Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietboter en wietolie werken niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Royal Highness
    replied
    Het was eigen plant knipsel en zeker goed plakkerig.
    Kan door het vooraf decarboxileren de wiet zijn werking verliezen dan? Ik heb altijd gedacht dat om de thc actief te maken en te veranderen van thca naar thc deze handeling met verhitting nodig was.
    Natuurlijk wordt de boter ook verhit tijdens het smelt en weekproces, echter is die temp. voldoende om de thca te veranderen in thc?

    Wat de olie betreft, heb ik olie gemaakt van vooraf gedecarboxileerde wiet op alcohol basis en de verdamp methode zoals eerder beschreven, maar ik heb ook een portie olie gemaakt zonder de wiet vooraf te decarboxileren en de olie aubain marie 3 uur laten trekken met fe wiet erin waarbij ik dr temp van de olie rond de 80 graden hield.

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Ik denk dat je de fout ingegaan bent bij het vooraf in de oven verwarmen op 100 graden.
    Decarboxyleren (ik moest ff opzoeken hoe je dat schrijft) is in de meeste gevallen overbodig.

    Groen betekent plantmateriaal.
    Dus de wiet te fijn gemaakt of kapot geschud of onvoldoende gefilterd.

    Dan bestaat ook nog de mogelijkheid dat je knip hebt gehad met weinig potentie.
    Als je zoiets moet kopen is het nooit zo goed als van eigen kweek.
    Sommige shops schudden het eerst nog even een keer voor het bij knipafval gaat.

    My two cents ..

    Leave a comment:


  • Royal Highness
    heeft een topic gestart Wietboter en wietolie werken niet.

    Wietboter en wietolie werken niet.

    Ik heb van het plakkerige knipsel en kleine bloemen en dierlijke goede boter wietboter gemaakt. De boter is mooi groen en ruikt heerlijk maar geeft geen enkel effect.

    Ik verhitte eerst wat water tot het kookpunt en smolt daarin de boter. Ik deed dan het knipsel erbij en heb dat een poosje laten trekken volgens een handleiding die ik hier ergens vond en weet niet meer welke.
    Daarna gezeeft en laten afkoelen in de koelkast waarna ik de boter van het water kon scheiden.

    Voor de wietdruppels nam ik een pot gesneden wietknipsel dat vooraf in de oven een uur op 100 graden was verhit . Het betrof in beide gevallen vers geknipt afval, dus ook bij de boter.
    De glazen pot met knipsel heb ik geheel overgoten met 96% alcohol en dat 2 dagen laten trekken in het donker met tussendoor geregeld schudden.
    Daarna de wiet eruit gefilterd en het laatste nog eruit geperst. Nu vele uren lang de alcohol laten verdampen tijdens verhitting. De overgebleven pure smurrie heb ik met 5 delen olie verdund en in druppel flesjes gedaan.

    Mijn vrouw heeft fibromyalgi en daardoor veel pijn over haar hele lijf en sinds een tijd nu ook de hele dag spannings hoofdpijn.

    De druppels zijn bitter, heel donker groen maar geven geen enkel effect. Ook niet bij 20 druppels.
    Ik neem ze zelf ook preventief elke dag, net als de groene boter op het brood omdat het een medicinale plant was, onze royal highness.
    Deed ik iets verkeerd, of heeft een medicinale plant geen enkel geestverruimend effect?
Bezig...
X