Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tim hofman van BNN begint wietplantage!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    roep ik niet op tot oproep van het oproepen tot roken van huisgemaakt waar, laat dat duidelijk zijn.

    me dunkt dat Opstelten zo een 'perceptie-politieker' is. "om toch maar te kunnen genieten van mijn postje zal ik mijn mening en overtuiging aanpassen aan de meerderheid van mijn kiezers."

    begin een TUP clubje en laat ze een poepje ruiken.

    Comment


      #32
      Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

      Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
      @ Xtreme: wat zeg jij als diehard-wetoloog?
      Kunnen we niet gewoon stemmen voor legalisatie?
      Een referendum onder de rokers.

      Zoiets moet kunnen toch?
      Dat is immers het verschil tussen Nederland en Verweggistan.
      Wij leven toch in een democratie?
      Ik durf met een ieder de dialoog aan, om mijn stelling te onderbouwen, dat recreatief wietgebruik niet schadelijk hoeft te zijn. Echter, anderzijds ben ik van oordeel dat recreatief wietgebruik wel degelijk schade kan aanrichten. Voorbeelden te over: mensen die bij het opstaan reeds voor het ontbijt een jointje roken en nadien overdag er tussen de 15 tot 30 wegpaffen: ze zijn gewoon op dit forum terug te vinden. Zelfs ik vind dit -met 45 jaar wietgebruik als historie- niet erg gezond. Sterker nog, ik vind dat infaam en abject. Hoe moeten anderen, die niks over wiet weten en nog nooit wiet hebben gerookt, over dit soort lieden denken. Dat zijn vaak hardwerkende mensen, die wellicht constateren, dat ze zo ongeveer 50 % van hun inkomen in de vorm van belastingen en heffingen moeten afstaan, om jointjesrokers in de vorm van allerlei uitkeringen en toeslagen te moeten faciliteren.
      Naar mijn oordeel moet wiet de zelfde status als alcohol krijgen. Je drinkt geen borrel of bier voor of bij het ontbijt, je rookt geen joint voor het ontbijt om nadien te gaan werken. Echter, mensen die voor het ontbijt alcohol gebruiken of een joint roken, hebben over het algemeen geen werk. Deze negatieve connotaties worden door de mensen zelf in het leven geroepen. En wie ben ik om een onbenul te overtuigen dat 15 tot 30 recreatieve jointjes per dag overdone zijn.
      Last edited by Xtreme; 3 December 2012, 09:49.

      Comment


        #33
        Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

        Ik sluit me daar zeker bij aan extreme, ik mocht veel blowen graag met hard werken combineren maar op een gegeven moment moet je beseffen dat je het jezelf alleen maar moeilijk maakt en tegenwerkt..

        Grote probleem bij kettingblowen blijft m in de tabak zitten, stop met de tabak en je lichaam stopt met die onstilbare honger naar nicotine in de vorm van jointjes..

        Die 50% belasting kies je natuurlijk zelf voor, ook als participant op de arbeidsmarkt is er een belastingvrije ondergrens, krijg je wel heel veel zonuren voor terug dan eh..

        If you can't beat them, join them..

        Comment


          #34
          Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

          Overigens moet ik ook bekennen Flier, dat bepaalde recreatieve gezichtspunten ontstaan, na het blowen. Ooit lag ik in mijn "mandje" zo stoned als een garnaal en in mijn hoofd kwam het woord "vexatoir" op. Vexatoir is een ander woord voor onredelijkheid of onbillijkheid en dat had ik in een ver verleden ooit gelezen in de Wet op de Invordering uit het jaar 1848. Bij een Amsterdamse klant van mij was er beslag gelegd op een zeer oude bedijfsauto met een executiewaarde van ongeveer 100 euro. De veilingkosten van de executie zouden de opbrengst van de auto ver overstijgen. Door deze executie zou mijn klant zeer onthand zijn geworden. Toen ik de belastingdeurwaarder dreigde met een schadeclaim wegens een onrechtmatige overheidsdaad werd de veiling direct afgeblazen.
          En onredelijkheid en onbillijkheid komt naar mijn oordeel ook bij wietgebruik aan de orde: waarom mag iemand binnen het wettelijk kader zich hele dagen uit de voegen zuipen? Geen enkele wet die hem daarvan weerhoudt, mits de persoon in kwestie geen maatschappelijke onrust veroorzaakt. Dus ik vraag me in alle redelijkheid en billijkheid af, waarom dit bij een wietgebruiker anders ligt. Beide groepen van personen vind ik weliswaar weerzinwekkend, maar anderzijds vind ik ook dat er sprake is van rechtsongelijkheid. Maar het zal mijn tijd wel duren hoor. Als jij als ZZP-er wat nokvorsten op een dak wil aanbrengen onder invloed van wat dan ook dan moet je dat zelf weten. Dit vertaalt zich van zelf in je toekomstige opdrachten. En als ik iemand onder invloed moet vertegenwoordigen en daarmee uit de bocht vlieg, raak ik ook potentiele klanten kwijt. Zowel alcohol als wiet kan leiden tot maatschappelijk disfunctioneren. De een vindt dit acceptabel en de ander weer niet.
          Stel nu dat een willekeurige derde zich op dit forum zou gaan orienteren, al is het maar een verontruste ouder die pas ontdekt heeft dat zijn zoon of dochter zich bezondigt aan het roken van een jointje: het gros van de forumleden hebben een taalgebruik dat niet verder gaat dan klas 6 van het basisonderwijs en dan nog zouden ze in Cito-toets laag scoren. Daar word je als ouder niet vrolijk door. Maar dat is geen refentiekader: er zijn immers heel veel wietgebruikers, die wel op een redelijke manier participeren in het maatschappelijk verkeer.
          Last edited by Xtreme; 4 December 2012, 08:30.

          Comment


            #35
            Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

            Als het dezelfde status als booze kan krijgen zou ik prima vinden en misschien ook niet. Maar erover stemmen zou toch moeten kunnen?

            Hoorde ik iemand banaal roepen?
            Volgend jaar gaat Schotland bijvoorbeeld stemmen of ze nog deel willen uitmaken van de UK of niet, en dat stemmen gebeurd dan enkel onder de Schotten.
            Waarom zou het dan banaal zijn als we een referendum onder de paffers houden?
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment


              #36
              Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

              Beste Weedoholic, een referendum is niet de meest gerede weg. Als burgers een referendum houden dan heeft dat de status van een enquete. De enige manier om de materie aan de kaak te stellen is "het Burgerinitiatief", dat gebaseerd is op een wettelijk kader. In het verleden heb ik dat ooit aan de orde gesteld: zie mijn topic "Burgerinitiatief: 40.000 steunbetuigingen" van 10 november 2010. Het aantal reacties was te verwaarlozen. "Meehuilen met de wolven in het bos" heeft onder de forumleden kennelijk een grotere prioriteit dan het tonen van daadkracht. Zanikstralen en onvrede etaleren, daar zijn we vreselijk goed in, maar zodra je iemand zijn vraagt zijn nek uit te steken, kruipt hij in zijn schulp. Maar goed, ik kan makkelijk lullen: ik heb me inmiddels al veertig jaar ingezet om clienten te vertegenwoordigen bij bestuursbeslissingen, waarvan ik de rechtmatigheid in twijfel trok. Dus erg veel angstgevoelens heb ik niet meer om een overheidsbeslissing aan te vechten.
              Last edited by Xtreme; 5 December 2012, 07:17.

              Comment


                #37
                Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                Ik sluit me daar zeker bij aan extreme, ik mocht veel blowen graag met hard werken combineren maar op een gegeven moment moet je beseffen dat je het jezelf alleen maar moeilijk maakt en tegenwerkt..

                Grote probleem bij kettingblowen blijft m in de tabak zitten, stop met de tabak en je lichaam stopt met die onstilbare honger naar nicotine in de vorm van jointjes..

                Die 50% belasting kies je natuurlijk zelf voor, ook als participant op de arbeidsmarkt is er een belastingvrije ondergrens, krijg je wel heel veel zonuren voor terug dan eh..

                If you can't beat them, join them..
                Als ik geblowd heb, kan ik zelfs de meest routinematige werkjes niet naar behoren verrichten. Deze zomer moest ik een kamer stuken. Muziekje erbij, jointje gerookt, lekker relaxt dus. Dat werkte van geen meter: hoeknaalden op maat zagen: ijzerzaag niet te vinden, wapeningsband aanbrengen: schaar niet te vinden, roodband mixen: mixer kwijt, zoeken naar mijn spacmes, terwijl ik er mee in mijn hand liep, handvatten van spaarbord en plakspaan onder de smurrie. Ik deed meer dan 6 uur over een muurtje van 6 bij 4 en durfde geen tweede muurtje erbij te nemen om tussen het aanbrengen van de stuuklaag van het tweede muurtje het eerste muurtje "te messen".
                Nog behoefte aan iets onhandigs, terwijl ik stoned was? Op een pas gestorte en uitgeharde betonvloer moest ik een dekvloer aanbrengen. De specie voor het hechten bracht ik met een behangerskwast aan, terwijl je net zo goed de droge specie over de vloer kunt uitstrooien en met een tuinslang bevochtigen in een fractie van de tijd. Stoned werken zal me nooit lukken en ik betwijfel ten zeerste dat iemand anders dit wel kan.

                Comment


                  #38
                  Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                  zoals ik al eerder zei 99.9% van de mensen leven anders dan jou. jouw twijfel is ongegrond, er zijn mensen die zo ver heen zijn in hun gebruik dat het omgekeerde het geval is. zonder lukt niks meer voor zulke types. ik wil daarmee niet zeggen dat ze het uit te voeren werk naar behoren (ofte naar algemene norm zijnde normaal) kunnen uitvoeren. alleen is er alvast een uitvoering. dewelke er zonder substantieel gebruik wellicht niet was geweest. anywho, je post bulkt van je juistheden alleen is er weer dat achterafzinnetje .. ja mensen zijn dom, maar je hoeft hen daar niet iedere keer op te wijzen, iedereen heeft het recht zijn eigen fouten te maken. voorkomen kan je toch niet, je ergeren heeft weinig zin. je mag het betwijfelen maar ik pers er een lekkere afwas uit op een reefertje. met of zonder muziekje, desnoods zing ik zelf wel. ik breek geen glazen of borden, snij me niet aan een mes en al snel staat alles droog in de kast. echter zo een afwasje is routine en het stukken van een muurtje of twee is niet bepaald routine tenzij het je werk is, en als het je werk is en je hebt het al honderden keren gedaan dan kan ik me moeilijk voorstellen dat je met al je jaren rookervaring en je werkervaring de twee voor een keer niet zou kunnen combineren om (zoals bedoeld blijkbaar) relaxed en 'in je vrijetijd' thuis een muurtje van een plamuurtje te voorzien. stel dat ik; dummy in het stukken, dit zou willen gaan proberen kom ik in hetzelfde verhaal als het jouwe terecht dus het is niet dat het onjuist is maar indien als etc, ik tracht me niet te bezondingen aan enige uit de hoogte doende uitspraken, wat ik uiteindelijk wil zeggen is dat verschillende mensen verschillende potenties hebben op de gegeven narcotica.

                  Comment


                    #39
                    Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                    Ook ik onderken maar al te goed dat heel veel mensen anders leven dan ik doe. Maar een ieder heeft nu eenmaal zijn ambitieniveau. Onze eerste eigen woning was simpelweg een rijtjeswoning. En dit is voor heel veel mensen al onbereikbaar: dus ik was blij dat ik destijds met mijn 18-jarige vrouw een eigen huis kon kopen zonder hypotheekstelling te hoeven geven. Na een jaar of 10 hadden we voldoende geld om een riante twee-onder-een kap te kunnen kopen. Echter, ik had mijn vrouw ooit beloofd dat we in een buitengebied zouden gaan wonen in het grootste en mooiste huis uit de streek. Dat is me uiteindelijk niet gelukt: er zijn nog twee grotere huizen en nog een mooier huis in de directe nabijheid. Maar wat is er mis aan om hard te werken en ambities na te streven?
                    Je argument, dat mensen zo ver heen zijn dat ze drugs nodig hebben om te functioneren, vind ik niet steekhoudend. Wat weerhoudt hun ervan om een detoxinatieproces te doorlopen? Trouwens afwassen doen we al 30 jaar niet meer. Daartoe hebben ze namelijk machines uitgevonden, waarvan we er een in de keuken en een andere in de bijkeuken hebben staan. Zelf afwassen beschouw ik ongeveer als met stoffer en blik de vloer schoonmaken, terwijl er al minstens 60 kaar stofzuigers bestaan.
                    Overigens vind ik mijn uitspraken niet uit de hoogte, naast mijn lijfspreuk "wat geeft de adelaar om het gebalk van een ezel" vind ik "beter gerechtvaardigde arrogantie dan valse bescheidenheid" ook wel een goeie.
                    Last edited by Xtreme; 5 December 2012, 10:37.

                    Comment


                      #40
                      Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                      Het zit m niet in de routinewerkjes,het zit m in de onvoorziene bijkomstigheden en hoe je daar als stoneymelony mee omgaat zonder over buitensporig tijdverlies te spreken..

                      Stoned werken gaat m vooral tegenstaan in de planning voor zover die niet op papier staat eh..

                      Laten we bidden om nuchterheid..

                      Comment


                        #41
                        Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                        Als ik geblowd heb, kan ik zelfs de meest routinematige werkjes niet naar behoren verrichten. Deze zomer moest ik een kamer stuken. Muziekje erbij, jointje gerookt, lekker relaxt dus. Dat werkte van geen meter: hoeknaalden op maat zagen: ijzerzaag niet te vinden, wapeningsband aanbrengen: schaar niet te vinden, roodband mixen: mixer kwijt, zoeken naar mijn spacmes, terwijl ik er mee in mijn hand liep, handvatten van spaarbord en plakspaan onder de smurrie. Ik deed meer dan 6 uur over een muurtje van 6 bij 4 en durfde geen tweede muurtje erbij te nemen om tussen het aanbrengen van de stuuklaag van het tweede muurtje het eerste muurtje "te messen".
                        Nog behoefte aan iets onhandigs, terwijl ik stoned was? Op een pas gestorte en uitgeharde betonvloer moest ik een dekvloer aanbrengen. De specie voor het hechten bracht ik met een behangerskwast aan, terwijl je net zo goed de droge specie over de vloer kunt uitstrooien en met een tuinslang bevochtigen in een fractie van de tijd. Stoned werken zal me nooit lukken en ik betwijfel ten zeerste dat iemand anders dit wel kan.
                        Ehehehe, ik moet zeggen dat deze post me goed deed lachen; Xtreme helemaal toasted & veranderd in een A-technische dude met 2 linkerhanden
                        Maar toch kan ik je vertellen beste Xtreme dat dat niet bij iedereen het geval is.
                        Zo werkte ik jaren geleden bij een bedrijf waar alleen negers werkten, het viel me al vrij snel op dat al die gasten in de grote pauze met z'n allen weg waren.
                        Het duurde niet lang of ik ging ook mee, je kan natuurlijk al raden wat we deden ehehehe.
                        En in knettere modus heb ik daar nooit een fout gemaakt, gek genoeg 1 maal wel een fatale fout gemaakt maar dat was in nuchtere toestand.

                        Wat betreft het referendum, ik kan er weinig aan toevoegen; wees wijs & niet eigenwijs, ome Xtreme weet hoe de vork in da steel zit
                        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                        Comment


                          #42
                          Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                          Overigens vind ik mijn uitspraken niet uit de hoogte, naast mijn lijfspreuk "wat geeft de adelaar om het gebalk van een ezel" vind ik "beter gerechtvaardigde arrogantie dan valse bescheidenheid" ook wel een goeie.
                          BAM!

                          Omdat succes een keuze is..

                          Comment


                            #43
                            Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                            zei ik al dat ie vaak raak braakte.. beide statements hebben een hoog hoongelachgehalte echter succes komt enkel door de keuze, de durf te kiezen, ik mag nog zoveel kiezen voor succes als ik wil als ik foute besluitvormingen koppel aan deze uitdrukkelijke wens dan zal ik geen succes kennen. ik moet openstaan voor correctie, op mijn bek gaan en kiezen voor het onbekende vooraleer ik het mogelijke succes vind. de keuze en het zoeken bepaald.

                            Comment


                              #44
                              Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                              Juist met routinewerkjes loopt het bij mij faliekant verkeerd. Ik misleg mijn gereedschap en dan wordt het jakkeren om mijn roodband binnen de verwerkingstijd aan te brengen. En na het verwerken, ben ik te beroerd om mijn gereedschap met schoon water na te spoelen, zodat ik de volgende keer de spacmessen, speciekuip e.d. van harde gipsrestanten moet ontdoen. Als ik stoned ben is het gewoon: Laissez faire, laissez passer en dat werkt voor geen meter.

                              Comment


                                #45
                                Re: tim hofman van BNN begint wietplantage!

                                Vandaar ook MP75, heb je meer tijd om te messen. Roodband/geelband/snelband is gamma eh..

                                Comment

                                Bezig...
                                X