Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabiod Receptor Type 1

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabiod Receptor Type 1

    Korting op 420shop
    Ik heb wat zitten lezen over het lichaams eigen cannaboide systeem van cannaboiden en cannaboide receptoren CB1 en CB2. Bijv.

    http://www.medscape.com/viewarticle/572252

    over CB2 wordt niet veel geschreven, met name is er onderzoek gedaan naar de CB1 receptoren. De cannaboide die we uit ingenomen cannabis opnemen komen perfect overeen met onze lichaamseigen cannaboiden en nemen de plaats in op onze CB1 en 2 receptoren om zo het systeem te activeren. Het meeste wat ik gelezen heb tot nu toe, beschrijft dat het CB1 systeem veel al een inhibitoire (remmende) functie heeft op de activiteit van een aantal neurotransmittors en in het spijsverteringsstelsel zou het maaglediging vertragen terwijl het honger stimuleert en de darmactiviteit vertragen. In je lever zou het de lipogenese (vorming van cholesterol) stimuleren en de gevoeligheid van lichaamsweefsels voor insuline verminderen.

    afgezien van de zinvolle remmende werkingen van overactiviteit van bepaalde neurotransmittors (denk maar aan de beleving van pijn of bij de aandoening epillepsie), zie ik toch in de stofwisseling/spijsverterings-kant van het verhaal ongewenste uitwerkingen die juist niet goed zijn voor de gezondheid (verhogen cholesterol, opslaan van abdominaal vet en verhoigd risico op diabetes)

    Wat bij mij voor de nodige verwarring en onbegrip zorgt is dat je na dergelijke medische en wetenschappelojke artikels ook weer studies tegenkomt waarbij er juist positieve uitwerkingen zijn gevonden van de invloed van cannabisgebruik op het CB1 systeem bij cannabisgebruikers tegenover een controlegroep niet cannabisgebruikers. Juist een grotere gevoeligheid van het lichaam voor insuline, minder overgewicht, een betere bloedsuikerwaarde en een hogere hoeveelheide HDL cholesterol (het gezonde cholesterol component). Er is in deze studie rekening gehoudennmet leeftijd, beweging, alcohol, roken etc.

    ik vind dat nogal tegenstrijdig. Zijn er hier mensen die zich hier in verdiepen? Wat zijn jullie bevindingen?
    Last edited by CBD; 5 October 2013, 13:33.

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X