Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen gemeente wil de wietpas nog, mr... Teeven drukt door!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Verslaggever NOS: Er zijn acht Limburgse gemeenten die vinden dat de wietpas maar eens moet worden uitgesteld, vier grote steden zien het ook niet zitten. Blijft u er bij dat de pas een goed idee is?
    Teeven: Ja, de minister blijft erbij dat de wietpas moet worden ingevoerd. Inderdaad, drugsoverlast is afgenomen, een aantal goeie, goeie ontwikkelingen zijn er waar te nemen. Het is wel zo dat er hier en daar... "

Lees meer: http://www.nujij.nl/algemeen/geen-ge...#ixzz27oTwxrB9

Re: Geen gemeente wil de wietpas nog, mr... Teeven drukt door!

ik denk dat teeven gelijk heeft, minder mensen van streekgebieden in t zuiden nemen de auto naar plekken waar de wietpas is ingevoerd dus meer parkeerplekken beschikbaar - teeven's visie

werkelijke gebeurtenis, meer mensen op straat ivm straat dealers agenten die de straat dealers in de gaten houden + mensen die geen wietpas beschikken en toch wiet willen ( en niet willen kweken )
    laat mij maar liever kweken is tenminste een leuke hobbie voor erbij, normaal 1x aanschaf prijs kwijt maar daarna haal je je geld dubbel en dik eruit als je je eigen wiet kweekt en betere ook

Comment

Tja, ik wil ook geen belasting betalen, maarja..
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Minder drugstoeristen? De Nederlander wordt nu de drugstoerist in eigen land.... de Belgen die (zo slim zijn) om naar Nederland te komen om paracetamol te komen halen bij de drogist, zijn zeker wel nog welkom.

Hypocriet ten top. Zeker als ze het een clubpas ipv wietpas noemen. Stel je voor dat je op vakantie naar Ibiza gaat, dat je niet welkom bent in alle clubs, omdat je in het buitenland woont! WTF
        Last edited by Renhaze; 3 October 2012, 10:37.

Comment

het weren van duitsers fransen belgen,is de doelstelling van de wietpas,anders zou een nederlands passport toonen ,bij het afhalen van wiet voldoende zijn.hierover zijn tussen de betreffende landen afspraken gemaakt.er zijn ook kosten gemaakt.dus de wietpas effe 123 terugdraaien gaat niet gebeuren.wel zal er voor amsterdam een uitzondering gemaakt worden.maken ze die uitzondering voor amsterdam niet,dan zullen alle gemeentelijke tarieven,bv afvalstoffenheffing,voor de werkende in amsterdam omhoogschieten,want voor de mensen zonder werk worden die kwijtgescholden.zelfs de parkeertarieven zullen stijgen.alle shops in amsterdam hebben ook een drankvergunning,denk niet dat de shops op een a locatie hun zaak zullen sluiten,gaan gewoon zuipshops worden.een wietverkoop vergunning is een gedoog vergunning,een horeca vergunning zit gewoon op het pand,of niet. dus gaat gezellig worden op de wallen.ik ga zeker 2 januari naar amsterdam,om de ellende te filmen.zelfs het aantal incidenten op de wallen zullen omhoog schieten ivm het overmatig drank misbruik,want alleen met lage prijzen ,lok je de toeristen dan binnen,omdat er dan opeens veel meer cafe,s zijn.is echt puure kolder

Comment

oowh, het is dus mogelijk dat de pas niet door gaat, jeaai!
            dacht dat het al gewoon weg hellemaal vaststond, niet dus

Comment

Lang leve de demorcratie....
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

hoi ik kom zelf uit venlo. voor de mensen die het niet weten we grenzen aan duitsland,
                maar sinds invoer van de wietpas is er niks verandert met het aantal drugstoeristen.
                het enigste wat verandert is dat de drugstoeristen niet meer in de coffeeshop,
                te vinden zijn, maar overal maar iedereen aanspreken met de vraag of je aan wiet kunt komen.
                ze komen toch wel aan hun wiet. dus als de nederlandse staat een beetje normaal gezond denkt,
                dan heffen ze de wietpas op, helpen de duitse drugstoeristen mee aan het terugbetalen van de staatsschuld,
                dus hoeft er minder hard bezuinigt te worden door de nederlanders. en niet te vergeten,
                ze de drugstoeristen weer van de straat hebben en in de coffeeshops.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markiej View Post
                  hoi ik kom zelf uit venlo. voor de mensen die het niet weten we grenzen aan duitsland,
                  maar sinds invoer van de wietpas is er niks verandert met het aantal drugstoeristen.
                  het enigste wat verandert is dat de drugstoeristen niet meer in de coffeeshop,
                  te vinden zijn, maar overal maar iedereen aanspreken met de vraag of je aan wiet kunt komen.
                  ze komen toch wel aan hun wiet. dus als de nederlandse staat een beetje normaal gezond denkt,
                  dan heffen ze de wietpas op, helpen de duitse drugstoeristen mee aan het terugbetalen van de staatsschuld,
                  dus hoeft er minder hard bezuinigt te worden door de nederlanders. en niet te vergeten,
                  ze de drugstoeristen weer van de straat hebben en in de coffeeshops.
                  Klinkt waar tot "dus hoeft er minder hard bezuinigt te worden door de nederlanders"

De overheid krijgt niks van de coffeeshop er gaat geen belasting over een gram wiet.
                  Als ze dat nou wel zouden doen dan is de coffeeshop duurder maar dan kunnen ze wel duidelijke regels gaan maken inplaats van een "gedoogbeleid"

Comment

De overheid ontvangt wel degelijk geld in de vorm van belastingen van coffeeshops. Vooreerst, moeten coffeeshops al naar gelang hun rechtsvorm inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting betalen over hun bedrijfswinst. Ten tweede moeten er loonheffingen en premies sociale verzekeringswetten worden afgedragen over de lonen van het personeel. De enige uitzondering hierop is de omzetbelasting. Omdat de levering van cannabis een strikt verboden rechtshandelng is, mag op grond van Europese regels hierover geen omzetbelasting worden geheven. De Wet op de inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting zijn autonome nationale wetten en hierdoor mag en wordt er inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting geheven over de bedrijfswinst.
                    Dat er in de praktijk uiteraard gesjoemeld wordt is een probleem van geheel andere orde. Omdat er geen gereguleerde, wettelijke aanvoer is, kan in de praktijk de goederenbeweging niet worden gecontroleerd. Dus als er enkele kilootjes inkoop bij de achterdeur niet in de boekhouding terecht komen dan kan de daarmee behaalde omzet ook buiten de administratie blijven.
                    Deze stelling mag je ter verificatie aan elke fiscalist voorleggen, zelfs al zit hij nog in zijn eerste studiejaar.

Comment

Iemand nog nieuws over de wietpas in limburg en Maastricht wanneer deze afgevoerd word en er opnieuw belgen en duitsers binnenmogen in de coffeeshops?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Serpico6 View Post
                        Iemand nog nieuws over de wietpas in limburg en Maastricht wanneer deze afgevoerd word en er opnieuw belgen en duitsers binnenmogen in de coffeeshops?
                        Zoals je misschien al weet wordt er weer van alles gespeculeerd. http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...s.htm?rss=true
                        Volgens de plannen volgt deze maand nog een definitieve evaluatie over de wietpas. Dan volgt er een besluit. Voor de niet Nederlanders ziet het er helaas niet best uit. Het (zoals door sommigen beweert wordt) wegblijven van de belgische of duitse blowers uit de grensstreek wordt als succesvol ervaren door onze politiek.

Ik zou zeggen kom maar af en maak er een rotzooi van, zijn we van dat smoesje ook weer verlost

Comment

jammerlijke zaak, 20j vaste klant geweest in shop en dan zie je er bordjes hangen die melden dat je er niet meer welkom bent...

eigen aan onze tijd waar polarisatie hoogtij viert,vind het zelf toch allemaal beetje zorgwekkend...
                          nowadays people know the price of everything but value nothing

Comment

Ik hoorde dat goes weer gewoon open is, kan iemand dit bevestigen??

suc6

Comment

De exploitanten van High Life aan de Westwal en Aerden op de Grote Markt verkondigen richting de Gemeente de wietpas te handhaven. In de praktijk is een ID-kaart of rijbewijs ook voldoende. Trouwens, voordien moest ik me ook identificeren, terwijl ze mijn kop aldaar echt wel kennen. Ik zie er weliswaar jonger uit dan 63 jaar, maar er bestaat geen twijfel over dat ik ouder ben dan 18. De portier van Aerden heeft zelfs mijn wandelstok op mijn verzoek -die had ik korte tijd nodig na een meniscus-operatie- in bewaring genomen. Toen ik zei: "ik kreupel de trap wel op zonder stok, anders verwachten ze ook nog een tv-ploeg van "Benidorm Basterds", vond hij deze opmerking komisch.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X