Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mes onder mn kussen na overval

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mes onder mn kussen na overval

Korting op 420shop
    DEN HAAG - [LEZERSRECHTBANK DEN HAAG] Chieltje (12) kocht zijn drugs altijd bij de vrouw aan de Coevordenstraat en wist dus dat zij naast wiet ook geld in huis had. Hij tipte een aantal oudere vrienden, die de vrouw (39) later op zeer gewelddadige wijze overvielen. Het slachtoffer werd vastgetapet en zwaar mishandeld. Tot overmaat van ramp liep haar hondje ook nog weg omdat de overvallers de deur lieten openstaan.

Hoofdverdachte Jar C. (20) voor de rechter. De Hagenaar pleegde tijdens zijn proeftijd een gewelddadige overval.
    Hoofdverdachte Jar C. (20) en twee medeverdachten (17 en 12) stonden gisteren voor de overval terecht bij de Haagse rechtbank. De jongens stormden op 10 september met bivakmutsen de woning binnen, waar ze de vrouw met geweld overmeesterden. C. sloeg haar twee keer met een knuppel op haar hoofd. Een handlanger knevelde haar armen en benen met plakband. Toen ze een van de jongens in zijn kruis trapte, nam het geweld nog verder toe.

De jongens haalden het hele huis overhoop op zoek naar geld en verdovende middelen. Omdat de buit tegenviel -veertig euro, een paar ons wiet- namen ze ook een X-box, een kruisboog en twee mobiele telefoons mee. Toen hun plastic boodschappentas vol zat, gingen ze er in een auto vandoor.

C. verkocht de spellen van de gestolen computer een dag later bij een pandjeshuis. Hij verdeelde de opbrengst van 150 euro onder drie daders. Chieltje, de piepjonge vierde verdachte, kreeg niets omdat hij niet actief aan de overval zou hebben deelgenomen.

C. bleef niet lang uit handen van de politie. Hij voerde talloze gesprekken met een van de gestolen telefoons, waardoor de politie hem eenvoudig kon traceren. Ook de rest van het bewijs werd de recherche in de schoot geworpen. In de afgetapte gesprekken praatte C. honderduit over de overval.

Na zijn arrestatie legde de Hagenaar een gedetailleerde bekentenis af. Hij verklaarde goed voorbereid op pad te zijn gegaan. Bij de skatebaan in het Zuiderpark hadden hij en zijn vrienden afgesproken eerst een voorverkenning te doen, om daarna met veel geweld binnen te vallen.

Aan alles was gedacht: de jongens hadden naast tape, bivakmutsen en een knuppel ook spray meegenomen om in de ogen van het hondje te spuiten. Een poging het beestje uit te schakelen mislukte echter, waarna het in paniek de deur uitrende. De hond kwam pas zes dagen later terug.

Rechtbankvoorzitter mevrouw E. Timmermans had geen goed woord over voor de jongens. ,,U hebt dit gedaan uit pure hebzucht. U hebt een vrouw geboeid en verrot geslagen voor een spelcomputer en een beetje wiet. Het is mensonterend!

De officier van justitie sprak van een laffe daad. Ze eiste vier jaar cel tegen C., waarvan zes maanden voorwaardelijk. Ook moet hij van het Openbaar Ministerie contact houden met de reclassering. Vermoedelijk resulteert dat in een anti-agressietherapie.

Het was niet de eerste keer dat C., postsorteerder van beroep, met politie en justitie in aanraking kwam. Eerder werd hij al veroordeeld voor een poging tot zware mishandeling, een fietsendiefstal en een vernieling. Hij verrichtte een werkstraf bij de Stichting Stop Zinloos Geweld, maar stak daar kennelijk niet veel van op.

Tijdens zijn proeftijd ging hij opnieuw in de fout, wat hem volgens de officier van justitie op een extra gevangenisstraf van twee weken moet komen te staan.

Het slachtoffer uit de Coevordenstraat eist ruim 1500 euro smartengeld van de verdachten. Ze wil gecompenseerd worden voor alle ellende die de jongens hebben veroorzaakt. Ik ben sindsdien manisch depressief, schreef ze in een verklaring aan de rechtbank. Ik heb rug-, oog- en hoofdpijn. Ik heb last van huilbuien en wil het liefst de hele dag in bed blijven met de deken over mijn hoofd. De hond uitlaten durf ik alleen als de buurman met me meegaat. Als ik thuis ben, controleer ik voortdurend alle sloten. Ik bang zo bang dat die jongens terugkomen. Ik slaap sinds de overval met een keukenmes onder mijn kussen.

De hond is de traumatische overval ook nog lang niet te boven. Als het beest een onbekend geluid hoort, gaat hij trillend op zoek naar zijn baasje.

De rechtbank nam het de mannen bijzonder kwalijk dat ze de vrouw in haar eigen huis te grazen hadden genomen. ,,Een overval op straat is al gruwelijk, maar in huis moet iedereen zich veilig kunnen voelen. Daarom is zon overval vele malen erger.

Tegen de 19-jarige verdachte eiste het OM een gevangenisstraf van 16 dagen, wat gelijk staat aan zijn voorarrest. Justitie verdenkt hem van heling van een gsm. De zaak tegen 17-jarige verdachte werd aangehouden omdat het onderzoek nog niet is afgerond. De 12-jarige verdachte moet van het OM acht dagen de cel in en moet daarnaast een werkstraf van honderd uur verrichten. Als hij tijdens zijn proeftijd opnieuw in de fout gaat, dreigt een half jaar cel.

Het is niet bekend of de vrouw wordt vervolgd voor haar illegale wiethandeltje. Uitspraak op 6 februari uitspraak.

Grtz

Re: Mes onder mn kussen na overval

Damn... waar gaat dit toch allemaal naartoe?
    Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

Comment

Re: Mes onder mn kussen na overval

Erg heel erg...altijd al dat geweld en voor wat? wat weed en 40euro + een spelcomputer. Woohoo buit van de eeuw... en Hoe dom kan je zijn, je steelt een mobiel en je gaat daar dan nog ff met telefoneren + je praat over de overval, kan het soms echt niet geloven hoe dom dieven wel niet kunnen zijn.

peace

Comment

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X