Mededeling

Collapse
No announcement yet.

‘Wiet telen heeft zijn prijs’: onthullende documentaire over de harde realiteit achter de

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

‘Wiet telen heeft zijn prijs’: onthullende documentaire over de harde realiteit achter de

Korting op 420shop
    http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...roductie-.aspx

MAASTRICHT - Dagelijks berichten media over het oprollen van wietplantages in woningen. De politie valt binnen, de plantjes worden vernietigd, de teler aangehouden. Een klein berichtje van meestal niet meer dan een alinea. Daarmee houdt het op.

Een aantal mensen heeft een documentaire gemaakt over wat er daarna gebeurt. In deze documentaire, getiteld*‘Wiet telen heeft zijn prijs’*wordt duidelijk gemaakt hoe hoog de prijs is die een betrapte teler én de maatschappij betalen. De teler wordt voor de rest van zijn leven financieel dood gemaakt en belandt als dakloze op straat. Zo komt hij in het zorgcircuit terecht, waardoor de maatschappij op kosten wordt gejaagd.*

Het huidige beleid, waarbij de politie mensen, energie en tijd verspilt aan het oprollen van wietplantages in woningen, leidt tot niets. Het is water naar de zee dragen. Hier rol je een plantage op, daar schiet een nieuwe uit de grond. De productie van wiet neemt niet af, ondanks de invallen door de politie, die daarmee tijd verspilt, die ze aan nuttiger zaken had kunnen besteden.*

Tegelijkertijd vormen wietplantages in woningen een serieuze bedreiging voor omwonenden en bewoners. En zeker voor de kinderen. Tel daarbij op dat grote schimmige - en onzichtbare - criminele organisaties op de achtergrond aan de touwtjes trekken en geld, heel veel geld incasseren, en het probleem wordt duidelijk: de kleine teler wordt gepakt, belandt op straat en raakt aan lager wal, terwijl de grote jongens karrevrachten geld incasseren en buiten schot blijven. Zo los je geen problemen op.*

Kartrekkers van de documentaire ‘Wietteelt kent zijn prijs’, zijn Peter Hendriks uit Susteren en Henri Haenen, onder meer journalist voor dichtbij.nl in Roermond. Beiden besteedden meer dan een jaar aan onderzoek, trokken door het land om te praten met allerlei mensen die op enigerlei wijze betrokken zijn bij de wietteelt en maakten een voor iedereen goed verteerbare documentaire.*

Ze brengen de gevaren en risico's van thuis wiet kweken letterlijk in beeld. Hoe mensen eraan beginnen, vanuit een roze wolk met het idee snel ‘te cashen’, en tenslotte worden opgepakt. Elke teler wordt uiteindelijk opgepakt, en altijd door anonieme tips.*

,,Je kunt je ogen niet blijven sluiten voor de vaak gruwelijke realiteit”, zegt Hendriks.*,,De wietproductie ligt in handen van criminelen die er veel geld mee verdienen. Ze schromen er niet voor om giftige stoffen te gebruiken om de oogst te laten lukken. Wat wil je ertegen doen? Nog meer politie? Jaarlijks worden 6000 telers opgepakt, maar de productie neemt niet af. Rara hoe kan dat! Hier zijn alleen maar verliezers. En het kost de samenleving klauwen vol geld.”*

Vraag betekent aanbod. ,,Zolang er vraag is naar wiet, is er aanbod van wiet'', weet Henri Haenen. ,,Het probleem ligt bij de achterdeur van de gedoogde coffeeshop. Waar komt de wiet vandaan? Om dit probleem op te lossen, zijn er denktanks nodig. Mensen die deskundig zijn, en oplossingen bedenken. Mensen als burgemeester Paul Depla van Heerlen, en anderen die in de documentaire aan het woord komen.'' *

De documentaire voorziet in een behoefte aan informatie, voor bestuurders, ambtenaren, maar ook de gewone man en vrouw op straat. De documentaire laat het schrijnende leed zien dat een gevolg is van het thuis telen van wiet. Het voortdurend in angst moeten leven. Het brandgevaar. De buren die gevaar lopen. En de vaak onvermijdelijke huisuitzetting.*
    Baas in eigen brein.

Re: ‘Wiet telen heeft zijn prijs’: onthullende documentaire over de harde realiteit achter

Ik ga straks ff kijken ben benieuwd

Comment

Re: ‘Wiet telen heeft zijn prijs’: onthullende documentaire over de harde realiteit achter

ze kijken met oogkleppen op

Comment

Voordat ik begon met een paar planten in de tuin, ben ik eerst goed uitgaan zoeken wat er nou wel niet mag.

Binnen of buiten maakt niet uit, maar wel of er een lamp boven hangt.

Als je word gepakt kan je uit je huis gezet worden, en een bezoek van de belastingdienst verwachten.

Wij denken dat u de aflopen jaren, 6 keer jaar een oogst had, van zoveel euro per oogst.
        U heeft over deze (illegale ) activiteit geen belasting betaald. We krijgen nog van u....

Zo een zelfde schating maakt de energie maatschappij ook, als je illegaal stroom aftapte.

Als je gepakt word, hangt het wel van de rechter af en hoeveel planten je hebt, op wat er uiteindelijk gaat gebeuren, maar mij is het risico te groot.
        Ik heb echter ook berichten gelezen over mensen die gewoon hun stroom betaalden en die in ieder geval in het huurhuis mochten blijven wonen.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-nieuwe-kansen
        Lets not criticize but legalize

Comment

Nou ff gekeken. Ik wist niet dat ze nog twee extra hamers hebben liggen en daarmee na meppen. Nergens meer een woning te krijgen en schuld sanering stop zetten. Wat is dit voor een staat?!? Waar duw je zo iemand heen? Ja gewapende overval of zo iets. Kom op zeg. Is een geld boete en of taakstraf cq gevangenis straf niet genoeg? Iemand ontzeggen van een huis?!!!! En al die asielzoekers die hier een huis krijgen en stelen en generaal pardon krijgen dan? Dus paspoort weggooien en asiel aanvragen. Ze moeten die bank directeuren eens aanpakken. Al die arme mensen hier in Nederland die jard werken en in leningen gelokt worden. Steeds strakkere strop om. Ja het is niet slim als je geld leent nee. Maar niet iedereen heeft de skills om met geld om te gaan. Reclame folders vliegen om je oren. Mooie telefoons en tv's erin. Wehkamp is ook zo een gemene boef voor de minder strek financiële mens. En die wat financiële inspiratie hebben om extra bij te verdienen en een plantage zetten doen ook alleen maar omdat de maatschappij deze kans voor hun creëert. Tuurlijk niet veilig maar he wat wil je? De gene die het wel veilig kunnen mogen het niet want als ze wel belasting Willen betalen krijgen ze een boete en kunnen ze hun zaak sluiten! Dus we leven in een gedwongen criminele maatschappij waar we als slaaf hard worden afgeslacht.

Comment

Niks mis mee toch ?
            Ik voel me echt niet aangesproken hierdoor.
            Het gaat hier over broodkwekers !

Stroom voor de meter pakken, zodat de brandweerman die komt blussen een opdonder krijgt.
            Plantages in een flat gaan beginnen, of in een rijtjeshuis, zelfs met kinderen in huis. Die kun je inleveren bij jeugdzorg als je een inval krijgt.
            Knoeien met electra en water...pak ze maar op die idioten.

Regulering is een mooi begrip, dat zou inderdaad die broodkwekers buitenspel zetten.
            Maar pas op! Als hobby(eigen voorziening)kweker sta je ook bij zo'n regeling buitenspel!
            Als er iets gereguleerd gaat worden zullen de straffen op thuiskweken ook hoger worden, misschien wordt het verbod van growshops verder aangescherpt, of zijn de zaadleveranciers aan de beurt ?
            Hopelijk is er dan inmiddels ook een groep die pleit voor (al is het maar 1)plantjes thuis, het plantje voor eigen gebruik.
            Dat zal nog een stuk moeilijker voor elkaar te krijgen zijn dan het reguleren, dat gaat er vroeg of laat toch wel komen.
            Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Uiteraard vind ik ook voor de thuiskwekers belangrijk dat zij met gedegen kennis aan de slag gaan. Niet zomaar ff proberen beetje knutselen met de electra en water. Alleen groene vingers is niet genoeg om te kweken. Als je dat hebt kweek dan buiten. Binnen kweken moet je dus ook echt technische onderlegd zijn, ook Elektrisch. Maar ik vind alsnog dat de regering door de huidige regels de situatie in de hand werken. Willen zij dat de teelt veilig gebeurt moeten zij dit toch de legale bedrijfs wereld in geduwd worden. Thuiskwekers moet ook mogen maar net zoals je zelf niet zomaar de elektriciteit mag aanleggen moet deze installatie ook gecontroleerd worden.

Comment

Nog even de directe link naar de documentaire:

http://www.documentairenet.nl/review...TTabs_ul_15332

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Niks mis mee toch ?
                  Ik voel me echt niet aangesproken hierdoor.
                  Het gaat hier over broodkwekers !

Stroom voor de meter pakken, zodat de brandweerman die komt blussen een opdonder krijgt.
                  Plantages in een flat gaan beginnen, of in een rijtjeshuis, zelfs met kinderen in huis. Die kun je inleveren bij jeugdzorg als je een inval krijgt.
                  Knoeien met electra en water...pak ze maar op die idioten.

Regulering is een mooi begrip, dat zou inderdaad die broodkwekers buitenspel zetten.
                  Maar pas op! Als hobby(eigen voorziening)kweker sta je ook bij zo'n regeling buitenspel!
                  Als er iets gereguleerd gaat worden zullen de straffen op thuiskweken ook hoger worden, misschien wordt het verbod van growshops verder aangescherpt, of zijn de zaadleveranciers aan de beurt ?
                  Hopelijk is er dan inmiddels ook een groep die pleit voor (al is het maar 1)plantjes thuis, het plantje voor eigen gebruik.
                  Dat zal nog een stuk moeilijker voor elkaar te krijgen zijn dan het reguleren, dat gaat er vroeg of laat toch wel komen.
                  Ik zou er geen moeite mee hebben als de straffen omhoog gaan, indien het toegestaan word dat we 1 of 2 plantjes onder een lamp mogen hebben.
                  Nu loop ik het risico dat ik met drie plantjes en een lamp als een crimineel bestempelt word.

En als ik kijk naar mijn persoonlijke financiële situatie, dan begrijp ik dat veel mensen de gok nemen.
                  Last edited by Gps; 7th September 2014, 19:26.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-nieuwe-kansen
                  Lets not criticize but legalize

Comment

Je gps slaat op herhaling

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X