Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VN-Rapport: ‘Géén legalisering recreatieve wiet’

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    VN-Rapport: ‘Géén legalisering recreatieve wiet’

    Korting op 420shop
    Terwijl de wereld gezondheidsorganisatie CBD als medicinaal bestempelt en het uit de strafwet wil hebben (moet ook wel want de farma gaat dik geld verdienen straks) komen ze bij de VN met dit soort besluiten..

    https://www.cnnbs.nl/vn-rapport-geen...reatieve-wiet/
    (ik ben niet verantwoordelijk voor enige epileptische aanval door al die ads)


    Ad usum proprium!

    #2
    Alles draait om geld. Zal me niks verbazen als over 100 jaar een farmaceutisch bedrijf de wereld over neemt...

    Comment


      #3
      En terecht, als ze miljoenen stoppen in onderzoek mag er ook best wat geld gemaakt worden.
      Meeste mensen hebben geen idee wat jarenlang onderzoek kost en dan nog alle testen die volgens voorgeschreven regels gedaan moeten worden.
      Voordat een medicijn door alle regels en toelatingseisen is zijn de kosten vaak opgelopen tot tientallen soms zelfs honderden miljoenen.
      Probeer dat maar weer eens terug te verdienen met iets waar je maar een paar jaar patent op kunt krijgen.

      Jaaaaaaaaren geleden (>10) heb ik eens een paarduizend aandelen Pharming Group gehad.
      Gekocht op 20 cent, want er was een nieuw medicijn in ontwikkeling dus dat beloofde flinke winst.
      Dat heeft toen zoveel geld en tijd gekost dat het hele bedrijf op punt stond failliet te gaan of noodgedwongen moest fuseren.
      Er zijn toen bergen nieuwe aandelen uitgegeven om aan nieuw geld te komen (waardoor de mijne in waarde daalden dus)
      Ik was toen blij dat ik ze later voor 17 cent kwijt kon.
      Als ik nu even google zie ik dat ze nog steeds bestaan. 1,21 is de prijs nu....tja, als je alles van te voren weet .....
      Mja, ik dwaal af, alleen om aan te geven dat het niet zo simpel is als menigeen denkt.

      Mjah, de stonehead wietsmoker begrijpt dat niet en wil dat ook eigenlijk niet weten.
      Die loopt liever met vlaggetjes te zwaaien op 20 april en verzinsels roepen over "De BIG Pharma"
      Het is allemaal een complot tegen ons

      Recreatief gebruik wordt niet gelegaliseerd, maar da's geen verrassing toch ?
      Ik zou terstond van de bank lazeren als dat wel zou gebeuren.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        En terecht, als ze miljoenen stoppen in onderzoek mag er ook best wat geld gemaakt worden.
        Meeste mensen hebben geen idee wat jarenlang onderzoek kost en dan nog alle testen die volgens voorgeschreven regels gedaan moeten worden.
        Voordat een medicijn door alle regels en toelatingseisen is zijn de kosten vaak opgelopen tot tientallen soms zelfs honderden miljoenen.
        Probeer dat maar weer eens terug te verdienen met iets waar je maar een paar jaar patent op kunt krijgen.
        Ik hoef ook niet te weten wat zo een onderzoek kost. Waarom zou ik?
        En we vragen er ook niet om.. dat ze miljoenen uitgeven aan onderzoekjes -na onderzoekjes.. en dan nog niks doen. Regels opstel(ten)len en dan nog niks doen.. Een wet aannemen en dan nog niks doen. Bijna de heft van NL is voor legalisatie en spreekt, en dan NOG niks doen!

        Dus mensen die genoeg geld hebben kunnen zichzelf redden van HIV bv? Het onderzoek moet wel bekostigd worden.. Daarom overleefde Magic Johnson Hiv? (Snap je wel waarom mensen in complotten gaan geloven?)
        Als dat de militaire industrie miljarden pompt in het ontwikkelen van wapens, die moeten uiteindelijk wel gebruikt worden, zonde van het geld anders.

        Patent op de natuur.. ? Daar ga ik gewoon niet op in. Te achterlijk dat daar over gediscussieerd moet worden..
        Het groeit in de natuur en voor de rest heb je weinig nodig behalve wat aarde, water en zonlicht. We weten allemaal dat het geen dodelijk spul is, en we weten allemaal dat het medicinale werkingen heeft op diverse vlakken. Dus gratis medicatie als het ware. En dan durf jij nog te zeggen dat het geen complot is van de farma om het illegaal te houden?

        Maar goed je zegt het zelf al, als je aandelen hebt en je verdiend er geld aan dan kan ik wel snappen, of beter gezegd, begrijpen waarom jij het liever zo behoud.

        Die loopt liever met vlaggetjes te zwaaien op 20 april
        Beter dan niks doen toch? Dat is dus democratie in NL. Ik dacht ook dat je daar heilig in geloofde?


        En wat is er trouwens mis met het legaliseren van recreatieve wiet? (Vergeet het geld even)
        Ad usum proprium!

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          koffie en thee is ook natuur ............ oho

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Nee toch!?
          Alleen mag je van wild groeiende thee plantjes en koffie bonen geen patent op aanvragen. BV na genetische manipulatie / verdelen kan er een patent op aangevraagd worden, merk/label (als ik het goed heb) Dat is dus wellicht een vd redenen geweest om zoveel mogelijk wild groeiende wietplanten te vernietigen wereldwijd!

        #5
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Het grootste probleem is dat de '' farmaceutische industrie '' het nooit zal erkennen dat wiet of CBD olie een noodzaak kan zijn voor de samenleving cq. gezondheid. Voor zware verliezen op hun eigen producten. Eigenlijk is wapenproductie pressies het zelfde ( aangezien we honderd maal de wereld kunnen vernietigen) al zal het niet zo'n vaart lopen naar mijn mening.......

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Noodzaak is groot woord

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            In het westen is het niet zozeer een Noodzaak. Tenzij je een ziekte hebt en moderne medicijnen werken er niet goed tegen of hebben teveel bij-effecten. Dan kan homeopathie een noodzaak zijn. In 3e wereld landen zoals delen in Afrika zijn er stammen die cannabis als noodzaak zien. Sterker nog, dit zijn stammen die weinig te maken hebben met malaria en en er zijn amper sterfgevallen bekend door diarree binnen deze stammen in vergelijking met stammen in dezelfde regio die geen cannabis consumeren vanwege het geloof bv (islam in dit geval).. Het westen en westerse mensen (wetenschap) denken alles te weten.. Grappig dat de wetenschap bv informatie uit boeken haalt van meer dan 8000 jaar oud. Vedic sanskrit waar ook bhang gerechten in staan beschreven. Bhang is wiet met melk en zoetigheid. Goed tegen heel wat kwalen... Dus Het kan noodzaak zijn, vooral in armere landen. Zelfs voor religieus gebruik maar daar wordt je op gediscrimineerd..

          #7
          http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/01/...che-industrie/

          Die onderzoeken die de farmaceutische industrie doet bij een nieuw geneesmiddel zijn verplicht.
          Elk onderzoek zit ook weer vol verplichtingen, zo is bijvoorbeeld zelfs het aantal proefpersonen waaraan voldaan moet worden vastgelegd
          De straffen worden veel hoger bijvoorbeeld. Onder het mom van veiligheid enzo.
          Een complot dus, doormiddel van propaganda de massa sturen..

          Ja liefst zie ik alles legaal, maar dat gaat nooit gebeuren.
          Als je daarin gelooft kun je beter iets anders zoeken om tegen te protesteren.
          Last edited by ganjagast; 22 March 2018, 15:30.
          Ad usum proprium!

          Comment


            #8
            Is de VN niet opgericht om de mensenrechten te beschermen? Als ook de economie?
            Als recreatief gebruik geen mensenrecht is, waarop baseert men zich dan? Wie bepaalt dit behalve dictatoriale mensen?
            En is de strijd tegen drugs bevorderlijk geweest voor de economie?

            Je beziet zoiets als de VN best als een EU. Totaal overbodig en maken alles onnodig complex.
            Laat ieder land nu toch verdekke zelf eens beslissen hoe ze dat doen? En doe dit dan op basis van referenda en niet op basis van tijdelijk gekozen besturen.

            Ik heb echt geen VN nodig. Ik heb referenda nodig om mijn mening vorm te geven.

            Comment

            Bezig...
            X