Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeste hennep plantages ontmanteld in de provoncie Limburg

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeste hennep plantages ontmanteld in de provoncie Limburg

    Korting op 420shop
    Er groeit meer dan alleen aperges in Limburg
    De politie ontmantelt relatief het vaakst hennepplantages in Limburg. Heerlen spant met 106 opgerolde plantages de kroon, en is daarmee de 'hennephoofdstad' van Nederland, blijkt uit onderzoek door RTL Nieuws op basis van politiegegevens.

    Met name in Zuid-Limburg worden veel kwekerijen gevonden. Vier gemeenten uit de top-10 liggen in Zuid-Limburg, en nog eens drie in de rest van de provincie. Verder valt op dat ook in Flevoland het aantal opgerolde kwekerijen fors hoger ligt dat het landelijk gemiddelde, terwijl de politie in Utrecht juist relatief weinig kwekerijen aantreft.
    De politie kon geen bruikbare gegevens leveren voor de regio's Gelderland-Zuid, Gelderland-Midden en Zuid-Holland-Zuid. De gemeenten in die regio's zijn dan ook niet meegenomen in de berekening van RTL Nieuws. Alle cijfers zijn gebaseerd op het jaar 2012, omdat over dat jaar de meeste gegevens beschikbaar zijn.

    Top-10 'hennepgemeenten'
    1. Heerlen, 106 kwekerijen (119 per 100.000 inwoners)
    2. Roerdalen, 23 kwekerijen (110)
    3. Helmond, 90 kwekerijen (101)
    4. Lelystad, 76 kwekerijen (100)
    5. Horst aan de Maas, 40 kwekerijen (96)
    6. Sittard-Geleen, 88 kwekerijen (94)
    7. Kerkrade, 44 kwekerijen (93)
    8. Brunssum, 27 kwekerijen (93)
    9. Echt-Susteren, 29 kwekerijen (90)
    10. Ooststellingwerf, 22 kwekerijen (85)

    #2
    Re: Meeste hennep plantages ontmanteld in de provoncie Limburg

    Ok wacht.. diegene die dit opstelde heeft die persoon zelf in de gaten dat hij de HennepHooftstad toekent aan de plek waar de meeste falers zaten?
    Wie weet staan er in andere steden wel veel meer... maar die niet opgerold zijn.
    If life keeps putting you down, You better stay high

    Comment


      #3
      Re: Meeste hennep plantages ontmanteld in de provoncie Limburg

      Zo denk ik ook maar Denschimmige! In Limburg zijn ze gewoon wat minder verstandig in het verbergen van hun operatie.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        http://www.maastricht.nl/web/Home/M_...n-gesloten.htm

        De jacht op wietplanten is het grootst in Limburg. De Randstad heeft geen besef over de situatie in Limburg. Die wietpas heeft heel veel problemen veroorzaakt in plaats van opgelost.

        Comment


          #5
          opgepakt (om welke reden dan ook; gemeente, politie, beleid) en de schrijver van het artikel concludeert meteen dat er ook meer kwekers moeten zijn dan in de rest van het land. Maar daar zit juist de crux: je weet het gewoonweg niet. Omdat alleen de opgepakte mensen als cijfer meetellen, degenen die niet opgepakt zijn, tellen dus niet mee; daar zit de fout.

          Dat is zoiets als: mijn moeder is de enige vrouw die ik ken, en mijn moeder is ziek, dus concludeer ik: van alle vrouwen in Nederland wonen de meeste zieke vrouwen in noord-brabant. (Dus noord brabant is een ongezonde ziektehaard)
          Datsoort conclusies gaan er bij mij niet in. Over de aanpak van de politiek loop ik al jaren te zeiken, daar ga ik niet nog een keer aan beginnen.

          Ik kom zelf eens in de week in noord-limburg. Daar lijken de problemen niet zo heel groot hoor, ook in de lokale kranten wordt er weinig over geschreven.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Meeste hennep plantages ontmanteld in de provoncie Limburg

            Het is geen verkeerde aanname van de schrijver. Het klopt als een bus. Limburg is wietprovincie #1. Ergens ook wel logisch, toch. Of denken jullie dat (Noord- en Zuid-)Holland meer rookt dan Belgie en Duitsland en Frankrijk bij elkaar?

            Compleet verkeerde aanname van LR2: Oh, daar worden meer opgepakt, dat is gewoon omdat ze minder verstandig zijn. Dat is echt kort door de bocht.

            Comment


              #7
              Re: Meeste hennep plantages ontmanteld in de provoncie Limburg

              Haha daarom komen ze massaal van elke regio hierheen.
              Lr2 minder verstandig?

              Je zouw eens 2weken hier moeten zijn,
              Wat jij in die 2weken ziet en meemaakt maak je ergens anders nog niet in een heel jaar mee.

              Jullie boffen meer en hebben wat meer vrijheid en het wat makkelijker.
              Gek he? En we zitten in hetzelfde land.

              Comment


                #8
                Re: Meeste hennep plantages ontmanteld in de provoncie Limburg

                Ja, inderdaad Stafford. Elke regio van Nederland. In Limburg komen ze massaal uit alle regio's van Belgie, Duitsland, Frankrijk en andere Europese landen. Voordat de wietpas ingevoerd werd in Limburg was het bezoekersaantal 80% buitenlander. Die paar toeristen die met het vliegtuig komen naar Schiphol, nemen niks mee terug naar huis. Ze kopen dus veel minder. Als je bijvoorbeeld gaat tanken in Duitsland, rij je toch niet helemaal naar Berlijn toe, dan rij je ook tot net over de grens.

                http://www.dichtbij.nl/roermond/regi...t-gedogen.aspx

                Ze meten inderdaad met twee maten in dit land. Dat maakt het hele beleid ook zo ongeloofwaardig. Maar als je ziet hoeveel regels Opstelten heeft ingevoerd. Dat kan niet meer binnen 1 of 2 wetsvoorstellen aangepast te worden.

                - Wiet met meer dan 15% THC als hard-drugs bestempelen
                - Wietpas invoeren zonder te kijken wat de gevolgen zijn
                - 1 lamp boven je plant en je hebt opeens een professionele kwekerij, zelfs met minder dan 5 planten
                - BIBOB ingevoerd voor aanpak wiethandel
                - 'Onafhankelijke' onderzoeken gebruiken die alleen in het nadeel van wiet spreken.

                Zoveel belachelijke wetswijzigingen, waardoor de politie hard aan het werk gezet wordt voor wiet.

                Of er zou nu echt een pro-wiet minister moeten opstaan, maar dat zie ik dit VVD-kabinet helaas niet gebeuren. Ze denken dat ze een plant de kop (of top) in te kunnen drukken.

                Ze maken een makkelijk doelwit voor politie. Criminaliseer de wiet en jaag daarna op wietkwekers, zo is de aanpak van 'criminaliteit' fors gestegen. Een wietplant rent niet weg, een dief wel.

                Reguleren is de enige oplossing. Maar daar willen ze niks van weten in de 2de Kamer.

                Gerd Leers was echt een goede burgemeester. Zeer realistisch en hij wilde het probleem ook echt gaan oplossen. Onno Hoes is compleet het tegenovergestelde, die verbiedt liever alles, lekker makkelijk. Alsof Onno Hoes geen homo was toen homo's niet mochten trouwen met elkaar. Oftewel, hij meet (en neukt) ook met 2 (homo-)maten. Zo los je natuurlijk niks op!



                Groet van een pissige Limburger

                Comment

                Bezig...
                X