet roken in belgien,en zijn alle shops in nederland dicht.respect voor de mannen!

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X