Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd. Wiet olie maken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies gevraagd. Wiet olie maken.

Korting op 420shop
    Hey allemaal,

Graag zou ik het volgende recept proberen, heb dit gevonden op de volgende site. Wat vinden jullie hiervan? Is een cafetiere nodig om te zeven of kan ik ook een bolzeef gebruiken en daarna door een koffiefilter filteren?

https://www.wietkweken.com/wietolie/maken/

Met olijfolie

Veilig voor consumptie en bovendien ook veilig om te produceren, wietolie maken met olijfolie is om deze redenen zeer geliefd. Wat heb je naast olijfolie nog meer nodig?
          • 5 gram droge wiet
          • 20 ml olijfolie
          • 70 ml water
          • Cafetière
          • Vuurvaste glazen schaal of pan van RVS (roestvrij staal)

Meng als eerst de olie in de glazen schaal of RVS pan met de vermalen wiet en het water. Je dient dit mengsel zo’n twee uur au-bain marie te verwarmen om tot het beste resultaat te komen, roer af en toe lichtjes door.

Na twee uur is het tijd om het van het vuur af te halen en af te laten koelen tot kamertemperatuur. Hierna kun je het filteren in de cafetière. Het gefilterde mengsel van water en olie dat is ontstaan giet je vervolgens in een bakje, het overgebleven plantmateriaal spoel je nog eens af met heet water en filter je een laatste keer in de cafetière. Het spoelwater voeg je toe aan het olie-/watermengsel en dit geheel laat je staan tot de olie van het water is gescheiden. Dit is zo wanneer de olie op het water drijft.

Voor deze laatste stap is het noodzakelijk om het geheel een nacht in de vriezer te zetten en te bewaren bij een temperatuur van rond de -20 graden Celcius. De volgende dag kun je dan zo de wietolie van het bevroren water in een buisje gieten. Het is aan te raden om met een lage dosis van dit extract te beginnen, aangezien je een zeer krachtige wietolie maakt met een hoge concentratie THC. Mocht je hier niet aan gewend zijn dan kan het nogal overweldigend zijn. Je kunt de dosis later altijd nog opschalen als het onvoldoende blijkt te zijn.

Last edited by Nederhigh; 26 August 2021, 16:12.

Heb je post inderdaad ff verplaatst naar een nieuw topic in een ander subforum. Deze staat nu in medisch gebruik van cannabis.
    Als je een andere titel in gedachten hebt laat het ff weten, dan pas ik 'm aan.

Heb er overigens niet super veel verstand van.. Maar wietolie maken op deze manier zou persoonlijk niet mijn voorkeur hebben denk ik..
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• Lindaatje
      Lindaatje commented
      Editing a comment
      Super dankjewel!

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X