Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drugsbeleid grenstreken anders dan Amsterdam

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drugsbeleid grenstreken anders dan Amsterdam

    Korting op 420shop
    'Drugsbeleid Amsterdam anders dan bij grens'

    Uitgegeven: 5 december 2009 10:17 Laatst gewijzigd: 5 december 2009 11:38
    AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen wil dat het kabinet bij het nieuwe drugsbeleid rekening houdt met de verschillen tussen de steden en gebieden waarvoor deze gaat gelden. Toeristen

    Cohen reageert met de brief op het voorgenomen nieuwe drugsbeleid van het kabinet. Volgens hem zijn toeristen in Amsterdam anders dan 'drugstoeristen' in grensstreek.
    ''Toeristen in Amsterdam zijn hier vaak meerdere dagen waarbij ze, naast vele andere activiteiten, soms ook een coffeeshop bezoeken'', schrijft Cohen.

    Pasjes

    Ook een invoering van een pasjessysteem voor alle coffeeshops, om niet-lokale gebruikers te weren, ziet Cohen niet zitten.
    ''Sterker nog, Amsterdam ziet hier risico's voor toename van straathandel en handel vanuit 'illegale' verkooppunten.''

    Afstandscriterium

    Cohen plaats verder vraagtekens bij het zogenoemde 'afstandscriterium'. Daarbij moeten alle coffeeshops binnen een loopafstand van 250 van scholen dicht.
    Voor Amsterdam zou dat neerkomen op 43 van de 226 coffeeshops in de stad. Die 250 meter is arbitrair, aldus Cohen.

    Effectief

    Hij vraagt zich af of die maatregel effectief is omdat jongeren onder de 18 jaar sowieso een coffeeshop niet mogen bezoeken. Volgens de burgemeester krijgen jongeren hun drugs vaak via tussenpersonen, dan wel uit eigen kweek.
    Amsterdam zegt in januari volgend jaar te komen met een alternatief plan om drugsgebruik onder jongeren te ontmoedigen en terug te dringen.
    Cohen dringt er bij de regering nogmaals op aan het Nederlandse beleid onder de aandacht te brengen in Europees verband en bij het VN-drugsbureau.

    Alcoholhttp://www.nu.nl/binnenland/2137663/...bij-grens.html

    #2
    Re: Drugsbeleid grenstreken anders dan Amsterdam

    Wel goed naar mijn mening dat de discussie betreft alcohol eens naar voren gebracht wordt...

    Soms is Cohen wel OK......

    Comment


      #3
      Re: Drugsbeleid grenstreken anders dan Amsterdam

      Ook een invoering van een pasjessysteem voor alle coffeeshops, om niet-lokale gebruikers te weren, ziet Cohen niet zitten.
      ''Sterker nog, Amsterdam ziet hier risico's voor toename van straathandel en handel vanuit 'illegale' verkooppunten.''
      Ze hebben daar ook niet te kampen met hele hordes fransen en belgen duitsers die hier hun rookwaar komen halen. Niet dat ik daar op tegen ben maar hier staat soms de hele stad klem vanwege de dubbelparkeerderde koffieshop bezoekers.

      Beleid van Leers ed juig ik zeker niet toe maar het is wel kort door de bocht oordelen als men zelf die overlast in je stad niet ervaart. Ben het zeker eens dat de drugtoeristen weren alleen maar de straathandel bevorderd.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Drugsbeleid grenstreken anders dan Amsterdam

        Wat Nouw Wietpas, triest. Met een passie me weedje kopen, echnie. Straks krijg je max en min inkoop per persoon, omdat alles via die NWO wietpas geregistreert wordt en met je inkomen vergeleken wordt. Of je krijgt een brief, ueh, het spijt ons u mede te delen, dat wij via de burger administrtaite hebben vernomen dat uw staat ingeschreven bij coffeeshop huppelepup. Volgens ons heeft dat direct betrekking op uw mentale vermogen en daarom hebben wij besloten u geen contract aan te bieden.''

        zo kan ik nog wel effe doorgaan.. We moeten ze geen ruimte geven.
        Ik vin het ook echt sick dat weldenkende cannabis genieters dit uberhaupt willen. Welke coffeeshop doet nou zoiets. Ik begrijp t wel hoor, straks ben je vergunning kwijt, moet je zaak dicht. maar denk nou eens na. net als die vingerscan en foto bij binnenkomst, dat wil je toch niet? we zijn toch stoners, geen fucking NWO footsoldiers. En als t alleen in t zuiden blijf, die wietpas, dan rijden mensen wel een stukkie verder naar een andere stad, waar geen wietpas regiem telt. dus hoelang duurt t voordat t wel door heel nederland moet?!?!?! maaeuh....ik stop maar weer anders rol ik over me tong.

        cohen, respect.



        peace out
        Last edited by dokkie; 16 December 2009, 15:59.

        Comment


          #5
          Re: Drugsbeleid grenstreken anders dan Amsterdam

          Wat Cohen daar zegt is zeker waar.

          Daar zouden andere burgervaders een voorbeeld aan mogen nemen.

          Alcohol en harddrugs zoals Cocaine zijn ook big problems hier in Nederland,
          dat daar maar iets aan gedaan wordt.
          De jeugd onder 16 wordt op school vaak cocaine aangeboden en er zijn zoveel weerloze kinderen die gauw beinvloedbaar zijn.
          Tja.

          Enjoy life, it is to short.

          Comment


            #6
            Re: Drugsbeleid grenstreken anders dan Amsterdam

            Alcohol en harddrugs vormen inderdaad een groot maatschappelijk probleem. Cannabis op zich vormt geen probleem: het is de overheid die er een probleem van maakt. Kijk maar in de landen waarin cannabis al dan niet oogluikend wordt toegestaan: daar levert wiet echt geen probleem op.
            Last edited by Xtreme; 16 December 2009, 17:23.

            Comment


              #7
              Re: Drugsbeleid grenstreken anders dan Amsterdam

              Elke soort dope is potentieel een probleem, afhankelijk van de controle door de gebruiker zelf (mits mogelijk, er zijn dopesoorten te noemen waarbij er geen enkele vorm van controle is). We lopen er alleen tegen aan dat gecontroleerd en volwassen gebruik een uitvloeisel is van trial&error, oftewel het zal misgaan.
              Het gaat om twee verschillende problemen : enerzijds de medische en persoonlijke problematiek van dopegebruik, anderzijds de maatschappelijke aandachtspunten. Nu is het zo dat die beide pootjes te kust en te keur door elkaar gebruikt worden in dopediscussies. Maar "vadertje staat" is niet meer, een betuttelende overheid wordt alleen met strikt regime gesteund. En dat huidige regime wordt grotendeels bepaald door waandenkbeelden en drogredenen
              Wat ik graag zou zien is een consequent beleid op basis van relevante en valide argumenten, geen gehype doorspekt met drogredenen en sprookjes. Wij zijn inmiddels ver genoeg ontwikkeld om zelf verantwoordelijkheid te dragen voor ons gebruik, laat ons dat ook dragen. De staat zou zich moeten bezighouden met ondersteuning daartoe dus voorlichting, toezicht op kwaliteit en (het liefst) gecontroleerde handel. Helaas is dat een utopie > teveel handjes worden stiekem gevuld, teveel mensen laten zich verblinden door grote uitspraken van nitwits, te weinig mensen durven hun eigen denkbeelden los te laten om neutraal een dopediscussie in te gaan.
              Gelukkig is er een lichtpuntje : strikt beleid zorgt voor hogere verkoopprijs, dat spreekt mijn oerhollandse handelsgeest wel aan!
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              Bezig...
              X