Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoop van softdrugs in BelgiŽ zou toenemen vanwege wietpas in Nederland

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verkoop van softdrugs in BelgiŽ zou toenemen vanwege wietpas in Nederland

Korting op 420shop
    De verkoop van softdrugs in BelgiŽ en Frankrijk zou toenemen nu buitenlanders na van de invoering van de wietpas niet meer in het zuiden van Nederland terechtkunnen, zo heeft de Provinciale Zeeuwse Courant (PZC) de Zeeuwse politie geciteerd.
    Sinds de invoering van de wietpas begin deze maand heeft de Nederlandse politie nog geen overtredingen van de nieuwe regels vastgesteld in coffeeshops in Goes, Terneuzen en Vlissingen.

Volgens commissaris Ronald Weydema van de Zeeuwse politie lijkt het er ook niet op dat Belgische softdrugstoeristen hun roesmiddelen via straatdealers in die drie Nederlandse plaatsen kopen. Hij hoort wel dat de verkoop van softdrugs in BelgiŽ en Frankrijk toeneemt nu inwoners van die landen niet meer in de drie zuidelijke provincies van Nederland terecht kunnen, zo zei hij volgens de PZC donderdag na afloop van een overleg van de Zeeuwse burgemeesters met de top van de politie en het parket.

Harddrugdealers
    Voor zover de politiecommissaris ziet, levert de invoering van de wietpas geen problemen op. Tegelijkertijd benadrukte hij dat het nog te vroeg is om al conclusies te trekken.

Burgemeester Jan Lonink van de havenstad Terneuzen gaf volgens de regionale krant wel aan dat hij signalen krijgt over meer activiteiten in zijn binnenstad. Hij vermoedt dat daar harddrugdealers actief zijn.

BRON : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ederland.dhtml

Re: Verkoop van softdrugs in BelgiŽ zou toenemen vanwege wietpas in Nederland

In afwachting van m'n eigen eerste oogst heb ik inderdaad gewoon in BelgiŽ gezocht en gevonden,
    hoewel ik al jaren enkel in Breda ging kopen. eitje, maar jammer, ik mis die boot en die stad wel wat.

Comment

zon onzin met hun wietpas waar vraag is zal ook altijd aanbod zijn.

en waarom zouden belgen en fransen niet gewoon lekker kunnen genieten van eeen lekker jonitje moet kunnen tog.

Comment

Nu moet het via deze weg dan maar........
        LoL Misschien kan je er in Lourdes is naar vragen bye bye
        ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

hhahahahahha lucy
          Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

Comment

lucy meen je nou echt dat je op deze manier een kilo wiet krijgt...
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ik heb even de NSB'er uitgehangen en gerapporteerd zonder schaamte. 'Dan maar op deze manier' tjonge jonge, ik kan zo nog duizenden andere manieren verzinnen! Als je dit echt als enige manier ziet, verdien je de ban meer dan een beetje!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Heb ik 4 uur geleden al gedaan en ik vind daar niks NSB aan, zo'n mensen zijn we hier beter kwijt dan rijk!
                ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

Lucy gaat naar Lourdes, geen twijfel mogelijk!

Melders bedankt!
                  Geen NSB, maar beschermheiligen van jointjedraaien.nl
                  Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in ó never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
                  W.L.S. Churchill

Comment

die wietpas.... ach ja dan maar naar de growshop i.p.v. de coffee shop dat kweken is nog leuk ook, ze zouden hier in belgie gewoon een bepaald aantal plantjes gewoon moeten toelaten, dan ben je gelijk van de stress af dat er vroeg of laat een paar smurven voor je deur staan

Comment

tegen die pas,overigens word het al 30 jaar getoleerd.
                      als dat niet het geval was had ik gezegd, regel jullie eigen dingen maar in jullie eigen land allen.

maar aangezien dat niet zo is, vind ik het erg ver gezocht allemaal dat ze worden geweerd enzo.

---------- Post added at 03:28 ---------- Previous post was at 03:27 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door acoustic66 View Post
                      die wietpas.... ach ja dan maar naar de growshop i.p.v. de coffee shop dat kweken is nog leuk ook, ze zouden hier in belgie gewoon een bepaald aantal plantjes gewoon moeten toelaten, dan ben je gelijk van de stress af dat er vroeg of laat een paar smurven voor je deur staan
                      nou niet huilen he!
                      jullie belgen mogen tenminste 1 grote plant in de tuin zonder pardon.

de nederlanders zijn ook die al kwijdt,by ontdekking.
                      wie heeft nu meer recht op dat gebied?
                      juist jullie

Comment

hehe belgische cannabiswetgeving laat helemaal geen plant toe als je een goede agent hebt mischien, zonder klachten van buren mischien, maar dat is juist het zelfde bij jullie als niemand klaacht komt er niemand opdagen, maar de laatste jaren heb ik hier al vrienden gehad die een maand cel kregen voor 9 gram opzak te hebben, dat ze 2jaar voorwaardelijk kregen met onmiddelijk 2maand voor 4 buitenplantjes (zelfs nog niet in bloei), geloof me hier in belgie zijn ze ook een serieuze heksenjacht aan het uitvoeren hoor,

ben een paar weken terug tegengehouden in antwerpen met 4gramcannabis met een vriend die had 1 gram coke bij(gebruik zelf geen chemische shit, bij mij is het van de tak in de zak bij wijze van spreken), hij is toen mogen verder gaan ik ben mee moeten gaan voor een pv,

Comment

- MinisteriŽle omzendbrief d.d. 16/05/2003 : MinisteriŽle richtlijn betreffende het vervolgingsbeleid inzake het bezit van en de detailhandel in illegale verdovende middelen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 2 juni 2003

- COL 2/2005 : Gemeenschappelijke richtlijn van de Minister van Justitie en het College van Procureurs-generaal omtrent de vaststelling, registratie en vervolging van inbreuken inzake het bezit van cannabis..
                          In overeenstemming met de terzake opeenvolgende internationale verdragen is cannabis, volgens de Belgische drugswetgeving, nog altijd een illegale drugs.
                          Het bezit van illegale drugs is en blijft strafbaar.
                          Het zogenaamde gedoogbeleid bestaat dus niet in een decriminalisering : het niet langer beschouwen van een gedraging als een misdrijf of als een strafbare gedraging.

Bij wet van 3 mei 2003 (B.S. 2 juni 2003) heeft men wel getracht om een strafbare gedraging waarop een strafrechtelijke sanctie staat, in de praktijk te laten leiden tot een depenalisering door wettelijk te verhinderen dat het Openbaar Ministerie de gedraging kon vervolgen doordat bepaalde strafbare feiten niet langer werden geverbaliseerd en geen proces-verbaal werd opgesteld.

Bij arrest van 20 oktober 2004 heeft het Arbitragehof deze bepaling vernietigd.
                          De huidige situatie is dus dat alle strafbare feiten inzake drugs (ook cannabisbezit voor eigen gebruik) worden geregistreerd, minstens wordt een vereenvoudigd proces-verbaal opgemaakt. De mogelijkheid om te reageren vanuit justitie blijft dus altijd aanwezig.

Het gedoogbeleid bestaat er enkel in dat een gedifferentieerd beleid wordt gevoerd op het vlak van het vervolgingsbeleid door het Openbaar Ministerie, zoals dit trouwens ook voor andere fenomenen het geval is.
                          De gemeenschappelijke richtlijn bepaalt dat aan het bezit door een meerderjarige, van een hoeveelheid cannabis voor persoonlijk gebruik, de laagste prioriteit in het vervolgingsbeleid wordt gegeven, uitgezonderd wanneer het bezit gepaard gaat met verzwarende omstandigheden of verstoring van de openbare orde.

Het bezit van een hoeveelheid cannabis, van maximum 3 gram of ťťn geteelde plant, door een meerderjarige persoon, zonder dat er enige aanwijzing van verkoop of handel aanwezig is, wordt geacht te zijn voor persoonlijk gebruik.
                          Deze inbreuken geven aanleiding tot het opstellen van een vereenvoudigd proces-verbaal.
                          Last edited by monty; 29 May 2012, 09:36.

Comment

ja maar daar is geen duidelijkheid over monty, een paar jaar terug ik denk 2006 of 2007 is het gedoogbeleid terug ingetrokken, door nog meer onduidelijkheden, passen alle politiekorpsen hun eigen gedoogbeleid toe, ofwel het voorgenoemde ofwel de 0-tolerantie, bvb in in west en oost-vlaanderen zijn ze veel kordater dan bvb in de kempen

---------- Post added at 12:22 ---------- Previous post was at 12:20 ----------

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...nabiswetgeving

hier staat het wat mooier uitgelegt

Comment

t'is echt erg geworden, in oostende vind je nu alleen nog weed met een massa aan bladafval, en er zit zelfs zand tussen fuuuuuk die weedpas, ik mis vlissingen

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X