Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Je ziet dat hennep, net als hero´ne en coca´ne, vaker versneden wordt'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

'Je ziet dat hennep, net als hero´ne en coca´ne, vaker versneden wordt'

Korting op 420shop
    Auteur: door Sander van Mersbergen en Tilly van Uffelen | vrijdag 21 oktober 2011 | 10:13 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 21 oktober 2011 | 10:15

DEN BOSCH - Een keiharde aanpak van de wietteelt maakt Noord- Brabant juist crimineler.

Dat stelt Nicole MaalstÚ, onderzoeker aan de Universiteit Tilburg.

"De consument wil wiet en zal daar linksom of rechtsom aan komen. Omdat de risisco's om wiet te kweken groter worden, wordt deze markt juist overgenomen door zwaardere criminelen." Zij onderzoekt al ruim twintig jaar de wietteelt in Nederland en voerde honderden gesprekken met telers, tussenhandelaren, coffeeshop- en growshopeigenaren.

Volgens MaalstÚ is de kwaliteit van hennep het laatste jaar verminderd. "Er is minder variŰteit, de prijs is verdubbeld. Nog niet voor de consument, wÚl voor de inkoper," stelt MaalstÚ die eind 2012 wil promoveren op beeldvorming rond hennepteelt. Zwaardere criminelen brengen criminelere technieken mee, volgens haar. "Je ziet dat hennep, net als hero´ne en coca´ne, vaker versneden wordt.

Volgens MaalstÚ moet Nederland bedenken hoe het wil omgaan met de wietteelt. Het belang van de consument moet voorop staan, vindt zij. "We moeten niet willen dat je straks je jointje weer in een donker steegje moet kopen. Je moet voor de productie regels maken zodat de consument een relatief veilig en onbespoten product kan kopen. Mensen die zonder vergunning werken kun je dan met een Taskforce aanpakken."

In de discussie rond softdrugs stoort ze zich aan het beeld dat neergezet wordt van de branche. "Dat beeld is vaak niet op feiten gebaseerd. Zo wordt al jaren geroepen dat tachtig procent van de wietteelt naar het buitenland gaat. Maar we weten dat gewoon niet. In veel landen wordt ook wiet gekweekt maar wordt niets onderzocht of geregistreerd, zoals Nederland wÚl doet. En als je niets weet hoef je ook niets te doen."

Eenderde van de wietproductie zou uit Brabant komen. "In veel provincies heeft wiet geen prioriteit bij de opsporing. De registratie in Nederland is ook niet eenduidig. In de ene regio wordt niets geregistreerd, in de andere alles."

Afgelopen jaar zijn er geregeld invallen van de Taskforce B5 in woonwagenkampen geweest, ondermeer in Oss, Helmond en Oirschot. "Daar voert de politie gericht actie op. Maar ik weet van mensen uit de growshops dat er ook veel Aziatische handelaren zijn. Die zijn veel minder in beeld en worden daarom nauwelijks aangepakt."

Burgemeester Peter Noordamus stelt in reactie vˇˇrstander te zijn van het reguleren van de teelt en keert zich tÚgen het kabinetsbeleid. "Maar de criminaliteit die er omheen hangt moeten we keihard aanpakken. Bij de invallen tot nu toe kwamen we veel meer tegen dan alleen hennep, ook wapens en harddrugs bijvoorbeeld."

http://www.bndestem.nl/algemeen/brab...cle9716582.ece
    Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in Ś never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
    W.L.S. Churchill

Re: 'Je ziet dat hennep, net als hero´ne en coca´ne, vaker versneden wordt'

ind, die vuile dingen die ze er tussen smijten daar moet dringend iets aan gedaan worden, ik zie vaak gele korrels tussen de wiet zitten die echt goor smaken! of hier in onze streken doen ze het suiker wordt de hele as hard ! foefelaars ook atlijd, als het maar opbrengt...
    sigpic

Comment

Jep, in BelgiŰ zie je het spijtig genoeg vaker dan "propere" wiet. Allesinds, ik heb dit probleem toch... Dit is ook de reden waarom ik ben beginnen kweken & minder ben beginnen te smoren... Achja, als ik binnenkort een beetje deftig kan kweken, hoef ik me er helemaal geen zorgen om te maken.. Bah zo degoutant, zo'n vervuilde wiet.

Comment

Bij 1 koffieshop in Hilversum spuiten ze haarlak ofzow door sommige wietjes. Heb ooit Northen Lights daar gehaald, tijdens 'n bonghit merkte ik al dat de wiet heel traag verbrandde. Doen ze om t meer te laten glinsteren de paupers!! Haal daar al jaren niet meer net zoals iedereen in m'n vriendengroep. D'r staat zelfs een filmpje van hun White Widow vergeleken met eigenteelt op YouTube.

Comment

nou, bij de bazar in apeldoorn hadden we ook keer zoiets. zaten stukjes wit poeder door een top heen. en onderin het zakje zaten een paar brokjes wit poeder die waarschijnlijk uit de top waren gevallen. leek qua textuur en kleur op speed ofzo. da moet je nie wille roken

Comment

Ik ga hier niet zeggen wat er veel gebruikt wordt, (anders krijg je misschien nog meer wijsneuzen)
            maar als de wiet moeilijk brand en harde as maakt, is het behandeld met een ongevaarlijke, wietverzwaarder.
            Gewoon oplichting dus.

Shops die dit spul leveren aan de schandpaal nagelen.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

De oplettende koper kan aan de hand van nauwkeurige inspectie van de wiet precies bepalen wat de nationaliteit is van de versnijder :

- Italiaanse versnijders gebruiken vaak basilicum
              - Nederlanders gebruiken spinazie of boerenkool
              - Fransen passen versnijding in principe alleen toe bij Thaisticks, die ze dan ongemerkt vermengen met haricot verts
              - Belgen hebben in hun gezamelijke wijsheid ondervonden dat versnijden met Brussels lof niet het gewenste resultaat oplevert, vandaar het steeds populairdere brandnetelverbruik
              - Duitsers probeerden zuurkool, maar om nog onopgehelderde redenen werd versneden wiet in 100% van de gevallen ontdekt

Mijn persoonlijke voorkeur is de toepassing van hele onrijpe bananen (niet prakken, dat geeft rommel). Niet alleen een geweldige gewichtstoename, ze worden ook nog eens bij ontdekking gezien als bonusartikel In voorkomend geval zal een potentiele afnemer wel vragen stellen over het geslacht van de wiet bij toepassing van de bananentruuc, dus wees voorbereid.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

ik heb het een keer zelf meegemaakt. er zat gemalen TL-buis door men wietjes;/
                gelijk weggeflikkerd

Comment

wel de goeie kleurcode ?

gemalen TL-buis ... dehm! hoe wist je dat het gemalen TL-buis was btw ?
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                    De oplettende koper kan aan de hand van nauwkeurige inspectie van de wiet precies bepalen wat de nationaliteit is van de versnijder :

- Italiaanse versnijders gebruiken vaak basilicum
                    - Nederlanders gebruiken spinazie of boerenkool
                    - Fransen passen versnijding in principe alleen toe bij Thaisticks, die ze dan ongemerkt vermengen met haricot verts
                    - Belgen hebben in hun gezamelijke wijsheid ondervonden dat versnijden met Brussels lof niet het gewenste resultaat oplevert, vandaar het steeds populairdere brandnetelverbruik
                    - Duitsers probeerden zuurkool, maar om nog onopgehelderde redenen werd versneden wiet in 100% van de gevallen ontdekt

Mijn persoonlijke voorkeur is de toepassing van hele onrijpe bananen (niet prakken, dat geeft rommel). Niet alleen een geweldige gewichtstoename, ze worden ook nog eens bij ontdekking gezien als bonusartikel In voorkomend geval zal een potentiele afnemer wel vragen stellen over het geslacht van de wiet bij toepassing van de bananentruuc, dus wees voorbereid.
                    HAHAHAHAHA, loljurk

Comment

Eigenlijk zouden wij JD'ers gezamelijk met andere blowers in Nederland de wiet van de coffeeshops moeten gaan beoordelen op het wel of niet gebruik maken van wietverzwaarders en dergelijke rotzooi. Daarvoor zou dan een website met een behoorlijke database opgebouwt moeten worden. Hiervoor is het wel nodig dat wij, recreatief/medicinale gebruikers, goed kunnen bepalen welke wiet verzwaard is en welke niet (door het opstellen van een lisjt van kenmerken van verzwaarde wiet zoals HJM noemde; 'als de wiet moeilijk brand en harde as maakt').

En, met een klein beetje publiciteit, zorgt dit er wellicht voor in de toekomst dat coffeeshophouders hogere criteria gaan stellen en de door hun ingekochte wiet (omdat het bezoekersaantal van hun zaak wellicht gedaald is). Waarna de wiet die wij vervolgens daar kopen, van betere kwaliteit is! ę by Weedy xD
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Ik denk niet dat je veel versneden wiet in de coffeeshop zult vinden. Het is namelijk makkelijk te zien (er is altijd wel iemand die het onder een microscoop bekijkt) en zodra iemand met bewijs herrie gaat maken op het internet is de reputatie van de shop vergalt. Daarnaast test het trimbos al een tijdje en die hebben naar mijn weten nog nooit iets raars gevonden.

Comment

goei idee weedy
                          topic openen en niet iedereen gewoon laten posten wat hij wil maar enkel 'betrouwbare' leden
                          mailtje sturen naar de coffeeshophouders zodat ze zich ten alle tijden kunnen verdedigen of uitleg geven, of mss zelfs in sommige gevallen hun bewust maken van het gefoefel (die man moet dikwijls ook maar kopen wat hij kan krijgen)

Comment

we hebben dan een vaste set van criteria nodig om op te kunnen checken en reporting mogelijk te maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                              wel de goeie kleurcode ?

gemalen TL-buis ... dehm! hoe wist je dat het gemalen TL-buis was btw ?
                              dat had ik namelijk van een vriend van een vriend gekocht. thuis onder zoon kid's microscoop van me neefje gelegd en het was gewoon glas.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X