Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met dme/dexsogas extractie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wie heeft ervaring met dme/dexsogas extractie?

Korting op 420shop
    Nou dat dus.

Tegenwoordig gebruikt men vaker dimethylether/mz12x/dexsogas dan butaangas, maar een gebruikershandleiding daarvoor is hier nog niet.

Dus, wie heeft hier ervaring mee?

Schijnt dat je minder gas nodig bent en dat er tot 30% meer product uitkomt.

Rreppellsteeltjam
    Expert Grower
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 14 uur geleden.

atmosphere1
    Wicked Stoner
    atmosphere1 misschien?

Comment

Heb geen ervaring met dimethylether, maar vraag me af waar die 30% extra uit bestaat . Met butaan pak je precies dat wat je wil in ieder geval.

Comment

Vooral sneller dan , meer lijkt mij vreemd , met butaan haal je het er uiteindelijk ook wel allemaal uit.

Comment

Ether is redelijk goedkoop en vrij zuiver te krijgen. Maar het is belangrijk dat je koud werkt omdat het ontzettend snel verdampt en het is mega, mega brandbaar.
      Zo brandbaar zelfs, dat het gebruikt wordt om koude motoren mee te starten; een klein spraytje is genoeg om een benzinemotor te laten lopen. Een half theekopje vermengd met lucht blaast de voorgevel van je huis.

Bovendien word je knetter high van het spul, met flauwvallen en hoofdpijn op de koop toe.
      Pluspunt is dat iedereen het kan ruiken en dat het veel gebruikt wordt in synthetische drugs productie, dus als je de politie over je af wilt roepen dan zit je met dimethylether best prima.
      Het vreet plastic aan, dus dat is een belangrijk puntje; werk met glas en niet met plastic.

Het grote verschil is dat dimethylether in vloeibare vorm kan bestaan op kamertemperatuur, en daarbij heb je niet het bevriezende effect wat je bij butaan hebt. Vloeibare butaan is ongeveer -138 graden. Boven 0 graden werken laat de plantencellen intact en daardoor spoel je minder smerigheid mee. Maar iets beter is om het op 5 graden of ongeveer op 0 te houden om te snelle verdamping te voorkomen.

Overigens is butaan wel een oplosmiddel. Alle dingen die eindigen op -aan of -een (methaan, ethaan, propaan, butaan, pentaan, hexaan, propeen, buteen, enzovoorts) zijn in de klassieke chemie organische oplosmiddelen. Dimethylether heeft volgens mij ook een officiele naam die eindigt op -aan.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam
        Expert Grower
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Jawel, dan word het vloeibaar.

• LR2
        LR2
        Mother of all Growers
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ik heb ooit gelezen over dexsogas, maar ik weet niet meer wat het is. Als je tijd wilt besparen op extracties dan moet je extracten kopen.
        Je kunt me niet vertellen dat het OK is om 12 weken bloei te accepteren en dan niet 4 uurtjes hebben om een verdamping af te wachten

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam
        Expert Grower
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Net zoals mz12x is het dme, L, ik wil het proberen vanwege de butaangas smaak, ieuw, en vanwege de tijdwinst.

Ik heb liever een half uurtje werk dan 4 uur met nabewerking.
        Rreppellsteeltjam
        Expert Grower
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 14 uur geleden.

Ik neem aan dat het vast wordt/ bevriest bij erg lage temperaturen.

Comment

Het gas word vloeibaar wanneer de temperatuur onder nul gaat bedoeld hij waarschijnlijk . de term 'bevroren' verwijst eigenlijk naar de vaste toestand , en die bestaat ook wanneer het nog kouder word.

Dexcogas is dimethylether in gasvorm, waarschijnlijk.
      atmosphere1
      Wicked Stoner
      Last edited by atmosphere1; 6 uur geleden.

Comment

Bezig...
      X