Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ook Canada heeft een taskforce… maar dan voor LEGALISERING cannabis!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ook Canada heeft een taskforce… maar dan voor LEGALISERING cannabis!

Korting op 420shop
    Terwijl het zuid-Nederland geteisterd wordt door Taskforce Brabant en Zeeland, de geldverslindende justitie-operatie met als doel om drugs uit te roeien (*proest), daar heeft Canada een heel andere Taskforce. Eentje die de legalisering van cannabis gaat onderzoeken voor de regering.

verder lezen => KLIK
    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Re: Ook Canada heeft een taskforce… maar dan voor LEGALISERING cannabis!

Toevallig deze nacht de nieuwe VICE gezien, en het topic was 'White collar weed'.

Over hoe dat de strijd voor legalisering uitgelopen is tot een politiek spel tussen een lobbygroep van pakweg 10 superrijken.
    Deze kunnen deze wetten erdoor krijgen (zij zijn ook de organisatoren van deze taskforces) kunnen zij met omwegen een monopolie krijgen op het hele nieuwe 'legale' gebeuren.

Laat ons zeggen dat die legalisering daar absoluut geen voordeel geeft voor personen die kweken voor eigen gebruik en de rest weg doen. Aangezien zij zelf de regels samenstellen.
    En jup, dit zijn dan personen die zelf nog nooit cannabis gebruikt hebben, maar hier toch hun brood mee verdienen. Broodkweek dus, en niet op de goede manier.
    Best wel een topic om over na te denken. Illegaal houden is het slechtste wat men kan doen.
    Coffeeshop beleid slaagt op geen bal, en houdt enkel de schijn schoon voor de buurt(bewoners). Amerikaanse model ben ik ook absoluut geen fan van, mensen die medisch gebruiker zijn hebben geen baat bij extracties van 90% met butaan. Cannabis moet cannabis blijven, en niet in pilvorm (of wax, even gestoord) gegoten worden. En dan zeker niet in handen geraken van kapitalisten.

Just my 2 cents.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ohja, en RollingStoned heeft dezelfde nieuws waarde als de Flair.
    Another 2 cents.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
      Cannabis moet cannabis blijven, en niet in pilvorm (of wax, even gestoord) gegoten worden. En dan zeker niet in handen geraken van kapitalisten.
      Mij maakt het niet uit in welke vorm, zolang de consument er maar baat bij heeft. Bij een breed scale aan producten kan de consument uiteindelijk zelf de beslissing maken hoe hij of zij het middel gebruikt.

Wat bedoel je met niet in de handen raken van kapitalisten? Moet de overheid dit volledig in handen nemen?
      Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Neen, de overheid hoeft hier alleen een concreet voorstel op tafel te leggen van hoe het zou moeten lopen en gecontroleerd worden.
        Vrije verkoop voor personen met ene hobbykweek, en voorschriften van hoe de controle van het product zou moeten gebeuren.
        En aangifte van hobbykweek, zodat je eender wanneer controle kunt krijgen op de toegevoegd stoffen of voedingsproducten.

En over de eindvorm: cannabis is cannabis, maar je gaat me niet wijs maken dat een persoon die baat heeft bij mediwiet dit enkel heeft bij wax.
        Wax is gewoon weer een stapje verder om cannabis in de hoek van harddrugs te duwen. Coca kan ook geen kwaad, het is pas het verwerkingsproces achteraf dat er cocaïne van maakt.
        Nu, misschien was ik wat te snel over die pilvorm. Maar hopelijk is het verschil tussen medicatie nemen dat gebaseerd is op de lichamelijke werking van cannabis en Honeywax roken van 90% wel een duidelijk verschil voor iedereen.

Achja, klinkt allemaal zeer pessimistisch van mij.
        Ik ben een enorme voorstander van legalisering voor recreatief en medisch gebruik. Maar dat hele medische gedoe in Amerika maakt me wel redelijk chagrijnig.
        LR2 wist het hier overlaatst nog ergens mooi te verwoorden. Cannabis is een hulpmiddel dat je kan begeleiden bij bepaalde ziektes of symptomen, maar het vervangt geen dokter.
        Door de mensen wijs te maken dat cannabis een wondermiddel is dat je bij de apotheek haalt ga je ze zelf doen geloven dat het nog eens gezond is ook.
        Vandaag rook ik Northern Lights tegen de hoofdpijn, morgen Skunk tegen artose en overmorgen Wax tegen m'n gescheurde nagel.
        Terwijl het moet zijn: vandaag rook ik omdat ik het prettig vind, morgen rook ik omdat ik het prettig vind en overmorgen net hetzelfde.

Wel even k*t dat ik nu heel de tijd zit te twijfel of het vind of vindt is. Spelling was niet echt m'n beste vak vroeger.
        Adios
        Last edited by Modest; 13th July 2016, 13:58.

Comment

Ben het grotendeels met je eens hoor. Maar ik vraag me af wat je definitie is van kapitalisten? Tenslotte als een hobbykweker zijn oogst verkoopt, en de productie en middelen om te produceren zijn zijn eigendom dan is hij per definitie een kapitalist.

Kapitalisme is een economisch systeem waarbij de productiemiddelen in privaat eigendom zijn van de producent. En dus niet de overheid of het publiek die deze productiemiddelen collectief bezit.
          Ik denk dat je hier doelt op grote corporaties die het alleenrecht van productie afdwingen via de staat. Dat is Corporatisme wat niet hetzelfde is als (vrijemarkt) kapitalisme.

Wanneer cannabis wordt vrijgeven zal er meer concurrentie ontstaan, meer onderzoek plaats vinden en foute claims en voorlichting sneller verdwijnen.

Terwijl het moet zijn: vandaag rook ik omdat ik het prettig vind, morgen rook ik omdat ik het prettig vind en overmorgen net hetzelfde.
          Volgens mij is het beter om het woord 'rook' te vervangen door 'gebruik' en de woorden 'prettig vind' door baat bij heb.

Comment

Mijn definities zijn zeker niet altijd de beste, maar hiermee bedoel ik dat alles in handen valt van grote bedrijven.
            Hetzelfde als met gezellige stadscentrums gebeurd. Eerst heb je een stad met allemaal gezellige winkels en bars, kleinhandelaars die hun passie in hun (eind)product steken.
            Legalisatie daar zorgt ervoor dat al die gezellige winkels en bars, die trouwens (eindbalans) veel meer werkgelegenheid geven dan grote organisaties worden vervangen door H&M, Sports Direct en McDonalds.

De gedachtegang dat legalisatie enkel maar voordelen heeft op de kwaliteit van het eindproduct lijkt me zeer fout. Vanaf de moment dat bepaalde mensen zich met de productie hiervan gaai moeien (en deze mensen hebben bakken meer middelen dan jij en ik samen) gaan we terug naar de broodkweek.
            Nu, als we er dan van uitgaan dat moedertje overheid goed voor ons wilt zorgen, en duidelijke controles doet op de teelt en het eindproduct lijkt dat op het eerste zicht geen probleem.
            Maar eigenlijk is dit er wel ééntje, en wel een tamelijk grote. Aangezien er dan weer een monopolie zit op de kweek hiervan (waar menig stoner zich niets van gaat aantrekken), en deze personen bij moedertje overheid wel kan gaan aankloppen om het een en ander te veranderen.

Nu, ik ben niet zo goed in pleidooien houden. Maar of het nu gaat over een wiet'apotheek', kledingwinkel of kruidenier op de hoek, laat het over aan mensen die er verstand van hebben en liefde in steken. Niet aan multinationals die op het einde van de rit voor minder werk gelegenheid zorgt dan altijd beloofd wordt, minder belastingen betalen dan jij en ik en ervoor zorgen dat de kwaliteit in het algemeen achteruit gaat, terwijl de kwantiteit omhoog gaat.

Ik kan me voorstellen dat jij en je tijd, liefde en geld steekt in je webshop. Morgen word heel de zooi legaal en mag alleen nog maar bedrijf X en Y supplementen verkopen voor cannabisgebruik. Dan zit jij weer in die schemerhoek (alles wat je verkoopt is compleet legaal, maar iedereen weet waarvoor het gebruikt word) en heb je niets aan de legalisatie. Buiten dat je wat wiet kan gaan kopen in een apotheek die aan de lopende band word gekweekt. Ik, jij en iedereen op dit forum zouden weinig baat hebben bij de legalisatie zoals dat nu in de VS gebeurd.

En ik eindig m'n pleidooi hier, want ik ben me te erg aan het opjagen.
            Peace

Comment

Corporatisme houdt uiteindelijk in dat de grote multinationals lobbyen bij de overheid om de kleine ondernemer uit de markt te houden.
              Kijk alleen al naar Uberpop, de taxi chauffeurs zijn bang voor concurrentie.

Met Uberpop kan iedereen zich aanmelden om te werken als taxichauffeur met een eigen auto. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) besloot dat dat niet mag, omdat chauffeurs geen licentie hebben. Zij maken zich daarom schuldig aan illegaal taxivervoer.
              Het is de overheid die concurrentie beperkt, en vooruitgang tegen houdt.

Ik kan me voorstellen dat jij en je tijd, liefde en geld steekt in je webshop. Morgen word heel de zooi legaal en mag alleen nog maar bedrijf X en Y supplementen verkopen voor cannabisgebruik. Dan zit jij weer in die schemerhoek (alles wat je verkoopt is compleet legaal, maar iedereen weet waarvoor het gebruikt word) en heb je niets aan de legalisatie. Buiten dat je wat wiet kan gaan kopen in een apotheek die aan de lopende band word gekweekt. Ik, jij en iedereen op dit forum zouden weinig baat hebben bij de legalisatie zoals dat nu in de VS gebeurd..
              Als de volledige verkoop en teelt van cannabis legaal wordt (en niet voor een beperkte groep die het geld hebben om bij de overheid te lobbyen), dan wordt de concurrentie veel groter en dit is uiteindelijk beter voor de consument.
              Stel je voor dat bedrijf X vervuilde wiet verkoopt, zou concurrent Y daar niet van profiteren en dit bijvoorbeeld in reclames vermelden? Denk je niet dat bedrijf X binnen een mum van tijd de meeste klanten verliest aan bedrijf A t/m Z?
              De winst die te behalen is met mensen bedonderen is slechts van korte duur. Ik zie liever een multinational cannabis verkopen dan de gemiddelde straat dealer.
              De meeste problemen die we hebben omtrent cannabis (en andere drugs) komt door de beperkingen die zijn opgelegd door de staat.

Comment

Dit is ook omdat je met een waslijst aan dingen in orde moet zijn als je een taxi officieel wilt laten inschrijven.
                Probleem hierbij is dat Uber gebruikers dit niet doen, en hierbij ook geen taksen betalen. Het is zeker niet slecht dat de overheid dit tegen houdt.
                Jij betaald toch ook belastingen op je shop, dus waarom zou ik dan al die spullen mogen verkopen zonder dit te doen?

Ik geloof dat als je wiet gaat legaliseren er maar een handvol bedrijven zijn die hierin investeren en heel de markt gaan bezetten.
                Kijk maar naar de (verpakte) voedselmarkt, hierbij komt 80% van ons voedsel van een lijst van 5 multinationals.
                Legaal of illegaal, vanaf de moment dat er aan een product een gigantische omzet en winstmarge vastzit gaan de verkeerde mensen zich ermee moeien.
                Het hele gamma aan voedselwaren in de winkel zijn ook maar een schijn van variatie, want eigenlijk eten we allemaal hetzelfde.
                Vervuilde wiet zou men nooit verkopen, maar wel gekweekt op een zeer strak schema waar aandacht voor de plant er niet echt bijzit.

Een voorstel van: legalisering van thuisteelt met een max. aantal van 20 planten (aangegeven). Voorschriften van de overheid over de controle op de teelt hiervan. Laboresultaat van elke nieuwe ronde, en eventuele controle van het medium. Aangifte bij het belastingsformulier en de lokale shop heeft een hele keuze aan aanbieders. Zwarte markt gaat er steeds nog blijven, maar dan is het aan de legale markt om aan de vraag te kunnen voldoen. Vanaf de moment dat genoeg mensen op deze manier bediend kunnen worden gaat die zwarte markt ook wel achteruit.

Op die dag kunnen mensen zoals jij, ik en heel dit forum hier wat hun van oogst verkopen als legale bijverdienste, en rookt de consument een product dat met kennis is gekweekt.
                Niet op een strak schema en vol met booster.

Comment

Al die controlles, tests, personeel,... Moeten ook bekostigd worden dan he. Zou (recreatief) een luxeproduct zijn zoals tabak/alcohol qua taxatie vaderke staat kennende. Dus word u grammeke plezier of medicijn stukje duurder vermoedelijk, zal de illigale handel dan vlug zien waar de klepel hangt. Sowieso kunnen en gaan die goedkoper zijn dan de officiele manier door lagere kosten/geen tax/controlles of tests,... Als ge ziet dat in de states synthetische cannabis floreert onder daklozen / kansarmen omdat die veel goedkoper is maar gevaarlijk, weet ik niet of alle controlles zo goed gaan blijken. Ik denk dat de "middenklasse" en rijken dan wel kwaliteit zal hebben maar dit tenkoste zal gaan van bevolkingsgroepen die het minder breed hebben die dan moeten zoeken naar goedkopere alternatieven met alle risicos erbij...
                  verslag 1, verslag 2

Comment

Alle kosten hieromtrent komen uiteraard uit bij de producent en uiteindelijk doorgerekend naar de consument. Zo werkt onze economie nu eenmaal.
                    Legalisatie houdt ook in dat je zelf wat mag kweken he. Ik en jij roken van ons eigen goed, wat we teveel oogsten kunnen we legaal verkopen aan de shop.
                    Die inkomsten geven we dan aan als bijverdienste. Wie z'n jointje toch moet kopen gaat naar de shop en betaald daar een eerlijke prijs voor z'n wietje. Wat is eerlijk? Geen idee, da's allemaal nogal relatief.

Uiteraard kan een zwarte markt alleen maar onderdrukt worden als de prijs van de producten wat gelijk zijn. Maar een dealer gaat ook geen wietje verkopen aan €4 per gram he.
                    Dusja, in een shop zul je wel wat extra betalen, maar de huidige prijs van de Belgische 'straatwiet' ligt niet lager allesinds. Weinig redenen om dan nog illegaal te gaan aankopen.
                    Iedereen tevreden!

Comment

Idd en de kwaliteit is vaak ook om te huilen, vandaar de beslissing zelf kweken. Nu, mss dat sommige pechvogels zonder job hierdoor wel terug kunnen werk vinden of iets verdienen. een strafblad ivm cannabishandel of kweek, zou wel es plots een cv kunnen worden, tenslotte zie je nu overal "ervaring vereist" bij advertenties haha.Een strafmaat op illigale verkoop die zwaar genoeg is zodat hij de winst ervoor niet waard is, maar dit geeft dan weer andere problemen. Nu alcohol, sigaretten,... Zijn er ook genoeg illigale activiteiten in. Wat men ook doet, een zeker illigale handel, bedriegerij, enzoverder zal er altijd wel zijn.
                      verslag 1, verslag 2

Comment

Dit is ook omdat je met een waslijst aan dingen in orde moet zijn als je een taxi officieel wilt laten inschrijven.
                        Probleem hierbij is dat Uber gebruikers dit niet doen, en hierbij ook geen taksen betalen. Het is zeker niet slecht dat de overheid dit tegen houdt.
                        Jij betaald toch ook belastingen op je shop, dus waarom zou ik dan al die spullen mogen verkopen zonder dit te doen?
                        Denk je niet dat Uberpop bereid is om hun gebruikers te laten voldoen aan de belasting eisen? Dit lijkt me niet de reden waarom het nog steeds verboden is.
                        Hoeveel mensen verkopen spullen via marktplaats en geven dit niet als inkomsten op bij de belastingdienst? Worden dit soort diensten door deze reden verboden?

Zo zijn er veel kritische geluiden (vooral van linkse politici) over de gevolgen die een app als Uberpop heeft voor de arbeidsmarkt. Als particulieren via Uberpop ineens taxichauffeurs worden, werken in de branche kleine krabbelaars die nog flexibeler en goedkoper moeten werken dan de chauffeurs nu al doen, is de kritiek.
                        Kortom, de overheid beperkt concurrentie met als doel de taxi chauffeurs te beschermen. Het beschermen van bestaande aanbieders dient enkel hun belangen, maar niet die van de consument. Die zijn juist gebaat bij alternatieve partijen, waardoor er op prijs en kwaliteit geconcurreerd kan worden.

Een voorstel van: legalisering van thuisteelt met een max. aantal van 20 planten (aangegeven). Voorschriften van de overheid over de controle op de teelt hiervan. Laboresultaat van elke nieuwe ronde, en eventuele controle van het medium. Aangifte bij het belastingsformulier en de lokale shop heeft een hele keuze aan aanbieders. Zwarte markt gaat er steeds nog blijven, maar dan is het aan de legale markt om aan de vraag te kunnen voldoen. Vanaf de moment dat genoeg mensen op deze manier bediend kunnen worden gaat die zwarte markt ook wel achteruit.

Op die dag kunnen mensen zoals jij, ik en heel dit forum hier wat hun van oogst verkopen als legale bijverdienste, en rookt de consument een product dat met kennis is gekweekt.
                        Niet op een strak schema en vol met booster.
                        Jij pleit voor de legalisering van thuisteelt omdat je er zelf bij gebaat bent. Maar is de consument hier ook bij gebaat? De controle van een groot aantal thuiskwekers is minder efficiënt, moeilijker te controleren en duurder voor de consument.
                        De consument moet zelf kunnen kiezen of deze zijn cannabis koopt bij een thuiskweker die kleinschalig kweekt, of een multinational die op grote schaal kweekt. Dat jij vind dat er niet met een strak schema vol met booster gekweekt moet worden is jou bewuste keuze, maar waarom zou je andere cannabis gebruikers willen beperken in hun keuze vraag ik me af?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
                          Denk je niet dat Uberpop bereid is om hun gebruikers te laten voldoen aan de belasting eisen? Dit lijkt me niet de reden waarom het nog steeds verboden is.
                          Hoeveel mensen verkopen spullen via marktplaats en geven dit niet als inkomsten op bij de belastingdienst? Worden dit soort diensten door deze reden verboden?
                          Wel, het heeft hier lang genoeg geduurd voor ze gegevens aan de fiscus wouden doorspelen.
                          Iedereen mag spullen verkopen zolang dit niet boven bedrag X gaat. De fiscus (wat een rotte benaming ook) zoekt ook online naar personen die veel goederen verkopen op marktplaats, kapaza, 2ehands, ... Vanaf dat deze personen opvallen krijgen zij ook bezoek (wat uiteraard online eenvoudig te omzeilen valt, al die personen veranderen constant van account).
                          Probleem met Uber is dat deze een platform aanbieden waarop iedereen deze dienst kan aanbieden zonder dat er iets wordt doorgegeven aan de fiscus. En zo heb je dus heel wat personen die er een een 'fulltime job' van maken. Net hetzelfde als met AirBnb etc...

Kortom, de overheid beperkt concurrentie met als doel de taxi chauffeurs te beschermen. Het beschermen van bestaande aanbieders dient enkel hun belangen, maar niet die van de consument. Die zijn juist gebaat bij alternatieve partijen, waardoor er op prijs en kwaliteit geconcurreerd kan worden.
                          Ja, maar die prijs/kwaliteit is totaal oneerlijk. Wie neemt er nu nog een taxi als je bij een Uber taxi €5 betaald en bij een officiële taxi €15?
                          Iedereen kan part-time taxichauffeur worden als je wilt. Als Uber bleef bestaan (of blijft, ben niet erg op de hoogte) gaan er heel wat jobs verloren bij taxibedrijven en privé taxi's.
                          De overheid beperkt hier oneerlijke concurrentie die eventueel wel heel wat jobs zou kunnen kosten en 'zwartwerk' in de hand gaat werken.

Jij pleit voor de legalisering van thuisteelt omdat je er zelf bij gebaat bent. Maar is de consument hier ook bij gebaat? De controle van een groot aantal thuiskwekers is minder efficiënt, moeilijker te controleren en duurder voor de consument.
                          De consument moet zelf kunnen kiezen of deze zijn cannabis koopt bij een thuiskweker die kleinschalig kweekt, of een multinational die op grote schaal kweekt. Dat jij vind dat er niet met een strak schema vol met booster gekweekt moet worden is jou bewuste keuze, maar waarom zou je andere cannabis gebruikers willen beperken in hun keuze vraag ik me af?
                          Ik ben er zelf bij gebaat omdat ik dan niet meer moet vrezen dat meneer de agent hier ooit voor de deur staat omdat ik m'n eigen rookwaar voorzie door een onschuldige plant te kweken.
                          De consument is hier bij gebaat omdat hij dan controle kan hebben over zijn eigen product. Het zou toch ook compleet onlogisch zijn moest het nu plots verboden worden om thuis je eigen bier te brouwen?
                          Nu, ik ben het wel compleet met je eens dat dit een pak minder efficiënt gaat werken dan grootschalige teelt, maar het punt dat ik eigenlijk in het begin van de thread maakte is dat met deze legalisering die nu gaande is in de VS het nog steeds in veel staten illegaal is om je eigen rookwaren naar een shop te brengen, dus blijft er een enorme zwarte markt. En de legale kant, die ligt helemaal in de handen van grote distributeurs die de enige zijn met een vergunning.
                          En dit blijft een forum voor thuistelers voor eigen gebruik, dus iedereen hier is er toch bij gebaat?
                          Controles kunnen trouwens ook perfect bij de shop worden uitgevoerd. Maakt de kosten al een pak efficiënter.

Enne, wanneer beginnen we aan dat wetsvoorstel?

Comment

Ja, maar die prijs/kwaliteit is totaal oneerlijk. Wie neemt er nu nog een taxi als je bij een Uber taxi €5 betaald en bij een officiële taxi €15?
                            Iedereen kan part-time taxichauffeur worden als je wilt. Als Uber bleef bestaan (of blijft, ben niet erg op de hoogte) gaan er heel wat jobs verloren bij taxibedrijven en privé taxi's.
                            De overheid beperkt hier oneerlijke concurrentie die eventueel wel heel wat jobs zou kunnen kosten en 'zwartwerk' in de hand gaat werken.
                            Dat is mijn punt, de overheid zorgt er voor dat de prijs van de taxi chauffeurs met een licentie onnodig hoog is. Als de reguliere taxi chauffeurs niet bestraft zouden worden, zou een groot deel ook gebruik maken van Uberpop.
                            Dit is uiteindelijk beter voor de prijs / kwaliteit verhouding. De overheid creëert zelf de oneerlijke concurrentie, dankzij de overheid bestaan zwarte taxi's...

Ik ben het met je eens dat je thuis je eigen bier moet mogen brouwen of je wiet verbouwen. Maar hoeveel mensen brouwen thuis hun eigen bier? Stel dat het verboden zou worden om bier te brouwen doet iedereen het thuis wel. Maar dit is minder efficiënt etc etc..

Mijn voorstel is minder overheid bemoeienis .

Comment

Hehe best interessante discussie hier .

Het verschil met de overheid dat Uber verbied en de overheid dat ginds de thuiskweker verbied om zijn waren aan de shop aan te bieden zijn nogal groot.

Wat er gaande is in de VS: Overheid legaliseert na maandenlange campagne, gefinancierd door een lobbygroep van X aantal personen. Deze krijgen dan als enige een vergunning voor de teelt. De persoon die gewoon thuis wat kweekt blijft nog steeds met zijn producten zitten.

Wat er gaande is met Uber: Deze biedt een platform aan waarop (al dan niet bewust) redelijk anoniem aan zwartwerk kan worden gedaan. Deze personen die in hun vrije tijd taxi willen spelen kunnen dit ook doen, als ze zich aansluiten bij een officieel taxibedrijf. Nu klink ik wel als een brave huisvader, maar iedereen moet z'n eerlijke deel taksen betalen, toch? Concurrentie bestaat er ook onder taxibedrijven, maar Uber biedt hierbij een platform aan waarbij een groot deel van de kosten onderdrukt kunnen worden. Dit werkt oneerlijke concurrentie in de hand.
                              De overheid doet dit uiteraard grotendeels uit eigen belang om geen taksen mis te lopen, maar hier zit ook een heel grote beroepssector achter die heel wat mensen een baan biedt. Wil je dan nog part-time taxichauffeur worden? Dan kun je gaan werken voor een taxibedrijf, of je eigen éénmanszaak starten.

Massaproductie is uiteraard super efficiënt, maar mag nooit geen verplichting worden om aan te kopen. Je rookt toch ook liever iets uit een klein tentje dan iets dat in een hangar tussen 10.000 andere planten is gekweekt? Dit doen ze wel in de VS. Wat je legaal rookt komt steeds van dezelfde 'fabrikanten' en zij bepalen dus alle stoffen die jij in je longen blaast. Bij thuiskweek gaat het niet om een fulltime job (aangezien je staten hebt waar je tot 32 planten legaal mag kweken en verkopen aan een apotheek) zoals je wel kunt doen met Uber. Legale verkoop is namelijk makkelijk te controleren sinds iedereen met zo'n chip in z'n portefeuille rondloopt.

Het verschil tussen een taxirit aanbieden of een product waarmee je de consument zijn gezondheid mogelijk kan schaden mag me vrij duidelijk lijken.
                              Legale verkooppunten kunnen perfect verplichte labocontroles moeten doen van alle leveringen die zij binnen krijgen en identificatie doen van de verkoper en deze doorsturen naar de fiscus.
                              Zo komt er direct ook een 'witte kassa' voor deze handel en kunnen thuiskwekers legaal hun goed verkopen en hier hun deel taksen op betalen.

Overheid bemoeienis moet er wel zijn, aangezien het om een product gaat dat een directe invloed heeft op onze gezondheid. Dus er moet goed nagedacht worden hoe dit het beste te controleren valt.
                              En zonder concrete plannen over legalisering van thuisteelt komen er ofwel grote investeerders op af, ofwel krijg je een handel zoals nu gaande is in Nederland.

Peace

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X