Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tabaksvervanger gezocht: Vaporizers?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tabaksvervanger gezocht: Vaporizers?

    Korting op 420shop
    Goedendag beste mederokers en andere aanwezigen,


    Omdat ik wil stoppen met roken is een logische stap om (helaas) ook de dutchies links te gaan leggen.

    Ik zoek dus naar iets, waarschijnlijk vaporizer, die mij het genot nog steeds kan geven zonder dat ik al die schadelijke stoffen binnenkrijg.

    Edibles heb ik overwogen, alleen ik denk dat een switch makkelijker is met iets wat lijkt op roken.

    Zijn er mensen met ervaring voor bepaalde apparaten? Ik zou dan sowieso iets willen halen wat in de zak mee kan, dus niet denken aan die Vulcano o.i.d.

    Prijskaartje is opzich geen ramp, moet geen huurbedrag zijn natuurlijk, maar het bespaart natuurlijk veel geld op de lange termijn.

    Dan heb ik liever iets voor 200 euro wat 5-10 jaar meegaat dan iets van 50 en over 3 maanden stuk is.

    Als iemand een beter idee heeft dan een vaporizer hoor ik het graag!



    #2
    Dynavape, Takketoelli praat je wel effe bij.

    Over naar onze razende reporter TAKKE

    brand los jong.

    Comment


      #3
      Voor thuis:
      Vulcano. Echt, dat is een geweldig ding. Duur, zekers, maar zijn geld gewoon waard. Plus je gebruikt veel minder wiet dus dat verdien je ook weer terug.
      Thuis geen zin in vulcano: Dynavap. Goedkoop, lijkt het meeste op gewoon roken en is niet kapot te krijgen.

      onderweg:
      De mighty plus. Super apparaat, maar metveen vulcano thuis gebruik ik deze alleen onderweg. Als dit je wat lijkt moet je iets meer investeren voor de venty. Dat schijnt de shit te zijn, de top
      Geen zin in mighty onderweg: Dynavap. Met de dynavap kun je ook heel makkelijk hash en olie roken met evt wat vapewool, gaat er iets mis kun je het gewoon schoonmaken. Met een superdure mighty doe ik dat liever niet


      Het viel mij niet gemakkelijk om te stoppen met roken en beginnen te vapen. Alles is anders; ritueel, gevoel, smaak, delen... en ondertussen afkicken van de nicotine. Waren twee lastige weken maar als je daar doorheen bent... WOW!

      Veel, veel langdurigere stoned die ook nog eens op nivo blijft zeg maar, met veel, veel minder wiet. Vooral de eerste weken zal het je verbazen hoe weinig je eigenlijk maar nodig hebt om GOED stoned te worden.

      De smaak van bijv een dynavap is subliem, echt. Daar kan geen andere manier van consumptie aan tippen

      Je hebt conductie en convectie vapes, en die beide hebben. Daar zit veel verschil in! De combi vapes zoals de mighty zijn het stevigs kwa effect.
      Conductie is hitte van de behuizing, convectie is met hete lucht die je door de wiet zuigt. Convectie is steviger

      Ben je een zware wietroker nu? Convectie of combi

      De meesten die het vapen geprobeerd hebben en het niks vonden hadden gewoon niet de voor hun goede vape. Ik heb er twee gehad (flowermate en arizer) die niks voor mij bleken te zijn, terwijl anderen erbij zweren.

      Ik heb uiteindelijk de keuze kunnen maken door de podcasts van Think Dank op youtube. Sneaky pete ook wel. Dagelijkse gebruikers die een eerlijke mening geven


      Mijn longen vinden het super, na een week merkte ik al een groot verschil. Meer adem enzo


      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik vond het moeilijk dat je geen peuk meer in de vingers hebt, de dyna lost dat al op.

        Als je tabak rookt voor de onrust in je lijf, dan ga je het sowieso moeilijk krijgen.

        En schonere longen is altijd goed.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Vulcano gebruik ik met de capsulesadapter, zonder capsules. Anders is dat ding inderdaad te heavy 😀 Die zou ik er dan bij halen

        Ik heb alleen ervaring met de mplus, die van 2023. Daar heb ik de xl mondstuk bijgehaald van de m7. Kameraad heeft de m die ervoor kwam. Het verschil zit hem in de tip, hoe ze warmte 'opslaan' en geleiden.
        https://youtu.be/UI3A4v3Hz4o?si=SClEv74IuidVqTyn
        Hier vgl ze de nieuwe m7 met de m2023.

        Met de b vind ik dat silicone gedeelte niks, maar nooit geprobeerd

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Oke zal wel even goed uitzoeken welke het chillst lijkt. die capsulesadapter is een goeie!

      #4
      Puur roken in de bong, betere smaak en beter effect. Niet te veel bongs roken en dan valt het met de schade wel mee.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Goeie Hork, die bong zal ik nu weer wat regelmatiger erbij halen, maar blijft onhandig als ik buitenshuis wat wil roken.

      #5
      Lag al gauw in de schuif met de volcano samengeperst derbij, gewoon puur hollandaise voor mij.
      Verdampen is toch heus iets heel anders dan dat ouwe vertrouwde jointje tussen de vingers.
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik heb weinig ervaring met vaporizers dat geef ik direct toe, maar de oude modellen die ik probeerde vond ik een droge smaak hebben en ik voelde er gewoon weinig tot niks toe. Ook mis ik de wolken van genot.

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Kijk beiden spreken mij wel aan, de mogelijkheid om dan een vape meer te hebben voor langdurige en gepersonaliseerde temperatuur (en dus effect?) wil ik dan sowieso wel erbij hebben. Het uitblazen zal idd wel even wennen zijn met die dunnere lucht. Voor de overgang is pure dan zeker een goeie Hork, zeker wat je zegt met de handeling van draaien zelf.

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Wat is een beetje normaal voor een pure in grammen? 1-1.5 gram?

      #6
      Erg blij met mijn Venty. Zakvolcano. Zal wel geen 10 jaar meegaan vermoedelijk.

      Puur in pijp en joint. Tabak meeverbranden geeft een andere roes wel.

      Dynavap is ook top in een wereld zonder stroom.

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Ja ik ben ook gedeeltelijk bang dat die roes zo anders is dat het dan gaat tegenvallen. Achja niet geschoten is altijd mis en ik wil gewoon af van sigaretten dus moet maar nieuwe dingen proberen.

      #7
      **Ik zoek dus naar iets, waarschijnlijk vaporizer, die mij het genot nog steeds kan geven zonder dat ik al die schadelijke stoffen binnenkrijg.**


      Ik denk dat ik het aardig doe met mijn BIOLOGISCHE shag (Manitou) uit Duitsland. Geen klachten meer en een wereld van verschil kan ik vertellen... toen ik nog normale (niet-bio) shag rookte werd m'n adem gewoon letterlijk afgesneden.. schrok daar nog al van want ik was dan wel een kettingroker maar toch echt weinig over de longen (maakt dus ook geen ruk uit he). Nou daar is dus een radicale verandering ingekomen met de overstap naar Manitou bio shag, alleen verkrijgbaar in Duitsland dus je moet wel even een manier vinden om het hier te krijgen want wordt niet verzonden vanuit daar. Stuk goedkoper ook nog, meeste plaatsen nog 5,60 voor 30 gram. Ja, punt is, hoe krijg je het hier he... ik heb wel een idee

      Even van de originele site geplukt;

      site.png



      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Klinkt niet verkeerd, misschien iets als back-up maar ben bang dat ik dan in de stoppen met roken-cyclus blijf hangen, en dat is wel mijn grootste motivator voor verandering. Daarnaast heeft Takketoelli wel gelijk hierin, blijft rook vs. damp.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nou moet je niet vergeten dat je ook moet stoppen met al die troep die over de tabak heen zit!!

        Dus als tussen stap is dit helemaal zo gek nog niet, voor een paar maand.

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Klopt daar had ik idd niet goed bij stilgestaan Rreppel, dat zal al een wereld van verschil zijn in schadelijkheid en een stap in de goede richting.

      #8
      De koning van de vapes is toch wel de ballvape. Met geen enkele andere vape krijg ik zo'n pure, volle smaak en sterk effect. Tis alleen een desktop vape dus niet echt voor onderweg.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Terp hammer?

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Heb die ooit wel eens geprobeerd is idd goede smoke ervaring, echter idd te onhandig lijkt mij om het subtiel in je jaszak te houden o.i.d.

      #9
      Zo. Ben hier zelf net ook een week gestopt met tabak (met behulp van nicotinepleisters) vanwege gezondheidsklachten. Maar m'n wiet wil ik niet laten, ghehe. So far so good, de pleisters werken wel goed. Goed dat je ook wilt stoppen met tabak!

      In het verleden wel wat ervaring met vaporizers, maar dat was nooit echt m'n ding vanwege het achterblijven van de 'zware' rook.
      Ik heb in al de jaren wel al wat vapes gehad, de ene wat beter dan de andere. Vriend van me is er uitgebreider mee bezig dan ik.

      Zelf heb ik momenteel in huis: Air Solo 2. An sich een goede aankoop voor als je wilt beginnen met vapen. Qua smaak krijg je weinig beters, alleen net iets te onhandig om mee te nemen onderweg (vanwege glazen tube en ook niet zo klein). Wordt ook verkocht als eentje met 3 uur aan batterijduur, maar als ik hier aan anderhalf uur kom zal het veel zijn.

      Heb geprobeerd bij vriend: Mighty en crafty, en vond deze eigenlijk gezien hun prijs helemaal niet zo speciaal. Heel stevig en kwalitatief, maar de 200 euro extra vind ik nergens terug.
      Wel een aanrader is de Pax. Zéér klein, stevig en makkelijk te verbergen voor onderweg. Nadeel is wel de batterij en kleine laadcapaciteit. Ben wat aan het twijfelen om deze te kopen voor onderweg en mijn Air Solo alleen thuis te gebruiken (ben nog maar een week aan het full time vaper ) maar telkens als ik deze gebruik ben ik onder de indruk van dit kleine apparaatje.

      De Dynavap moet je echt voor zijn. Totaal m'n ding niet, lijkt een beetje op een puurpijp waar je 1 of 2 trekjes van kunt nemen, en dan terug moet vullen. Vooral veel gedoe voor weinig resultaat. Is ook een hele groep verzamelaars voor wat de prijs (voor een hoopje ijzer) enorm de hoogte in jaagt.

      Moet wel toegeven dat ik, uit gemis van de zware rook, een paar pure joints heb gerold, en dit is eigenlijk toch echt waardeloos hoor. Brand slecht, smaakt slecht, alles slecht.
      Dan maar m'n puurpijp eens boven gehaald en ik verschoot ervan hoe lekker dat smaakte. Aangezien die wel aan vervanging toe was heb ik deze week dit besteld:
      https://420shop.nl/glyder-glazen-blunt-v-syndicate.html en man, wat ben ik enthousiast! En stoned en toch actief, dat heb je dan als je zonder tabak rookt


      Sorry voor de lange tekst trouwens, hier is een samenvatting!
      Goed dat je wilt stoppen met tabak!

      Arizer Solo 2: goeie om mee te starten, goede smaak, niet zo handig onderweg vanwege glazen tube en batterijduur niet wat beloofd.
      Pax: Geweldig! Beste vapes om mee te nemen naar een optreden ofzo. Wel geen fantastische batterij.
      Dynavap: Naah, da's geen vape. Da's een puurpijp voor nerds.

      De Crafty/Mighty: goede bouwkwaliteit, maar qua vapekwaliteit vind ik die 200 euro extra niet terug.


      De puurpijp uit m'n link: fantastisch! Vreemd dat ik deze nog nergens eerder ben tegen gekomen.


      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Maar hoe zit dat dan met die Dynavap, ik heb me er niet in verdiept maar het is toch gewoon een buis die je met een aansteker verwarmd? Hoe regel je de temp dan? Ik vind het bijv lekker bij de Storm vaporizer als ik hem laag zat zodat ik meer proef. Later in de sessie maak ik hem heter tot het op is.

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Dank voor de toelichting, Die Glazen blunt ziet er sowieso wel goed uit als vervanger van alle toekomstige blunts . Heb je toevallig ervaring met de XMax V3 Pro, zit te overwegen om een DynaVape M7 te halen (is nu in de korting) en dan mogelijk iets discreets erbij (dan zien die mighty+ en Crafty er wel heel indrukwekkend uit, maar ook wel weer heftig dus neig ik meer naar iets wat lijkt op die XMax V3 Pro).

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Schrap die XMax V3 maar, zie in recenties dat het toch wel de budgetkeuze is. Met die PAX hoelang kun je meestal vooruit als je in een sessie zit? En hoe lang duurt volledig opladen?

      #10
      Niemand koningskaars al genoemd?
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...is#post1361645

      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Heb wat bio koningskaars blad besteld, ook maar diamana blad want dat schijnt de beste combi te zijn met wiet in in een joint. Ben benieuwd... ik zal er niet warm voor lopen want er gaat nix boven mijn bio shag maar vind het wel een heel leuk probeerseltje ... dus thanks voor de tip.

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Was ik niet bekend mee, klinkt zeker niet verkeerd en leuk om 't dan ook zelf te kweken.
    Bezig...
    X