Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Miserie in Belgiė

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
    Wij bij Nederland maar niet als samehorend deel. Gewoon sammenwerkend verband zou fijn zijn! Misschien nog onze eigen wetgeving ofzo, dat we nog iets te zeggen hebben. Maar op economisch vlak ons gaan aansluiten hebben wij aan Walonie zeker geen nood meer. Denk zelf dat we nog een meerwaarde kunnen bieden aan Nederland op economisch vlak ook dus we winnen er beide bij. Maar eer een dergelijk idee opkomt bij onze politici zal het Kerstmis 2100 moeten zijn vrees ik...
    Als we die piste volgen dan gaan we naar een confederale staat zoals de US of A zijn. Samen sterk maar elke staat in dit geval bv Vlaanderen, wallonie en Nederland blijven hun eigen wetten behouden.

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Creezr View Post
      Niet noodzakelijk we kunnen als we willen en de middelen hebben een staatsgreep plegen en de problematiek zelf oplossen. Maar dit is gewoon een fantasie.
      Heb je destijds die reportage niet gezien op de RTBF waarin men deed ofdat Vlaanderen eenzijdig de onafhankelijk had uitgeroepen? Natuulijk hebben we de middelen maar de walen zullen dit nooit zonder slag of stoot aanvaarden.
      Oorspronkelijk geplaatst door zion View Post
      En wat met Brussel dan?

      Het is nog altijd niet duidelijk wat er gaat gebeuren met de regering.
      Koning ontvangt voorzitters Kamer en Senaat

      Greetz,
      zion
      Als we even verderdenken op de piste van een confederale staat dan kan Brussel ook onafhankelijk worden binnen de confederatie. Zoals Vaticaanstad dus.

      Comment


        #18
        Als we even verderdenken op de piste van een confederale staat dan kan Brussel ook onafhankelijk worden binnen de confederatie. Zoals Vaticaanstad dus.
        Denk dat de problemen zich dan gaan blijven opstapelen.
        Brussel = bestuurlijk centrum van de EU
        Ik vind dat we op dit moment (nog) niet moet beginnen aan zulke hervormingen.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door zion View Post
          Denk dat de problemen zich dan gaan blijven opstapelen.
          Brussel = bestuurlijk centrum van de EU
          Ik vind dat we op dit moment (nog) niet moet beginnen aan zulke hervormingen.

          Ik denk dat net omdat Brussel het bestuurlijk centrum van de EU is dat het onafhankelijk van Belgie zou moeten worden.

          Maar ik ben wel akkoord met je dat we op dit moment niet klaar zijn voor zulke hervormingen. Als we zelfs BHV niet opgelost krijgen

          Comment


            #20
            BHV is voor jannette. Die stomme wannabe burgemeesters moeste zich maar aan de regels houden en dan was deze shit er nooit geweest.
            Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

            Comment


              #21
              Ik woon in Brussel meest van de tijd en ik kan jullie 1 iets zeggen over Brussel: Liever kwijt dan rijk!
              Niets anders dan vreemdelingen die het niet zozeer goed menen (en hier baseer ik me NIET op stereotiepen, ik wil jullie mijn verhalen gerust doen!). Wist niet dat men het een confederale staat noemt eigenlijk. Wat zijn dan de voordelen vraag ik me af. Ik hoor veel mensen zeggen over economische samenwerking maar volgens mij kan dat ook als we er niet bij horen. Al maak ik me de bedenking dat bijvoorbeeld bij internationale handel (wat in geval van samenwerking dus NATIONALE handel zou worden) de voorwaarden anders liggen qua taksen. Stof ter discussie zo blijkt.
              Ondertussen groeien mijn dames rustig verder in een land waar 'gedogenbeleid' heerst...

              Comment

              Bezig...
              X