Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Link gevonden tussen Cannabis en allergieën

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    LR2

    Vertel eens welke leugens er op coffeeshopnieuws.nl te vinden zijn dan ?

    Ben benieuwd...

    Grtz,
    Peter Lunk
    Admin www.Coffeeshopnieuws.nl

    ...

    Comment


      #32
      verwijzen zitten onwaarheden genoeg - maar de site claimt dan ook niet dat die verhalen waar zijn. Ze claimen alleen dat die artikelen gepubliceerd zijn - en dat zijn ze, anders zou je de link niet kunnen volgen.

      Coffeeshopnieuws is ook niet strikt pro-wiet in wat ze doorgeven: Anders zouden ze de onzin van Opstelten wel censureren. Maar nee: Ik zie keurig de "verantwoording" van de wietpas en de growshop-wet voorbij komen. Veel onzinninger en anti-wiet kun je niet worden. Dus nee: Ik zie geen ernstige vertekening van de feiten en standpunten bij Coffeeshopnieuws.nl.

      MrLunk: Ga alsjeblieft door met die site, zoals 'ie nu is. Je inzet wordt (door mij althans) zeer gewaardeerd.

      Comment


        #33
        http://www.coffeeshopnieuws.nl/index...ger-jan-hebben

        Dit artikel stootte me. Uit onderzoek/vragenrondje onder coffeeshophouders komt de conclusie dat burgers en mensen in de buitenwijken overlast ondervinden.. Natuurlijk komt dat er uit. Want de coffeeshophouders willen hun gelijk uiteraard, en daarvoor moet de gewone burger (die niet ondervraagt lijkt!) ergens last van hebben. De getrokken conclusie bestaat 'gevolgen' uit een betoog van de middelbare school over het onderwerp 'coffeeshops verbieden of niet'? Zoek maar na, ik heb er zelf zo ook een boel geschreven.

        Ik kom er verder niet meer hoor, maar als ik er nu het bovenste artikel bij neem, zie ik dat er toch een (misschien onbewust!) filter over heen ligt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #34
          Toch even over die feiten: Voor zover ik weet is er precies 1 onderzoek dat een link legt tussen wiet en psychose. Dat onderzoek stamt uit Engeland. Geen enkel ander onderzoek heeft een significante link kunnen vinden. Heb ik dat fout? Zijn er meer onderzoeken, inmiddels?

          Comment


            #35

            Comment


              #36
              http://link.springer.com/article/10....606-013-2605-zhttp://scholar.google.nl/scholar?hl=...osis&btnG=&lr=
              Last edited by LR2; 1 October 2013, 19:28.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #37

                Comment


                  #38
                  heel kort off-topic... Ik ben het met je eens dat de titel die coffeeshopnieuws erboven heeft geplaatst misleidend is. De rest van het artikel is veel beter.
                  Ik ben het ook met je eens dat dat soort titels slordig zijn, en dat eigenlijk iedere verslaggever zijn feiten dubbel zou moeten checken... maar ik vind dat coffeeshopnieuws dat beter doet dan de meeste kranten.

                  Wat mij betreft is dit geen "ruzie" maar een intelligente discussie die keurig met feiten even wordt uitgewerkt.

                  On topic: Hetzelfde artikel "bewijst" dat er uiterst zelden mensen met een acute wiet-allergie op de eerstehulp komen. (Zou zo'n allergie ooit menens worden, dan zou dat moeten blijken uit de statistieken.)
                  (Waar ik weer bij moet zeggen dat ik het een vreemd artikel vind. Het lijkt wel of alleen drugsgebruikers onderling vergeleken worden, in plaats van ze te vergelijken met een "nuchtere" (= alleen ladderzatte) controlegroep.

                  Comment


                    #39
                    Last edited by smoking leo; 1 October 2013, 23:19.

                    Comment


                      #40

                      Comment


                        #41
                        Dat op coffeeshopnieuws is gepubliceerd.
                        Als je reacties wilt of commentaar wilt geven moet je daar de auteurs voor aanschrijven.

                        Het was nieuwswaardig genoeg om op coffeeshopnieuws te publiceren...

                        Comment

                        Bezig...
                        X