Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

angstoornis en wiet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: angstoornis en wiet.

    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
    Hi cool,
    Nou weten we nog niet wat jij als 'niet lekker' ervaart?

    Dwanggedachten zijn net zo irritant als dwanghandelingen
    alleen zal de naaste omgeving er minder van merken.
    Dwanggedachten behoren ook tot OCD.

    LR2 legt je alleen duidelijk uit wat kan gebeuren.
    Dat je nu geen stemmen hoort wil niet zeggen dat je ze nooit zal krijgen.
    Net als dat ik ze ook kan krijgen.
    Dwang gedachten heb ik heeeeeel weinig nog. Dwang handelingen zijn weg dat had ik vroeger.

    Alleen wat ik heb zijn heel veel gedachte in mijn hoofd waar ik gek van kan worden gedachten waar ik niet over wil denken.

    En dit Is al zo voor dat in blowde. Toen ik 13 was kwam die uitslag binnen. En toen had ik ook dwang gedachten geel erg op mijn 15e was het verminderd alles. Sinds mijn 15e is het niet meer erger geworden ook niet minder. En sinds mijn 16e begon ik met af en toe een joint je. En sindsdien zit ik ook beter in mijn vel. Meerdere vrienden enzovoorts

    Comment


      #17
      Re: angstoornis en wiet.

      Wat je omschrijft lijkt toch op dwanggedachten ?


      Dwanggedachten
      Gedachten zijn dwanggedachten als deze telkens terugkomen en hardnekkig in iemands hoofd blijven zitten. Het voelt alsof de dwanggedachten worden opgedrongen. Verder zijn de gedachten zinloos, en mensen worden er angstig van. Het is absoluut niet prettig.
      Dwanggedachten gaan veel verder dan zich gewoon zorgen maken over de dagelijkse dingen.
      Mensen proberen te doen alsof de dwanggedachten er niet zijn, of ze tegen te gaan met andere gedachten of door dingen te gaan doen.
      Mensen weten dat de gedachten uit hun eigen geest komen, en niet op de een of andere manier van buiten.
      De dwanggedachten kunnen gaan over ziektes, vuil, fouten maken met vreselijke afloop, de eigen agressie, over seks, of over god en godsdienst
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #18
        Re: angstoornis en wiet.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Wat je omschrijft lijkt toch op dwanggedachten ?


        Dwanggedachten
        Gedachten zijn dwanggedachten als deze telkens terugkomen en hardnekkig in iemands hoofd blijven zitten. Het voelt alsof de dwanggedachten worden opgedrongen. Verder zijn de gedachten zinloos, en mensen worden er angstig van. Het is absoluut niet prettig.
        Dwanggedachten gaan veel verder dan zich gewoon zorgen maken over de dagelijkse dingen.
        Mensen proberen te doen alsof de dwanggedachten er niet zijn, of ze tegen te gaan met andere gedachten of door dingen te gaan doen.
        Mensen weten dat de gedachten uit hun eigen geest komen, en niet op de een of andere manier van buiten.
        De dwanggedachten kunnen gaan over ziektes, vuil, fouten maken met vreselijke afloop, de eigen agressie, over seks, of over god en godsdienst
        Last edited by coolbvwes; 13 October 2014, 14:26.

        Comment


          #19
          Re: angstoornis en wiet.

          Als je 'aanleg' hebt voor schizofrenie kan zich dit eerder openbaren door het gebruik van cannabis. Zonder cannabis gebruik had je in dit geval hoogstwaarschijnlijk ook schizofrenie ontwikkeld.

          Lees onderstaande links door ter informatie en spreek er over met je huisarts of een behandelaar of een vertrouwenspersoon.


          http://www.adfstichting.nl/Dwang.aspx
          http://www.wietforum.nl/topic/107389...ngneurose-ocd/

          Weet je het is allemaal niet zo zwart/wit te stellen.
          Ieder mens inclusief zijn hersenpan is uniek en kan totaal anders reageren op Cannabis.

          Ik heb een neef van 19 met een tic- en dwangstoornis (gilles de la tourette trekken). Die heeft zich lange tijd sufgeblowd omdat hij zich daar lekker bij voelde. Op een gegeven moment sloot hij zichzelf emotioneel af voor zijn ouders en begon zich zeer opgefokt, impulsief en agressief te gedragen. Mijn zwager heeft hem toen gedwongen laten opnemen , vreselijke situatie was dit. Na een paar dagen mocht hij naar huis van de rechter met een gedwongen 'afkick behandeling' bij de brijder. Nu blowt hij niet meer, maar slikt de nodige psychofarmaca. Hij heeft nog steeds erge tics, maar doet nu 'gewoon' mee met de maatschappij.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: angstoornis en wiet.

            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Als je 'aanleg' hebt voor schizofrenie kan zich dit eerder openbaren door het gebruik van cannabis. Zonder cannabis gebruik had je in dit geval hoogstwaarschijnlijk ook schizofrenie ontwikkeld.

            Lees onderstaande links door ter informatie en spreek er over met je huisarts of een behandelaar of een vertrouwenspersoon.


            http://www.adfstichting.nl/Dwang.aspx
            http://www.wietforum.nl/topic/107389...ngneurose-ocd/

            Weet je het is allemaal niet zo zwart/wit te stellen.
            Ieder mens inclusief zijn hersenpan is uniek en kan totaal anders reageren op Cannabis.

            Ik heb een neef van 19 met een tic- en dwangstoornis (gilles de la tourette trekken). Die heeft zich lange tijd sufgeblowd omdat hij zich daar lekker bij voelde. Op een gegeven moment sloot hij zichzelf emotioneel af voor zijn ouders en begon zich zeer opgefokt, impulsief en agressief te gedragen. Mijn zwager heeft hem toen gedwongen laten opnemen , vreselijke situatie was dit. Na een paar dagen mocht hij naar huis van de rechter met een gedwongen 'afkick behandeling' bij de brijder. Nu blowt hij niet meer, maar slikt de nodige psychofarmaca. Hij heeft nog steeds erge tics, maar doet nu 'gewoon' mee met de maatschappij.

            Maar dat kan toch ook bij iemand gebeuren die niks heeft?

            Betekent toch niet dat ik het ook perse krijg als ik het in mate doe dus niet elke dag? En als ik me er gewoon goed bij voel.

            Dank jullie wel dat jullie me zo proberen te helpen, waardeer ik erg.

            Comment


              #21
              Re: angstoornis en wiet.

              Zoals ik al zei, het is voor iedereen anders.
              Ik gebruik geen cannabis maar kan ook een psychose ontwikkelen.

              Maar wil je nou alleen horen dat je zonder problemen kan blowen ?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #22
                Re: angstoornis en wiet.

                Tegen alle wetten in blijkt dat bij mij juist een sativa up high soort (liefst Amnesia) beter werkt als medicijnen tegen angst e.d.

                Let wel op, dit is hoe ik erop reageer en dat wil niet zeggen dat dit bij iedereen zo is, maar misschien zou je eens kunnen proberen een vaporizer te gebruiken die je kan instellen tussen 190C en 200C, voor mij is een Volcano de meest nauwkeurige vaporizer omdat de lucht met een constante snelheid door de kruiden gaat. (persoonlijke mening)

                Ik gebruik uitsluitend cannabis puur en via een vaporizer (volcano op stand 6) Met 4 gr. per week ben ik zo volledig van de medicijnen afgekomen.

                Ik had doorgaans 2 kleine plantjes om zo altijd een klein voorraadje voor mijzelf te hebben, echter voor de eerste keer nu binnen 1 week alles volledig onder de spint (in de laatste week)en alles weg moeten gooien (was echt niet meer te doen), dat in combinatie met geen groen meer op voorraad ziet het ernaar uit dat ik weer die chemische troep moet pakken de komende 10 weken (ps. als iemand eerlijke medicinale biologische wiet weet uit een coffeeshop in Nederland dan lees ik dit graag ) Maar goed dat is offtopic.

                Aangezien je het voor de gezelligheid doet met vrienden zie ik het niet als een prioriteit voor je om cannabis te blijven gebruiken, het geeft je alleen stress. Mij helpt het juist tegen de paniek.

                Pas aub ook op als je medicijnen gebruikt, de combi kan (vaak) niet goed uitpakken.
                Last edited by The Daffy; 14 October 2014, 21:24.

                Comment


                  #23
                  Re: angstoornis en wiet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door The Daffy View Post
                  Tegen alle wetten in blijkt dat bij mij juist een sativa up high soort (liefst Amnesia) beter werkt als medicijnen tegen angst e.d.

                  Let wel op, dit is hoe ik erop reageer en dat wil niet zeggen dat dit bij iedereen zo is, maar misschien zou je eens kunnen proberen een vaporizer te gebruiken die je kan instellen tussen 190C en 200C, voor mij is een Volcano de meest nauwkeurige vaporizer omdat de lucht met een constante snelheid door de kruiden gaat. (persoonlijke mening)

                  Ik gebruik uitsluitend cannabis puur en via een vaporizer (volcano op stand 6) Met 4 gr. per week ben ik zo volledig van de medicijnen afgekomen.

                  Ik had doorgaans 2 kleine plantjes om zo altijd een klein voorraadje voor mijzelf te hebben, echter voor de eerste keer nu binnen 1 week alles volledig onder de spint (in de laatste week)en alles weg moeten gooien (was echt niet meer te doen), dat in combinatie met geen groen meer op voorraad ziet het ernaar uit dat ik weer die chemische troep moet pakken de komende 10 weken (ps. als iemand eerlijke medicinale biologische wiet weet uit een coffeeshop in Nederland dan lees ik dit graag ) Maar goed dat is offtopic.

                  Aangezien je het voor de gezelligheid doet met vrienden zie ik het niet als een prioriteit voor je om cannabis te blijven gebruiken, het geeft je alleen stress. Mij helpt het juist tegen de paniek.

                  Pas aub ook op als je medicijnen gebruikt, de combi kan (vaak) niet goed uitpakken.
                  dankuwel voor uw reactie.
                  fijn om te lezen dat u door de medicinale wiet van alle medicijnen af bent gekomen en u uw paniek onder controlle houd. maar paniek/paniek aanvallen heb ik niet, meer dat ik overal te veel over nadenk/zorgen over maak. 4 jaar geleden had ik deuren open dicht open dicht van al die dwang neigingen daar voor was ik geholpen en na een tijdje ben ik er ook vanzelf over heen gegroeid. maar het is al 3 jaar weg of misschien al langer. ik heb nu alleen nog maar een hele milde vorm van gedachten, niet dat ik dingen meer moet doen maar gedachtes waar ik niet over wil nadenken snapt u?

                  nee ik gebruik geen medicijnen of wat dan ook omdat het bij mij niet zo extreem is en ik niks van medicijnen te maken wil hebben.

                  en zoals u zei met het niet te blijven gebruiken. ik gebruik het ook niet echt als een medicijn. of ik krijg er ook geen stress door. ik gebruik het 9 van de 10 keren omdat ik met vrienden ben het gezellig heb en dan ook nog eens rustig word,
                  af en toe gebruik ik het ook wel eens alleen maar dat is zeldzaam als ik eventjes moet bij tanken van alle stress in mijn hoofd. Angsten heb ik niet echt alleen maar gedachtes waar ik niet over wil nadenken. en het is ook niet zo dat ik als ik nuchter ben na school ga enz de hele dag angsten heb. het zijn momentjes dat ik het heb. sommige dagen bijna niet, sommige dagen wat meer.

                  zoals u zei: ''Aangezien je het voor de gezelligheid doet met vrienden zie ik het niet als een prioriteit voor je om cannabis te blijven gebruiken'' ik krijg er geen stress door het zorgt er gewoon voor dat ik met vrienden het gezellig heb en teverens dat mijn hoofd ook even leeg is en dat ik nergens over hoef na te denken en alleen maar plezier met vrienden kan maken.

                  maar alleen mijn vraag was of het een slechte combinatie was met dwangedachten en of het daardoor erger kon worden. wat ik hier uit dit forum mij veronderstel is dat het bij elk persoon anders is, ik heb nog geen negatieve kanten er van gemerkt, (tuurlijk heb ik wel eens gehad van als ik te veel had gerookt dat ik me raar voelde niet lekker of dat ik soms even een schepje frissen lucht wil halen omdat ik het benauwd heb maar dat is normaal, maar dat hebben al mij vrienden ook wel eens. want tevens nauwelijks meer voor komt was meer in het begin toen we pas begonnen met roken.)

                  ik concludeer dus gewoon hier uit als ik iets begin te merken dat ik door mijn wiet gebruik mijn gedachtes erger worden en/of dat ik een psygose krijg dan zal ik direct stoppen met wiet ja.

                  offtopic: u kunt misschien eens kijken naar de 100% indica wiet. bij mij in de buurt zijn er shops met 100% indica waar je gewoon puur high van word. en zowiezo in de shops verkopen ze toch normaal gezien geen
                  chemische troep?

                  - - - Updated - - -

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                  Zoals ik al zei, het is voor iedereen anders.
                  Ik gebruik geen cannabis maar kan ook een psychose ontwikkelen.

                  Maar wil je nou alleen horen dat je zonder problemen kan blowen ?
                  ja klopt, het is voor iedereen anders.

                  Nee het is niet in princiepe dat ik dat wil horen tuurlijk zijn er gevaren bij dat is bij alles.
                  als ik gewoon ooit begin te merken dat als ik rook dat ik paranoide elke x word dan weet ik wat ik moet doen: ''STOPPEN''.
                  tuurlijk als ik teveel op heb soms voel ik me een beetje paranoide maar die kans is heel nihiel komt nauwelijks meer voor.
                  ik vind het gewoon fijn om wiet te gebruiken en wil eigenlijk niet stoppen (kan het wel) omdat ik me er gewoon samen met vrienden heel fijn bij voel en dat ik eventjes lekker kan bijtanken zonder al die gedachten in het weekend/na school.

                  maar bedankt voor uw reacties!!
                  Last edited by coolbvwes; 15 October 2014, 01:22.

                  Comment


                    #24
                    Re: angstoornis en wiet.

                    Nou dan moet je lekker blijven blowen zo af en toe samen met je vrienden of als je even rust wil in je hooft
                    Zo lang je het zelf in de hand heb en je er goed bij voel is er geen probleem
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #25
                      Re: angstoornis en wiet.

                      Beter ga je toch echt met de arts praten en over je problemen praten en onderzoeken.
                      Ik zelf heb ADHD en heb altijd een rustige gevoel gekregen van cannabis. Maar een goede oplossing is het niet. Nu ik eindelijk ben achter gekomen dat ik ADHD heb ben ik therapie gestart. Nu neem ik speciale medicijnen hiervoor. Helaas wat chemischer dan cannabis maar ik functioneer veel beter dan daarvoor. De concentratie problemen zijn stuk minder nu. Ik kan nu veel beter prioriteiten stellen wat ik moet doen en wat belangrijk is. Ik ben blij dat ik nu een beter passend middel heb om mijn symptomen te onderdrukken. Ik kan onmogelijk cannabis gebruiken op mijn werk. Niet helder genoeg dan. Ik kan het alleen gebruiken als ik thuis ben. En een flink nadeel van cannabis is dat je er zo pasief van word. Tenminste als je regelmatig gebruikt. Recreatieve drugs lijkt soms een oplossing voor je problemen maar ze worden er uiteindelijk altijd erger door. Juist doseren is voor de meeste mensen moeilijk. En word vaak steeds meer gebruikt. Cannabis kan je gevoel erg versterken. Ben zelf eens flink fout gegaan met paddestoelen en cannabis. Heeft jaren geduurd voordat ik van mijn angst af was betreft fout gaan. Je hersenen hebben een geheugen betreft gevoel en ervaring erbij. Moet weer jaren andere ervaringen aanbieden aan je gevoel. Ik ben gelukkig sterk genoeg om zelf te bepalen wanneer ik cannabis wil gebruiken. Recreatieve drugs kan pas als daar echt ruimte voor is en met mate. Ik moet me er ook echt goed bij voelen anders gebruik ik zoiezo niet. Je moet ook doorhebben of je jezelf voor de gek aan het houden bent en jezelf wat aan het wijsmaken bent of je ook echt eerlijke keuzes maakt. Want drugs kan dat namelijk erg goed voor je gek houden. Dus vertaald naar jou vraag. Ben je echt in staat om zelfstandig een wereld in te stappen met zelfdiscipline en wijsheid van een psycholoog? Kan je eventuele angsten en dwangmatige gedachten opvangen als ze zich opdringen?

                      Comment


                        #26
                        Re: angstoornis en wiet.

                        Wat een mooie en zeer duidelijke reacktie van jou Dirkruit
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #27
                          Re: angstoornis en wiet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirkkkuit View Post
                          Beter ga je toch echt met de arts praten en over je problemen praten en onderzoeken.
                          Ik zelf heb ADHD en heb altijd een rustige gevoel gekregen van cannabis. Maar een goede oplossing is het niet. Nu ik eindelijk ben achter gekomen dat ik ADHD heb ben ik therapie gestart. Nu neem ik speciale medicijnen hiervoor. Helaas wat chemischer dan cannabis maar ik functioneer veel beter dan daarvoor. De concentratie problemen zijn stuk minder nu. Ik kan nu veel beter prioriteiten stellen wat ik moet doen en wat belangrijk is. Ik ben blij dat ik nu een beter passend middel heb om mijn symptomen te onderdrukken. Ik kan onmogelijk cannabis gebruiken op mijn werk. Niet helder genoeg dan. Ik kan het alleen gebruiken als ik thuis ben. En een flink nadeel van cannabis is dat je er zo pasief van word. Tenminste als je regelmatig gebruikt. Recreatieve drugs lijkt soms een oplossing voor je problemen maar ze worden er uiteindelijk altijd erger door. Juist doseren is voor de meeste mensen moeilijk. En word vaak steeds meer gebruikt. Cannabis kan je gevoel erg versterken. Ben zelf eens flink fout gegaan met paddestoelen en cannabis. Heeft jaren geduurd voordat ik van mijn angst af was betreft fout gaan. Je hersenen hebben een geheugen betreft gevoel en ervaring erbij. Moet weer jaren andere ervaringen aanbieden aan je gevoel. Ik ben gelukkig sterk genoeg om zelf te bepalen wanneer ik cannabis wil gebruiken. Recreatieve drugs kan pas als daar echt ruimte voor is en met mate. Ik moet me er ook echt goed bij voelen anders gebruik ik zoiezo niet. Je moet ook doorhebben of je jezelf voor de gek aan het houden bent en jezelf wat aan het wijsmaken bent of je ook echt eerlijke keuzes maakt. Want drugs kan dat namelijk erg goed voor je gek houden. Dus vertaald naar jou vraag. Ben je echt in staat om zelfstandig een wereld in te stappen met zelfdiscipline en wijsheid van een psycholoog? Kan je eventuele angsten en dwangmatige gedachten opvangen als ze zich opdringen?
                          Jq het probleem is bij mij. Bij mij is die dwang gedachten ze mild dat ik er ook niet constant last van hebt maar heel af en toe. En om daar dan meteen medicijnen gaan gebruiken en naar een psycholoog gaan vind ik wat te overdreven. Want ik ben al 2 jaar lang bij een psycholoog gegaan en daardoor is het nu zo mild geworden. En verder kan er niks veranderen bij mij dat is mijn karakter blijkbaar gewoon. Ik heb dagen dat ik in de 16 uur gemiddeld dat ik op ben soms maar 1 uurtje de zorgen. En af en toe de helft van de dag. Maar het is niet dat ik me anders ga gedragen of bang word van bepaalde dingen want paniek/angstaanvallen heb ik niet. Het is echt heel mild wat elke dag kan veranderen.

                          Concentratie problemen en druk ben ik altijd al geweest ben er ook meerdere malen op getest maar heb het niet 100%. En Ritalin enz heb ik al vaker geprobeerd maar daardoor word ik juist drukker en voel ik me niet goed.

                          En nog wat ik vind met die pillen. Die pillen kunnen helpen dat klopt maar als je even geen pillen hebt word je hellemaal gek. Ik gebruik al 6 jaar geen pillen voor niks en ben er mee om leren gaan en als ik die pillen ga gebruiken dan als ik na een tijdje stop kan je niet meer zonder omdat je dan gek word omdat de pillen de gedachte afremd
                          wel een top reactie van u hoe u alles beschrijft.
                          Last edited by coolbvwes; 15 October 2014, 17:05.

                          Comment


                            #28
                            Re: angstoornis en wiet.

                            Ik heb een vraag voor jullie want ik kan het goede antwoord niet vinden.

                            Ik heb gelezen dat CBD olie helpt bij angststoornissen.
                            Zover ik weet zit er in wiet CBD & THC, en zit er in hash alleen THC.
                            Maar van wiet worden sommigen angstig en onrustig en met hash gebeurd dat niet.

                            Hoe zit dit?

                            Mvg,
                            Geodude

                            Comment


                              #29
                              Re: angstoornis en wiet.

                              bij hash ook.

                              Comment


                                #30
                                Re: angstoornis en wiet.

                                In hash zit meestal meer CBD, CBDN... dan 99% van de shopwiet hoor.
                                Van wiet en hash met minder THC en meer CBD ga je in het algemeen minder snel angstig worden.
                                Maar dit hangt ook af van jezelf af.
                                Verschillende dingen uitproberen met opbouwende doseringen en dan zal je uiteindelijk wel hetgene vinden waarnaar je zoekt.

                                Comment

                                Bezig...
                                X