Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• A-nieuwsgierig
    replied
    Re: Verdampen

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
    Oke wel wat anders Waterpijp, maar die zou wel bij me passen tog?
    t'is waar je van houdt, geef mij toch maar andere "vormpje" (geslacht )

maar ik denk dat wij allemaal wel een filmpje willen zien "how to use"

A.

Leave a comment:

• belladonna
    replied

Oke wel wat anders Waterpijp, maar die zou wel bij me passen tog?

Leave a comment:

• A-nieuwsgierig
    replied

Zwaar top deze uitleg
    Dank voor de moeite top !.

Grt
    A.

Leave a comment:

• monty
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door A-nieuwsgierig View Post
    zijn dan overzichten van ? (een welke soort welk effect etc... zeg maar)
    Ik klink nu echt als een leek maar moet toch ergens leren

A.
    Wat is het verschil tussen Indica en Sativa?

Wetenschappelijk (en wettelijk) is alle Cannabis Cannabis Sativa L.
    In de praktijk zijn Indica en Sativa de namen die worden gebruikt om beide kanten van het cannabis-'spectrum' te onderscheiden. Er is binnen dit spectrum een grote verscheidenheid aan groeipatronen, kwaliteiten en effecten, waarvan de meeste een gevolg zijn van het opmerkelijke vermogen van cannabis om zich aan zijn omgeving aan te passen. Genetisch en wat betreft het onderling kruisen (kweken van hybriden) behoort alle cannabis tot dezelfde familie.

INDICA:

De meeste Indicasoorten zijn afkomstig uit Zuid-AziŽ en het Indiase subcontinent (Afghanistan, Pakistan, India, Tibet, Nepal, enz.).

Indica's zijn compact en gedrongen, met dichte, zware, aromatische toppen. Indicatoppen zijn geneigd in 'clusters' oftewel trossen te groeien, met afwisselende ruimten (bekend als 'internodiŽn') tussen de trossen.

Indica's zijn de sneller bloeiende soorten, gewoonlijk met een bloeitijd van 6 tot 9 weken.

Indica's neigen niet snel hun hoogte te bereiken wanneer de bloei eenmaal is begonnen. Men mag verwachten dat een Indica tussen de 50 en 100% van haar groeihoogte tegen het einde van de bloeiperiode bereikt.

Het effect van Indica wordt over het algemeen aangeduid als een 'stone', hetgeen betekent dat het meer op het lichaam is gericht. Dit kan fysieke gewaarwordingen zoals smaak, gevoel bij aanraking en geluid intensifiŽren. Het heeft een ontspannende uitwerking - mentaal en fysiek - en kan in grotere doses slaapverwekkend zijn.

SATIVA:

Sativa's stammen over het algemeen uit equatoriale gebieden - Thailand, Cambodja, Jamaica, Mexico, enz.

Onder gelijke omstandigheden groeien Sativa's hoger dan Indica's. Sativatoppen worden doorgaans groter dan die van Indica, aangezien ze over de lengte van een tak groeien in plaats van in trossen rond de internodiŽn. Wanneer ze droog zijn, wegen ze vanwege hun geringere dichtheid echter minder dan Indicatoppen. Sativatoppen hebben vaak ook een minder sterke geur, zowel tijdens de groei als in droge toestand.

Sativa's hebben meer tijd nodig om te bloeien. Zij hebben doorgaans 9 tot 12 weken nodig om de bloei te beŽindigen. Zij hebben echter veel minder groeitijd nodig dan Indica's ALVORENS te bloeien. De totale tijd voor Sativa's is dan ook ongeveer gelijk aan die van Indica's (en soms korter op basis van 'lichturen').

Sativa's zullen in de regel tijdens de bloei doorgroeien, waarbij dikwijls 200%, 300% of zelfs meer van hun groeihoogte wordt bereikt. Dit komt omdat rond de evenaar het verschil tussen het aantal daglichturen 's winters en 's zomers niet erg groot is. In hun oorspronkelijke omgeving groeien en bloeien Sativa's dan ook gelijktijdig. Daarom moeten binnenkwekers een Sativa reeds in bloei zetten voordat er te veel vegetatieve groei ontstaat. Bij het kweken met klonen kunnen veel SativavariŽteiten in bloei worden gezet zodra de kloon wortels heeft gevormd.

Ondanks hun lagere gewicht en mogelijk langere bloeitijd worden Sativa's door veel groeiers gewaardeerd vanwege hun 'high'-effect. Deze high kan men kenschetsen als cerebraal, energiek, creatief, lachlustig of zelfs psychedelisch. Deze is minder overweldigend dan de Indica-'stone', terwijl de kans op een slaapverwekkend effect bij de gebruiker minder groot is.

Leave a comment:

• A-nieuwsgierig
    replied

Of je nu high of stoned word licht niet aan de manier van consumeren maar aan de wiet zelf. en het tijdstip van de oogst.
    zijn dan overzichten van ? (een welke soort welk effect etc... zeg maar)
    Ik klink nu echt als een leek maar moet toch ergens leren

A.

Leave a comment:

• DaZeD
    replied

Ah, leuk om te weten, voordien gebruikte ik hem enkel voor wiet, ik heb Lavendel, Salie en Thym in de tuin staan, Munt ook, zou je Munt ook kunnen verdampen of heeft dat geen specifieke helende werking?
    Ik ga deze kruiden zeker eens testen, thanks!

Ben er wel niet mee akkoord dat verdampen zuiniger is.
    Ik moet er telkens heel wat insmijten om hetzelfde resultaat te krijgen als van een paar trekjes van een joint, en dan nog is het resultaat anders, meer high, ik krijg er nooit nie echt een klop van, en je kan het al zeker niet met een Bong vergelijken, daar krijg ik zware kloppen van.

Ik persoonlijk vind dat in volgorde van sterkte de Bong of waterpijp het meest functioneel is, je hoeft er niet zo heel veel in te doen, en je krijgt meteen een zware klap na het roken van een topje, veel sterkere buzz in vergelijking met een paar trekjes van een jointje.
    Op 2 zou ik de gewone joint plaatsen, effect is rap merkbaar, en op 3 dan de verdamper, bij mij duurt het altijd even alvorens ik enig effect merk, ik vind het effect ook niet zo bevredigend als van een jointje, er ontbreekt precies iets.
    Heb je daar ook last van?
    Last edited by DaZeD; 10 July 2009, 21:45.

Leave a comment:

• Steefie
    replied

Heb net mijn Arizer V-Tower vaporizer binnengekregen. Echt een superapparaat. Het geld meer dan waard.

Leave a comment:

• wigyour
    replied

Het is ook heel handig dat je er andere dingen in kunt doen.
    Als je zulke dingen in een jointje zou doen en gelijk zo op zou roken, zou dat nog slechter zijn dan een jointje met wiet.
    Heel handig ding dus.

Leave a comment:

• Daggeroth
    replied

Ja een echte verdamper is natuurlijk heel wat anders, maar als je je een keer verveelt, en je wilt op een andere manier je wietje binnen krijgen, dan is dit zeker een lollige manier.

Leave a comment:

• belladonna
    replied

Ik heb er ook 1 gemaakt gehad maar vond het niks zo lamp is ook te klein en wiet verbrand te snel geloof niet dat je dit kan vergelijken met een echte verdamper.

Groetjes

Leave a comment:

• Daggeroth
    replied

Voor de mensen die wel een vapo willen, maar geen zin hebben om er geld aan uit te geven.

En geloof me, dit werkt. Heb er meerdere gemaakt.

Leave a comment:

• monty
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door A-nieuwsgierig View Post
    Goed te lezen dat het verdampen een goede optie is.
    Ik wil nu niet echt zeggen dat ik het om medicinaal reden wil nemen.
    Al denk ik dat het wel reden voor mij is want ik wil er rust in vinden en wat afleiding.
    Maar wat bedoeld men je wordt niet stoned of hangerig ?.
    Wat moet ik me voorstellen bij verdamping ?

Bijvoorbeeld een collega (die wel rookt) gaf het een geweldige rust zo als hij het noemt.
    En voor mij zou het heerlijk zijn als ik even na een dag stres afleiding heb.
    En al mag ik het misschien niet zeggen maar ik zie dat het medicinaal voor mij is dan..
    (ik hoop dat ik niet teveel mensen boos maak nu)

Grt
    A.
    je maakt hier niemand boos hoor. ook recreatief gebruik mag no problem.

Of je nu high of stoned word licht niet aan de manier van consumeren maar aan de wiet zelf. en het tijdstip van de oogst.

Leave a comment:

• wigyour
    replied

Mooie uitleg bella.
    Die verdamper is zeer handig voor mensen die het om medicale redennen gebruiken.
    Weinig/geen slechte stoffen, alleen de pijnstillende stoffen krijg je binnen.

Leave a comment:

• belladonna
    replied

Voor veel mensen is het medicinaal om even tot rust te komen even kunne ontspannen
    Dat lukt met een joint maar zeer zeker ook met dampen.
    Er zijn coffie shops waar je bv dampen eerst is uit kan proberen of zoek iemand die een verdamper heeft en probeer het daar is even
    Je stoor hier niemand tegen het hooft hoor als het voor jou medicinaal werkt is dat ge woon zo
    Suc 6 heb je vragen gewoon stellen

Je kan ook gewoon is wiet thee proberen
    Haal 1 gram wiet inde shop , laat het 1 uur in 1 liter water met beetje melk koken en drink 1 kopje op.
    Zet de rest in de koelkast end rink elke avond 1 kopje werk zeer ontspannen
    Last edited by belladonna; 6 July 2009, 10:33.

Leave a comment:

• A-nieuwsgierig
    replied

Goed te lezen dat het verdampen een goede optie is.
    Ik wil nu niet echt zeggen dat ik het om medicinaal reden wil nemen.
    Al denk ik dat het wel reden voor mij is want ik wil er rust in vinden en wat afleiding.
    Maar wat bedoeld men je wordt niet stoned of hangerig ?.
    Wat moet ik me voorstellen bij verdamping ?

Bijvoorbeeld een collega (die wel rookt) gaf het een geweldige rust zo als hij het noemt.
    En voor mij zou het heerlijk zijn als ik even na een dag stres afleiding heb.
    En al mag ik het misschien niet zeggen maar ik zie dat het medicinaal voor mij is dan..
    (ik hoop dat ik niet teveel mensen boos maak nu)

Grt
    A.

Leave a comment:

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X