Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De bong

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De bong

    Korting op 420shop
    In deze topic wil ik de bong aan het licht brengen, omdat dit gewoon een simpele en goedkope maar toch effectieve manier van wiet roken is.


    Geschiedenis

    De werking van een bong wordt al eeuwen gebruikt door het Hmong volk van Thailand en Laos om onder andere cannabis en hasj te roken. Het gebruik van de bong in de westerse landen begon rond 1971.


    De bong

    Een traditionele bong bestaat uit een hollen cilinder waar het mondstuk en de voet aan is bevestigd. Op ongeveer 1/3 deel boven de voet van de cilinder zit een gat, ook wel een carb genoemd, om de bong leeg te zuigen. Onderin zit ook een opening voor de chillum en als laatst natuurlijk de bowl.
    Natuurlijk zijn er steeds meer variaties, zoals multi-chamber bongs waarbij de rook meerdere malen gefilterd wordt.

    Tegenwoordig zij er ook bongs die geen gat hebben maar een zogenaamde pull-stem waarbij de bowl en chillum aan elkaar zitten en na het inhaleren de pull-stem omhoog getild wordt om de

    Natuurlijk zijn bongs er in alle soorten en maten. Zo zijn er bongs van glas, metaal, hout en acryl.

    Bong Kopen




    De werkingGeactiveerde kool

    Ik wil het toch nog hebben over geactiveerde kool omdat steeds meer bong gebruikers, zoals ik, er voor kiezen een geactiveerde kool filter te hebben.



    Wat is geactiveerde kool?Wat is het nut van een geactiveerde kool filter bij het roken?
    Het nut van rook filteren met geactiveerde kool is dat er een ongelofelijk grote hoeveelheid giftige stoffen gefilterd worden, terwijl de psychoactieve stoffen die gefilterd worden gering zijn. En ik spreek hier ook uit persoonlijke ervaring.

    Is geactiveerde kool giftig?
    Nee! Integendeel wordt het zelfs gebruikt bij intoxicaties.


    Voor- en nadelen
    Natuurlijk is de bong niet perfect, dus heb ik hier een lijstje van voor en nadelen opgesteld.

    Voordeel
    -Er worden veel meer psychoactive stoffen per gram wiet en hasj door de gebruiker opgenomen dan bij het roken van een joint. Van 1 gram wiet in een joint neemt 1 persoon ongeveer 28% van de psychoactieve stoffen op, terwijl het bij een bong op kan lopen tot ruim 78%!
    -Geen gedoe met het draaien van een joint of opwarmen je vaporizer.
    -Tabak is compleet overbodig (een joint kan ook puur maar de meeste klagen dat de joint dan te snel dooft.)
    -Het roken van een bong is uitgebreider waardoor je minder snel het gevoel hebt van "eventjes snel een jointje draaien en roken" (het is nu ruim 2 maanden dat ik van mijn eigen wiet een toeter heb gedraait.)

    NadeelPersoonlijke ervaringen
    Al mijn persoonlijke ervaringen met mijn bong zijn tot nu toe alleen maar goed geweest en ik be ook van plan dit zo te houden. Ik heb zelf een glazen ijsbong bij Azarius gekocht en ik kan je zeggen het alle centen waard is. Het formaat ligt lekker in de hand, de chillum heeft een klein bobbeltje bovenin waar ik geactiveerde kool in kan stoppen en omdat het speciaal ontworpen is om ijs in te doen is het een super aankoop. Ik heb zelf nooit een bad trip gehad en ben van plan dit zo te houden. Overigens is een kleine hoeveelheid genoeg om lekker op te trippen. En trippen op wiet heeft niets te maken met paddo's of LSD trips, het is een onverklaarbaar gevoel dat heel anders is dan de effecten van een joint. Van een joint word ik zelf altijd ongelofelijk lui, terwijl ik met een bong een heerlijke high van ongeveer twee uur krijg en ook kort tripje beleef.
    Juist omdat de effecten van het roken met een bong en het roken van een joint zo verschilt zijn er helaas wat personen die over m'n vloer zijn geweest bad zijn gegaan omdat ze het niet verwacht hadden dat het zo sterk zou zijn.

    Hier zijn overigens nog wat mooie plaatjes van mijn bong.












    Nawoord

    Ik hoop dat hiermee de bong wat meer aandacht krijgt omdat het een fantastische methode van roken is dat snel en effectief is. Natuurlijk hoop ik dat er hier wat gebruikers overwegen om toch mar eens een bong te proberen omdat het een hele mooie ervaring dat keer op keer weer een avontuur is. En ik hoop dat de huidige bong gebruikers overwegen om de geactiveerde kolen methode te proberen omdat het veel minder slecht voor je longen is.

    Als laatst, nog een lekkere milky shot.



    Laat de discussie beginnen!
    Last edited by Jointjedraaien; 21 June 2011, 11:36.

    #2
    Mooi topic, mooie foto's nu nog ff sparen voor de kapper

    Ben er zelf niet echt kapot van, voornamelijk omdat ik geen regelmatig gebruiker ben en ik door een bong echt helemaal van de wereld raak

    Comment


      #3
      Mooie topic zeemlapje, proficiat
      Maar hoe gebruik je die geactiveerde kool bij een bong?


      grtz

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door rookie View Post
        Mooi topic, mooie foto's nu nog ff sparen voor de kapper
        Jaloers op m'n lange haar?

        Oorspronkelijk geplaatst door weedlover View Post
        Mooie topic zeemlapje, proficiat
        Maar hoe gebruik je die geactiveerde kool bij een bong?


        grtz
        Oorspronkelijk geplaatst door Zeemlapje View Post
        Het formaat ligt lekker in de hand, de chillum heeft een klein bobbeltje bovenin waar ik geactiveerde kool in kan stoppen en omdat het speciaal ontworpen is om ijs in te doen is het een super aankoop.
        Het bolletje dat net onder de bowl zit, kijk maar in de foto's. Je kunt ook speciale onderdelen op het internet bestellen, maar dat is weer zo'n gedoe met importeren en prijzen, ik improviseer liever.

        Comment


          #5
          hola, khad der overgelezen

          grtz

          Comment


            #6
            mooi topic, zeker niet naar de kapper gaan, mijn haar hangt bijna tot aan mijn onderug,houden zo.
            grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Ik heb vrijdag wat Amnesia Haze erdoor gejaagt, de Amnesia Haze was zo droog dat het kruimelt bij enige aanraking en het vatte vlam nadat ik de aansteker ervandaan haalde.

              Hier nog wat plaatjes van vorige nacht, lekker wat Orange Bud gerookt om vervolgens 4 bolletjes met hagelslag te eten en tot 6 uur in de ochtend Anime te kijken.





              Last edited by Zeemlapje; 20 December 2008, 01:13.

              Comment


                #8
                Wijs da peetje van Bioshock!

                Wel een heel mooi verslag, ik heb zelfs dingen bijgeleerd.
                Ik wist bv. niet dat je door het roken van een bong tot 50% meer THC absorbeerd, scheelt wel veel dan.

                En dat van die Geactiveerde kool
                was ook interesant.
                Van deze zouden ze een Sticky moeten maken!
                -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                Comment


                  #9
                  Re: De bong.

                  Leef! Leef! LEEEEEEEEF!





























                  Mijn collectie, helaas alleen China troep.

                  Comment


                    #10
                    Re: De bong.

                    wow man dat ziet er schoon uit, tis dan misschien van china, maar kzou het toch graag hebben (of op z'n minst uitproberen )

                    die rode vloeistof, is dat grenadine of rode wodka?


                    grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: De bong.

                      Aanmaaklimonade, maakt de smaak extra zoet. Alcohol als bongwater is dom, absorbeert alleen maar de THC.

                      Was deze nog vergeten.




                      Last edited by Zeemlapje; 16 April 2009, 22:42.

                      Comment


                        #12
                        Re: De bong.

                        Alcohol dat THC absorbeert? Volgens mij kan dat alleen met vet of zit ik ernaast?
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          Re: De bong.

                          Dierlijke vetten en alcoholen absorberen THC.

                          Comment


                            #14
                            Re: De bong.

                            Ziet er heftig uit.
                            Die aanmaaklimonade, goed idee. Moet ik ook eens proberen
                            Die Vapo Bulb, werkt die goed?

                            Greetz,
                            zion

                            Comment


                              #15
                              Re: De bong.

                              Knap werk van je hoor zeemplapje.
                              Heb deze alvast een rating gegeven
                              Wat is de richtprijs van deze bong?

                              Grtz
                              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              Bezig...
                              X