Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

    Korting op 420shop
    .........................
    Last edited by Ganjax; 29 April 2013, 05:42.

    #2
    Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

    Dit is het slimste bericht over wiet wat ik heb gehoord in dit hele jaar...

    Comment


      #3
      Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

      Zou mooi zijn als dit doorgaat Je laat een aantal langdurig werklozen zo`n plantage runnen.. scheelt de staat een hoop geld!

      Comment


        #4
        Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

        ja goed idee, maar dit zal ook weer problemen met zich meebrengen
        maar voor alsnog, we zullen zien

        Comment


          #5
          Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

          En als uit het niets. Van de ene op de andere dag willen een hele hoop gemeenten zelf aan de kweek. Ik blijf achterdochtig. Gemeenten die wiet kweken hebben straks een groot deel van de handel in eigen hand. Als die op een dag zeggen (om wat voor reden dan ook) we kappen ermee sluit de shop.
          Legale wieteelt is mooi maar niet door de overheid of op gemeentelijk niveau.

          Comment


            #6
            Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

            Met JiMBR0wsKi eens...

            Comment


              #7
              Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

              Ja bijvoorbeeld dit soort problemen, en dat zou niemand willen.
              het beste zou zijn alleen controle door de overheid, ik denk inderdaad ook als je alles toegeeft dat het binnen de kortste keren verdwijnt

              Comment


                #8
                Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                Ik had het nog niet op die manier bekeken, bij deze mijn mening bijgesteld

                Comment


                  #9
                  Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                  Waar kan ik solliciteren? Voor een job daar verhuis ik met veel goodwill naar Nederland
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                  Comment


                    #10
                    Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                    ik moet er echt niet aan denken, gemeentelijke wiet. Ze kunnen nog niet eens een rotonde plannen zonder driejarig milieuonderzoek. Door regeltjesdrang zal die wiet niet beter of goedkoper zijn, en eerder gemedicaliseerd worden. oftewel : alleen medicinale gebruikers, bij voorkeur geregistreerd.

                    Goed : zowat alles is beter dan het huidige non-systeem. Maar ik wil geen overheidsinmenging hierin. Althans zo min mogelijk.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                      Als een gemeente zelf kweekt, kan ze nauwelijks meer volhouden dat alle wietkwekers misdadigers zijn die allemaal opgepakt moeten worden. Wat dat betreft zou het kweek-klimaat wel eens beter kunnen worden voor ons.

                      Natuurlijk kan een gemeente nooit (direct) de varieteit leveren die gevraagd worden. Dat geeft niet. Dat gaat net zo werken als met alcohol: 99% van de mensen vindt het helemaal niet erg om Heineken te drinken. Ze zullen het ook niet erg vinden om gemeente-widow te roken, als de rookbaar en makkelijk verkrijgbaar is.
                      Voor de 1% zeurpieten die iets anders willen zijn er Belgische bieren en hobbybrouwers - en zo zal er ook een (zwarte) markt blijven voor haze en hash - maar die markt zou wel eens klein kunnen zijn.

                      Voorlopig kunnen gemeenten ook nooit het volume leveren dat gevraagd wordt. Ze worden dus gewoon een extra kweker; voor zowel kwekers als blowers gaat dat heel weinig uitmaken de eerste jaren.

                      Ik zit me al te verkneukelen bij de eerste gemeente die ontdekt dat een hele kas vol boven de 15% zit. Wat gaat zo'n gemeente doen? Zichzelf als narco-gemeente aangeven bij Opstelten? De hele oogst verbranden? Of... toegeven dat ie maatregel onhaalbaar is?

                      Ik hoop dat hobbykwekers over 10 jaar dezelfde status hebben als hobbybrouwers.

                      Comment


                        #12
                        Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                        Vind het idee goed maar er wordt op verkeerde schaal gekeke

                        Het moet meer een sociale kwestie worden

                        Bv.
                        Er zijn genoeg mensen (kijk naar deze fora) welke wefens omstandigheden niet kunnen en `mogen` werken maar wel hun eige wiet wille kweken

                        Door zon kas neer te zette voor deze mensen + bv geestelijk gehandicapten (als zorgboerderij) hier mogen kweken zal t al een stuk beter zijn.

                        De medicinale kwekers mogen hun deel meeneme die ze nodog hebbe en de rest gaat naar coffeeshops/ andere medicinale gebruikers

                        Op deze manier kan iedereen individueel kieze voor het soort dat zij denken nodig te hebbe en houd je variatie

                        Plus je creeert voor veel mensen een sociaale gelegenheid

                        Pz

                        Comment


                          #13
                          Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                          Een ding kan ik op voorhand voorspellen: als het doorgaat wordt de gemeentenwiet onbetaalbaar, zeker als ze "joefen" moeten gaan inzetten. Ik zal uiteenzetten waarop dit standpunt is gebaseerd. Zo'n joef moet het minimum loon gaan verdienen en verricht slechts een derde deel van de arbeid die een normaal mens verricht. "Joefen" hebben heel veel toezicht nodig van duurbetaalde professionals. Dus de loonkosten zijn gigantisch. Verder, als een overheidsorgaan een consumptieartikel op de markt zet, moet dat minimaal voldoen aan bepaalde criteria: zoals een vastgesteld THC-gehalte, geen reststoffen van bemesting en gamma bestraald worden. En alles zal moeten worden gecontroleerd door een of andere voedsel- of warenautoriteit. Ik vind het vrij naief, om te veronderstellen dat een paar hobbykwekers met een beperking hierdoor in eigen behoefte kunnen voorzien en het "overschot" door de gemeente op de markt kunnen laten zetten. En dan laat ik de beveiligingskosten nog buiten beschouwing. We praten hier immers niet over een sportkantine, waarbij de buit hooguit bestaat uit een paar kratten bier en een paar tientjes uit de amusement automaat.
                          Last edited by Xtreme; 17 December 2012, 15:09.

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                              feit : drugs= de winnaar van de war on drugs (of bedoelden ze daar het verplicht stellen van drugsgebruik door militairen mee?)
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X