Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplantage in huis politieofficier

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietplantage in huis politieofficier

    Korting op 420shop
    De politie rolde een wietplantage op in dit huis aan de Weg naar Zutendaal in Opgrimbie

    Dat cannabistelers alsmaar vaker zonder scrupules te werk gaan, getuigt een plantage in een huurwoning langs de Weg naar Zutendaal in Opgrimbie. De woning is eigendom van... een politieofficier. "Ik zag dit helemaal niet aangekomen", getuigt die verbouwereerd. De 35-jarige huurder werd gearresteerd.

    Speurders van de politie Lanaken-Maasmechelen verrichtten gisterenochtend een huiszoeking in hun aanpak van cannabistelers. "Op de Weg naar Zutendaal in Opgrimbie werd een professionele plantage met circa 400 planten ontdekt", bevestigt substituut Bruno Coppin van het parket Limburg. "Voor het runnen van deze plantage werd de stroom illegaal afgetakt. De plantage werd opgeruimd en de 35-jarige huurder gearresteerd. Hij moet zich later voor de rechtbank verantwoorden."



    Medewerking

    Al vlug bleek dat de huurwoning eigendom is van een politieofficier van de zone Lanaken-Maasmechelen. De recherche moest tijdens het onderzoek dus ook aankloppen bij hun collega. "Ik heb hen meteen zo goed als ik kon alle medewerking verleend", verklaart de politieofficier. "Als ik geweten had dat mijn huurder zich met cannabis bezighield, dan had ik dat natuurlijk meteen laten weten aan de recherche. Zij zijn via de gewone politionele weg, na grondig onderzoek, achter deze plantage gekomen."

    Vanop straat kon je van de cannabisplantage niets zien. De weg naar de kelder zat verborgen achter beplanting.

    De werkwijze van de huurder maakt duidelijk dat de cannabistelers helemaal geen scrupules hebben. "Hij wist nochtans dat ik bij de politie werkte, toen hij de woning van mij huurde", legt de politieofficier uit. "Het heeft hem in elk geval niet tegengehouden. Ik zit verveeld met de zaak omdat ik politieman ben, maar ook omdat ik als verhuurder nadeel ondervind aan mijn eigendom zowel aan de elektriciteit als op de plaats waar de plantage gehouden werd."



    Bij de neus genomen

    De korpschef van de politiezone ziet de tendens van cannabistelers die steeds meer risico's nemen met lede ogen aan. "Onze collega is in deze bij de neus genomen door zijn huurder", vertelt korpschef Jos Schepers. "Dat weet hij natuurlijk niet op voorhand. Het is jammer voor hem, maar het kan iedereen overkomen. Blijkbaar dus ook bij politiemensen. Je kan het als eigenaar maar voor hebben, dan zit je met de miserie."

    bron hln

    #2
    Re: Wietplantage in huis politieofficier

    Wat een verhaal, toeval of doofpot?
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Wietplantage in huis politieofficier

      Kan allebei, wie zal het zeggen

      Comment


        #4
        Re: Wietplantage in huis politieofficier

        Wij gaan het nooit weten in ieder geval

        Comment


          #5
          Re: Wietplantage in huis politieofficier

          Een politieofficier, die (als plaatje klopt, en het huis betreft wat ik op het plaatje zie) zijn vrijstaande huis te huur doet aan een willekeurige 35 jarige man, zonder even in het computer systeem te kijken of deze wat op zijn kerfstok heeft... Yeah right, deze snor was gewoon wat aan het bijverdienen en doet nu alsof z'n neus bloed. zou ik ook doen.

          Comment


            #6
            Re: Wietplantage in huis politieofficier

            dat denk ik ook

            Comment

            Bezig...
            X