Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Link gevonden tussen Cannabis en allergieŽn

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Link gevonden tussen Cannabis en allergieŽn

Korting op 420shop
    Het UZA te edegem heeft eergisteren bekend gemaakt dat cannabisgebruik, zelfs passief gebruik (!), een allergie kan veroorzaken voor citrusvruchten en bepaalde pit- en steenvruchten. De patiŽnten worden zelfs allergisch voor wiet zelf. volgens Didier E, adjunct diensthoofd Immunologie en Allergologie van het universiteit ziekenhuis Antwerpen ligt de oorzaak mogelijk bij het gewijzigd consumptiegedrag van de gebruikers. "er wordt volgens de cijfers veel meer cannabis gebruikt dan vroeger en men kruist ook planten om ze krachtiger te maken, zoals de Amnesia-soort. Als neveneffect zouden in die planten ook bepaalde eiwitconcentraties mee toenemen. Het zijn die eiwitten die voor allergieŽn zorgen", aldus de adjunct.
    Tip: wil je weten of je zelf allergisch bent neem je een bud en hou die 10sec tegen je onderarm, als je allergisch bent wordt het rood,jeukt het en kan er zelfs uitslag komen. (Heb dit echt al zien gebeuren bij een vriend die allergisch was aan wiet!)

Re: Link gevonden tussen Cannabis en allergieŽn

Een andere bron zegt nog:
    Naast een allergie voor citrusvruchten en bepaalde pit- en steenvruchten lijkt de gevoeligheid volgens Ebo ook uit te deinen naar tabakproducten en latex.
    "Een latexallergie compliceert dan weer een operatie, " aldus Ebo, die schroom bij patiŽnten opmerkt om over cannabisgebruik te praten.
    Wel vreemd dat de allergie zo ver uitdeint. Hopelijk is dit geen bangmakerij. Ik ga er nu van uit dat bepaalde mensen het gewoon "in zich" hebben, en dat wiet de trigger is. Misschien kan overmatig eten van sinaasappelen hetzelfde uitlokken.
    Een beetje hetzelfde verhaal als bij psychoses: Wiet is enkel de trigger, de psychische problemen had men eigenlijk al, diep vanbinnen.
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

@ bombadil, ongeveer een vijftal jaar geleden zei een vriend tegen me dat hij allergisch was aan wiet... Ik maar lachen natuurlijk omdat hij al zeker 4 jaar nimeer had geblowd en ook nooit zwaar gebruiker was geweest... Dus ik neem een dikke bud en wrijf die over z'n onderarm. Nog geen tien seconden later werd het vuurrood met uitslag en jeuk...
      Persoonlijk denk ik zelf dan ook dat het meer in de genen zit eigenlijk... Vermits diezelfde vriend aan bij wijze van spreken bijna aan alles allergisch is en maar heel sporadisch heeft geblowd (Amnesia bestond zelf nog niet)
      Misschien idee voor volgend onderzoek?

Comment

Ja Leo, de onderzoeken hierover zijn de wereld nog niet uit. Bijv. tegen huidziekte psoriasis hebben ze vele creme's en smeermiddelen en desnoods licht-terapie. Je kan er vanaf komen, maar meestal komt het altijd weer terug.
        Moeilijk te bestrijden dus. Het topje wiet op mn onderarm heeft gelukkig bij mij geen nare gevolgen. Interessant zou zijn dat hierover meerdere onderzoeken komen.

Laters en spreek je Holmes
        The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Dit klopt ind...
          Als ik de buitenplanten knip/aanraakte met me arm kreeg ik ind ook jeuk...
          Met de handen had ik geen probleem,maar wel andere lichaamsdelen die de plant raakte.

Alleen met snowball en brabants wit heb ik er geen last van gehad.

Comment

opzich niet zo gek toch. Wiet is ook maar een plant, als je hooikoorts hebt ben je ook allergisch voor bomen (het zijn de pollen ja, maar die komen van de bomen).

voor alles is wel een allergie dus ook voor wiet.

Comment

Dat een mens allergisch aan wiet kan zijn kan ik nog inkomen, maar dat wietgebruik je allergisch maakt aan fruit en groenten en dergelijke is gewoon klinklare onzin en het zoveelste propagandatruukje om cannabis in een slecht daglicht te stellen.
              ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

Het draait allemaal om argumenten, vind ik. Hier de mijne:

Het onderzoek is nergens terug te vinden; geen openbaarheid is iets te verbergen hebben. Ook erg kleinschalig, met slechts 15 personen. Aannames worden gauw gemaakt, aangezien de publicatie nog niet voltooid is en nog 75 mensen onderzocht worden. We moeten de dokter dus geloven op zijn woord en aannames? NEE! Hij heeft geen bewijs, geen statistiek, geen rapport, geen verslag, geen openbaring. Enkel wat zinnetjes in de krant maakt het nog geen feit.

Misschien is het wat raar verwoord in de media. Dit is mijn interpretatie: 15 reeds allergische mensen werden onderzocht op hun allergie voor cannabis, ze bleken in het geval van citrusallergie ook allergisch te zijn voor cannabis. Ik zie daar niet per definitie een absolute empirische link tussen. Zeg eerlijk: 15 personen is weinig voor een onderzoek naar allergieŽn. Ik zou zelf minstens 200 mensen nemen voordat ik een conclusie zou durven trekken. Ook de link met latexteelt (waarbij planten beschadigd raken en dŠŠrdoor intensiever gaan afweren) naar het stress-vrij veredelen van planten vind ik een brug te ver. Het zijn twee verschillende typen reacties, ťťn is afweer naar externe omstandigheden en de ander is voortplanting. Hoewel ze beide onder evolutie vallen, wil dat niet zeggen dat dit dezelfde gevolgen oplevert.
                Tevens zie ik nergens dat tabaksgebruik wordt uitgesloten. Uit observatie hier, merk ik toch dat Belgen ook gewoon rooktabak in hun jointjes draaien. Een tweede mogelijke oorzaak dus. Dat is een doodsteek voor iedere aanname/hypothese.

Wetenschappelijk gezien is dit nieuwsbericht net zoveel waard als een handje zandkorrels. Om over verborgen agenda's van de onderzoekers en hun financierders maar te zwijgen.

Persoonlijke noot:
                Didier Ebo, tot je het tegendeel bewijst ben je een flutwetenschapper.

UVA geeft zelf ook aan:
                Om uit te zoeken wat er eerst is of was, is er wel meer (epidemiologisch) onderzoek nodig.
                oftewel: te snel conclusies getrokken, maar we noemen het toch een feit.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik dacht al zoiets Erg diep heb ik er niet op ingekeken, maar gelijk heb je
                  Dat de meeste Belgen gewone tabak tussen hun joints gooien klopt, dat heb je goed geobserveerd
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Ik schrik me de tring!!

Mijn vrouwtje heeft ook vaak huiduitslag, geen idee waar het van komt. Ze blowt zelf niet, maar zit wel fijn in mijn rook

Ze krijg vanavond een top tegen dr arm
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Mijn vrouwtje heeft ook vaak allergische reactie's, zei blowt niet.
                      Toch heeft ze van een topje of van de rook geen alleegische reactie's...
                      Dat onderzoek stelt echt wel niks voor...

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
                      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

men kruist ook planten om ze krachtiger te maken, zoals de Amnesia-soort.
                        Da's meer een gevalletje van het renamen van een SSH toch ?
                        Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Citrus-vruchten moeten een waarschuwing krijgen:

"Veelvuldige consumptie van dit fruit kan een allergie veroorzaken voor cannabis, waardoor medische behandeling met cannabis lastig of onmogelijk kan worden. Mocht U ooit veel pijn krijgen, of epilepsie, of chemotherapie, dan zult u dankbaar zijn als u deze citrusvruchten hebt laten liggen."

Er van uitgaande dat die link tussen wiet en citrus daadwerkelijk bestaat - en dat heeft LR2 stevig genoeg ontkracht.

Comment

Geen reactie! Mochten jullie nieuwsgierig waren..
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Ontkracht, ontkracht, nou dat is een grote term. Ik verwacht van jullie dat jullie meedenken De link kŠn immers prima bestaan, maar zonder onderzoek of laat staan statistische significantie is er geen eenzijdig bewijs voor die link. The absence of evidence is not the evidence of absence, om maar even uit een blowersfilm te quoten (was dat pineapple express?). Daarmee bedoel ik: dat er nu nog geen bewijs is, wilt niet zeggen dat er geen bewijs kan komen die die link aantoont. Dat bewijs is er volgens de dokter ook al, maar in mijn optiek is dat magerder dan een hond op vegetarisch dieet.

In de Quest hier op het toilet (2006?) staat trouwens dat allergie juist een pluspunt is, als je vaak last hebt van hersentumoren. Laten we op de eerste plaats hopen van niet, natuurlijk. Omdat je allergisch bent voor bepaalde eiwitten (van bijvoorbeeld pinda's) krijgen mensen vaak ůůk een allergische reactie bij het ontstaan van bepaalde hersentumoren die gelijkwaardige eiwitten uitscheiden. Er is dus wel een soort eiwit-reconaissance in het lichaam aanwezig die schadelijke dingen herkent. Als je dat aan bijvoorbeeld nu.nl vertelt, precies zoals het hier staat.. Dan heb je volgende week het bericht: "Pinda allergie geneest/veroorzaakt/isgoedtegen hersentumoren." Om maar een voorbeeldje van slechtlezende copy-paste journalistiek te noemen. Het gebeurt echt vaker dan je denkt!

Daarbij komt nog eens de belachelijke universitaire drang tot publicatie van enkel 'interessante en baanbrekende' artikelen. Als je geen nieuwswaardig onderzoek doet, heb je tegenwoordig kleine kans op money van de overheid, universiteit of bedrijven. Dat is fout, weten ze, maar doen ze niets aan. Een blik werpen op de praktische toepasbaarheid van Belkin's managements-theorie is bijvoorbeeld te oninteressant om geld te vangen, hoewel de wereld wel toe is aan een herziene versie van dit poeslieve en altijd positief gestelde model dat vaak tegendraads werkt. Bijna heel de overheid en het zakenleven gebruikt het model.. Maar het boeit buiten de HR-meisjes eigenlijk niemand of het nou werkt of niet.
                              Maar iets wat een wet kan helpen doordrijven, of een hele bevolkingsgroep sociaal achterstelt is natuurlijk het geld meer dan waard. Kijk maar naar Opstelten, die regelmatig rapporten terugstuurt omdat de uitkomst niet naar zijn zin is. In onderzoek nummer 1 bleek dat wiet prima te legaliseren was, met wat horten en stoten maar het is mogelijk! Daarna heeft hij de onderzoeksvraag aan laten passen naar zoiets als: hoe past de legalisatie in het huidige beleid van de EU? Daar kwam uit dat het niet mogelijk was, best logisch. Want er zijn wat beleidsaanpassingen nodig waar eigenlijk geen tegenstand voor bestaat, maar in het huidige beleid - zoals hij is - kan het gewoon niet. Toch betaal je als minister dan de onderzoeksrekening Š €50.000 tweemaal.
                              Afijn, ik draaf weer door..

The take home message:
                              Blijf een oplettend lezer, en laat je niets zomaar wijsmaken! Ook niet als het van mij komt
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X