Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nultollerantie joints in Antwerpen, directe boete van 75€!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nultollerantie joints in Antwerpen, directe boete van 75€!!!

Korting op 420shop
    http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...lke-joint.aspx
    Dank aan Bart de Wever en alle NVA-separatisten

Re: Nultollerantie joints in Antwerpen, directe boete van 75€!!!

Ook gelezen deze morgen...

Tja, doe het dan thuis zoals het hoort, wiet hoort niet op de straat...

Althans dat is mijn idee.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

In Antwerpen kun je sowieso beter geen wiet kopen las ik op een ander forum.
      Er zitten nogal wat verontreinigingen in de wiet die daar op straat verkocht wordt. (!)

Buiten dat, hoort het niet op straat vind ik ook.
      Als ik langs een coffeeshop loop snap ik dat er een wietlucht omheen hangt, maar ik hoef het niet overál te ruiken.
      Een beetje festival in Amsterdam hoef je niet heen met de kids of met oma, die zijn apestoned na een half uurtje wandelen.
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Adolf De Wever begint meer en meer kleur te bekennen.
        ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Comment

ja de wever is aan het naaien .. maar naast dat feit vind ik het eigenlijk maar niet meer dan normaal dat er buitenproportieboetes worden uitgeschreven ..

ja ik heb ook nog op straat geblowd, ja ook in een cafe waar dat al zeker niet hoorde zelfs in een supermarkt kreeg ik eens een smeulende tuut in mijn handen geduwd door mijn 'foute' vrienden .. ik rookte gewoon mee en zat niet na te denken over wat ik nu precies aan het doen was, en vooral waar en waarom dat mss niet zo hoorde te gaan .. zucht .. nu ben ik een ouwe in vergelijking met mijn toenmalige leeftijd en nu, hoewel ik 'all for' wat betreft blowen en jointjes, nu denk ik mij helemaal te kunnen vinden in die boetes ..

je hoort geen overlast te veroorzaken, doe je dat niet dan zal je ook geen boete aan je been hebben. jongeren die een jointje op zich dragen en beboet worden hebben pech maar ze hadden er ook voor kunnen zorgen dat ze die joint niet bij hadden op een plaats waar je kan beboet worden.. ga gewoon thuis op zolder blowen of in je achtertuin waar geen smurfen rondlopen (smurfen zijn belgische wouten btw) .. hobbykwekers zoals mij zorgen nooit voor overlast dus wat zou ik het erg vinden dat er boetes worden uitgeschreven. mijn hele jeugd kreeg ik één keer een boete, een driedubbele en ze hadden volledig gelijk toen het een driedubbele werd .. ik deed drie dingen tegelijk fout .. op het trottoir (voetpad) in tegengestelde richting fietsen met een passagier achterop die daar niet hoorde op te zitten .. verder heb ik me steeds gedragen dus zelden ben ik aangesproken om me te verantwoorden laat staan om me te laten fouileren ..

aan zei die een boete krijgen wens ik dat ze zelf niet kweken en door die ene boete plots in het vizier van de grote smurf lopen .. suc6

Comment

Uit protest iedereen voortaan sjekkies roken met lange vloei!
            Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Cannabis hoort gebruikt te worden thuis, lekker languit in je zetel of in privé vriendenkring
              met deze boetes willen ze waarschijnlijk hangjongeren strenger aanpakken.. wat nog zo geen slecht idee is
              #puffpuffpasstuesday

Cannatuin '13

Comment

Overlast is nogal subjectief. Ik persoonlijk heb meer last van de stank van friet, drank en auto's dan van de geur van wiet.

Ik denk ook niet dat wiet thuis gerookt "hoort" te worden. Kom op zeg: Mag een mens alsjeblieft voor zichzelf bepalen waar hij het lekkerst stoned is? Voor mij: Niks zo lekker als stoned door het bos wandelen of op een bankje in het park zitten, terwijl mijn hond probeert eekhoorns te achtervolgen.

Zolang iedereen op straat tabak mag roken, zijn auto laten stinken of zichzelf te zwaar parfumeren, moet er niet over de stank van wiet gezeurd worden. Zolang de dronkelappen vrij mogen rondbrallen moet er niet over overlast van blowers gezeurd worden. Het is allemaal achterlijke, kleinburgerlijke discriminatie.

Aan de andere kant: Het schijnt dat die wiet in Antwerpen zo vol zit met lood, cement, glas en hormonen dat het eigenlijk op het chemisch afval thuishoort - dus inderdaad niet op straat.

Comment

Dat is België !!! Zal altijd kleingeestig zijn op vlak van cannabis en zal er zeker niet beter op worden , ik zeg niet dat je moet roken in winkelstraten enz maar een jointje roken s'avonds op het strand is en blijft altijd chill

Comment

Op het strand zouden ze misschien filtersigaretten moeten verbieden: Die verteren te langzaam. Joints zijn geen probleem: Papier, karton, tabak en wiet zijn niet schadelijk voor de natuur.

Het blijft natuurlijk netjes om je peuken af te voeren. Ik heb veel wildgekampeerd, en heb er een gewoonte van gemaakt iedere plek waar ik neerstrijk schoner achter te laten dan ik 'em vond.

(Heb een keer in een stikdonkekre nacht, knalstoned, lopen pootjebaden in een lichtende zee. Daar had ik zelfs nog wel 75 euro voor willen neertellen.)
                    Last edited by Blani; 7th September 2013, 23:01.

Comment

Belachelijk !
                      Gelukkig woon ik niet in antwerpen !
                      Ziehier het nieuwsbericht voor wie het wilt zien : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml

Comment

Er moet gewoon wat gezond verstand gebruikt worden. 75€ boete vind ik persoonlijk niet genoeg als men cannabis rookt in de omgeving van drukte. Ik woon niet ver van het park van Nieuwpoort en zie regelmatig jongeren roken in het park waar ietsje verder een waterspeelplein is voor kleine kinderen. Het park wordt regelmatig gebruikt door scouts/chiro & verschillende sportverenigingen. Ik vind het dan volkomen normaal dat die jongeren problemen hebben met de politie.

Ikzelf rook regelmatig laat op de avond in het park, op de pier, aan het spaarbekken en heb in al die jaren al 4x politie tegengekomen. Vriendelijk reageren kan je al heel ver brengen. Tot zo ver nog geen "inbeslagname" en/of boete er aan overgehouden.

Zoals ik al zei: We moeten gewoon het gezond verstand gebruiken.

Comment

Mensen geen stress de Wever is teruggefloten, de provinciale wet staat nog steeds onder de federale wet dus is sowieso ongeldig...
                          Wou nog ff meegeven dat we in Antwerpen helemaal niet naar straatdealers gaan maar laten we zeggen dat er altijd wel een vriend is waar je terecht kan. Blowen op straat hoort idd niet maar wij moeten hier vechten voor wat respect en duidelijkheid terwijl WIJ de slechte mensen zijn. Dit is Nederland niet maar ik denk dat we toch dezelfde erecode gebruiken zoals discretie, niet in een park waar kinderen spelen en dergelijke

Comment

‘Kritiek is onterecht’

Het Antwerpse parket is het niet eens met de Liga voor Mensenrechten wanneer die zegt dat het nieuwe drugsbeleid van Antwerpen niet wettelijk is. Bij overlast kan er wel vervolgd worden, klinkt het.

‘In de omzendbrief wordt aan het strafrechtelijk vervolgen van cannabisbezit voor persoonlijk gebruik inderdaad de laagste prioriteit gegeven, maar de omzendbrief zegt ook dat in bepaalde gevallen, zoals bij overlast, daarvan kan worden afgeweken. Wij willen altijd het gesprek aangaan met de Liga, maar hun kritiek dat het nieuwe drugsbeleid onwettelijk zou zijn, is dus onterecht’, zegt Ken Witpas van het Antwerpse parket.
                            De Wever is dus niet teruggefloten SMoking Leo.
                            ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Comment

Ze zouden daar beter allemaal samen een jointje roken,en zet die ploat af.
                              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X