Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

    Of je word ontoerekenings vatbaar verklaard

    Dan ben je gelijk klaar......

    je zal maar een waxine licht houder gooien.....

    Grtz.

    Comment


      #17
      Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

      Zijn we dat niet allemaal enigszins?

      Comment


        #18
        Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

        Lool Xtreme, als je de politiek moet geloven wel....


        Grtz.

        Comment


          #19
          Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

          compacte dienstbare regering zoals blani aangeeft, met het alleenrecht op poencreatie.
          Met al onze communicatieshit van nu zijn we nog steeds met potlood aan het stemmen.
          dat kan instantly op zowat nationale schaal als je dat wat slim aanpakt.

          ik zou trouwens nog steeds -voor- stemmen als ze me nu zouden vragen of cannabisgebruik verboden moet worden in het verkeer.
          Hardstikke mooi dat individuele gebruikers daar prima mee overweg kunnen, maar het gaat om een groter plaatje.
          als je cannabis goedkeurt zet je de deur open voor andere aanvragen. Dan moeten andere zaken ook weer bekeken worden (moet toch al, daar niet van). aparty opsporen vind ik dan weer te ver gaan
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

            Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
            ik zou trouwens nog steeds -voor- stemmen als ze me nu zouden vragen of cannabisgebruik verboden moet worden in het verkeer.
            Terug on topic!? Het moet niet gekker worden...

            Als cannabis eenduidig een gevaar was in het verkeer, dan zou ik ook -voor- een verbod stemmen. Eigenlijk zou dan een stemming helemaal niet nodig zijn: Een evident gevaar mag zonder stemming verboden worden.

            Maar cannabis is niet evident gevaarlijk in het verkeer. Ik kom alleen slordige statistiek tegen: Te weinig cijfers en te snelle conclusies. Voor mij is dat veel te weinig informatie om mensen te gaan criminaliseren.

            Laat de regering nou eerst eens zorgen dat er een fatsoenlijke test komt, die aangeeft hoe stoned iemand nou werkelijk is. Als die test er is, dan kun je gegevens verzamelen over het gevaar van cannabis in het verkeer. Als uit die cijfers blijkt dat cannabis onevenredig gevaarlijk is achter het stuur, dan kun je gaan praten over een verbod. Niet eerder.

            De "voor" stemmers lijken vooral te denken vanuit hun onderbuik. Ik wil niet ieders onderbuik tekort doen, maar zeker de borrelende, gistende, zwabberende en zwetende onderbuiken van Balkenende, Donner en Opstelten wil ik liever zo ver mogelijk uit mijn buurt houden, met alles wat daar uit komt aan stront, braaksel en "overtuigingen". Wil je mij overtuigen met je onderbuik, dan moet je minstens Wytske heten. De rest van de bevolking wordt vriendelijk verzocht te denken met zijn hoofd.

            Comment


              #21

              Comment


                #22
                Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

                Zelf ben ik tegenstander van cannabis en alcohol in het verkeer: ik onthoud me van verkeersdeelname als ik geblowd heb en zou willen dat een ieder dat zou doen. Afdwingen/verbieden is echter van geheel andere orde: of zo'n verbod noodzakelijk is vraag ik me af. Stel dat het 6 tot 8 verkeersdoden extra per jaar kost: dat mag geen argument zijn voor een verbod. Immers, VVN heeft berekend dat het verhogen van de maximumsnelheid tot 130 kilometer eveneens jaarlijks 6 tot 8 extra verkeersdoden oplevert.
                Klinkt enigszins cynisch nietwaar?
                Toch neemt de regering 6 tot 8 extra verkeersdoden op de koop toe met het verhogen van de maximum snelheid. Maar als je daarmee stemvee kunt gerieven zijn die extra doden onbelangrijk.
                Vandaar dat ik denk dat een verbod tot cannabis in het verkeer er wel zal komen. Immers, stemvee wordt evenzeer geriefd indien er geboden of verboden worden opgelegd aan anderen. De zin of de onzin hiervan vormt geen voorwerp van discussie of nadenken.

                Comment


                  #23
                  Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

                  ik neem aan dat het onder invloed deelnemen aan het verkeer zowiezo al verboden is daar? maar dat er enkel nog geen testen voorhanden zijn?

                  Comment


                    #24
                    Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

                    Mijn mening is dat autorijden met een blowtje best kan wanneer je een regelmatige blower bent.
                    Wanneer ik stoned rijd, ben ik stukken geduldiger, rijd ik rustiger en vind ik mezelf absoluut geen gevaar op de weg.
                    Wat reactievermogen betreft is er ook weinig aan de hand. Ik vind dit soort tests dus onzin.
                    Als het inderdaad zo is dat dagelijks duizenden bestuurders onder invloed van cannabis rijden, is het wel bewezen ook dat dat prima kan, want waar zijn al die ongelukken dan met cannabis als oorzaak?

                    Comment


                      #25
                      Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

                      Die komen vanzelf volop in de krant, als ze er ook op gaan testen.
                      Het mag niet punt.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

                        Het probleem ligt hem nou meestal in het feit dat mensen zelf vinden dat ze onder invloed van alcohol of verdovende middelen wel goed kunnen rijden.
                        Alleen een test kan uitwijzen of je daadwerkelijk geen nadelige effecten ervaart van het gebruik van die middelen.
                        Voor Alcohol zijn duidelijk meetbare ijkpunten die zeggen dat je bij een bepaalde hoeveelheid alcohol in je bloed niet meer capabel bent om een voertuig te besturen.
                        Voor de verdovende middelen zal er eerst aangetoond moeten worden dat bij gebruik van verdovende middelen de rijeigenschappen achteruit gaan.
                        Als dat aangetoond kan worden dan kunnen ze een grens bepalen waarbinnen je moet blijven.
                        Mijn vermoeden is dat die grens onder 1 joint zal gaan uitkomen.
                        Maar ik denk dat er eerst dat er hard gewerkt moet worden aan een wet voordat ze dit door kunnen voeren.

                        Denk maar eens aan iemand die bijna omvalt van de slaap, dat is voor een agent op straat niet aan te tonen omdat ze geen ijkpunten hebben.
                        Bij zakelijk verkeer hebben ze dit wel (vrachtverkeer) daar kunnen ze aan de hand van de tachograaf bepalen of je nog capabel bent om een vrachtwagen te besturen.
                        Aan de hand van die tachograaf kunnen ze je aanpakken.
                        Grappige is wel dat je volgens de tachograaf niet meer mag rijden in een vrachtauto maar wel in 1 ruk 16 uur mag doorrijden in een personenauto als je uit de vrachtwagen stapt.

                        Ik denk dat de eerste die gepakt gaan worden met een versnelde invoering van een wet wel eens weg kunnen gaan komen omdat je bewijslast moet overleggen bij een rechter, en alleen bewijzen dat iemand een blow heeft gerookt zonder aan te kunnen tonen dat het gevaar oplevert is dan denk ik niet voldoende.

                        Comment


                          #27
                          Re: VVN wil snel een test voor blowende automobilisten

                          Het verschil zit hem in de baldadigheid die je bij alcohol en opwekkende middelen vanzelf ervaart wanneer je genoeg op hebt.
                          Dat zie ik bij iemand die geblowd heeft niet gebeuren, die gaat zelfs voorzichtiger rijden. Een groot verschil wat het gevaar betreft.

                          Comment

                          Bezig...
                          X