Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Internet helpt bij verslaving

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Jointjedraaien
    replied
    Re: Internet helpt bij verslaving

Heb er een artikel over gelezen in de Metro (gratis dagbladje) Kan me voorstellen dat mensen de stap eerder nemen als het niet zo direct is. Al denk ik zelf dat het bij mij niet zo werken... Een jointje roken en computeren is bij mij nauw verbonden

Leave a comment:

• bobo
    heeft een topic gestart Internet helpt bij verslaving

Internet helpt bij verslaving

Gepubliceerd op 07 januari 2008, 08:36

leiden -

Brijder Verslavingszorg begint vandaag met een behandeling online voor cannabisgebruikers op de website: http://www.cannabisondercontrole.nl. Het is voor het eerst in Nederland dat een instelling de mogelijkheid biedt om gebruik van cannabis volledig via internet onder controle te krijgen. Zorgverzekeraars zijn zeer ge´nteresseerd in het project.

Volgens een woordvoerder van Brijder Verslavingszorg, onderdeel van de Parnassia Bavo Groep, stappen cannabisverslaafden niet snel naar reguliere hulpverleners. ,,De verslavingszorg is voor hun gevoel voor 'losers'. Zij denken het probleem zelf wel op te lossen. Een andere drempel is volgens Brijder het feit dat de reguliere hulpverlening alleen tijdens kantooruren open is. Mensen met een baan zouden tegenover hun werkgever niet graag toegeven dat ze wegmoeten om zich voor hun verslaving te laten behandelen.

Ruim 400.000 Nederlanders kampen met problemen die te maken hebben met overmatig cannabisgebruik. Slechts acht procent van deze mensen vindt de weg naar de reguliere verslavingszorg om te minderen of stoppen met hun gebruik. Behandeling via internet moet de drempel verlagen voor iedereen die van overmatig cannabisgebruik af wil.

Meer in het Leidsch Dagblad van vandaag

Grtz

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X